מחזק במיוחד

הפצוע מתל אביב: "זה היה פיגוע, הקב"ה שמר עליי בזכות בית הכנסת" | גלעד תנעמי במונולוג מרתק

למחרת היום בו הודיעה משטרת ישראל כי היא חוקרת את התאונה בתל אביב כפיגוע טרור, גלעד תנעמי, שנפצע באורח בינוני, בשיחה להידברות: "יכולתי לא להיות כאן, הקב"ה שמר עליי בזכות בית הכנסת" | באדיבות ערוץ הידברות

בתחילה זה היה נראה כמו תאונת דרכים "רגילה": גלעד תנעמי, צעיר תל אביבי, היה עם האופנוע שלו באזור בית הכנסת בשכונת פלורנטין, כשלפתע הופיע כלי רכב פרטי, התנגש בהם והמשיך לנסוע עוד 40 מטר עד שנעצר. גלעד הועף באוויר ונפצע באורח בינוני, הוא פונה לבית החולים, אך לאורך כל הדרך זעק דבר אחד: "זה פיגוע, תפסו את המחבל!"

בשיחה שאנו מקיימים אתו השבוע, הוא משחזר בקול רועד את מה שקרה באותו יום: "זה קרה ביום חמישי, בערך בשעה שתיים וחצי בצהריים. הגעתי לשכונת פלורנטין שבה אני מתגורר ועצרתי על יד בית הכנסת 'אהבת חסד', שם פגשתי חבר שעמד עם הרב מחוץ לבית הכנסת. שוחחתי איתם, הם סיפרו לי שבימים אלו הם עוסקים בשיפוץ בית הכנסת ושאלו אם ארצה להירתם למשימה. ברוך ה' אני בעל תשובה בשמונה השנים האחרונות, ואני משתדל להירתם לכל מה שאפשר כדי להפיץ את היהדות. כך יצא שהארכנו בשיחה, החבר שלי לקח אותי סביב בית הכנסת כדי להראות לי בדיוק את המצב שדורש שיפוץ, וכך המשכנו עד לכיוון הסמטה שפונה אל הכביש. תוך כדי שיחה נשענתי על האופנוע ופתאום ראיתי רכב שמתקרב בדהרה בדיוק למקום שבו היינו. לא רק שהוא לא ניסה לעצור, אלא הוא אפילו האיץ, וזה המחיש לי באופן ברור שמדובר בפיגוע. הבחנתי גם במחבל וידעתי שרק נס יציל אותי".

מה עובר בראש בכזה זמן?

"חשבתי על כך שאני חייב לנסות לזוז לצד, אבל הכל היה כל כך מהיר עד שלא הצלחתי להגיב. החבר שלידי הספיק לקחת צעד הצידה, אבל אותי הרכב סחב קדימה. בנס עפתי באוויר ולא נכנסתי תחת הרכב. ברגע יכולתי לא להיות כאן. אני מרגיש שהקב"ה שמר עליי מעל גדר הטבע, בזכות בית הכנסת".

תנעמי מציין שמהרגע הראשון לא היה לו שום ספק בכך שזה פיגוע. "האמת היא שנדהמתי אחרי האירוע כשהיו כאלו שפקפקו בכך שמדובר בפיגוע וניסו לטעון שמדובר באדם שגנב רכב וכך אירעו ההתנגשות והתאונה. הייתה לי תחושה קשה שיש מי שמנסה להשתיק את האמת, וניסיתי ליצור קשר עם גורמים שונים שיכולים אולי לעזור להביא לפרסום האמת.

"הגורמים האלו לא הספיקו לעשות שום דבר, שכן זמן קצר מאוד לאחר מכן כבר קיבלתי מאות הודעות, כולם ביקשו לדווח על החדשה המרעישה שאפילו בעצמי לא הספקתי להתעדכן בה – האירוע הוכר כפיגוע טרור. הסתבר שהמחבל עצמו הודה בחקירתו בכך שהוא יצא למשימה מתוך כוונה תחילה להרוג. ברוך ה' שהוא לא הצליח לממש את זממו. ככל שאני מתוודע לתמונה המלאה כך אני מבין עד כמה שנעשה לי נס ענק".

ואיך אתה מרגיש עכשיו?

"אני עדיין מאושפז וכל הגוף כואב. יש לי פציעות בידיים, בגב ובצדדי הגוף. הפציעה העיקרית היא ברגל, שם נוצר שבר פתוח. עברתי ניתוח שנועד לייצב את המצב וכעת אני עדיין באשפוז, בתקווה גדולה שאשתחרר עוד לפני חנוכה. אני מצפה כבר לריפוי המלא, שלאחריו אוכל לעלות לתורה כדי לקרוא הגומל ולברך בהידור על הנס הבלתי נתפס שנעשה לי. זה ממש נס חנוכה".

גלעד עוצר לרגע ולוקח נשימה עמוקה. "כעת לא צריכים עוד הוכחות לכך שהטרור מרים ראש ומגיע גם ללב תל אביב. נותר לנו רק להודות על הנס הגדול, ולקוות שהדין ימוצה עם המחבל ושהוא לא יצא מהכלא במאה שנים הקרובות לפחות".

אנא המשיכו להתפלל לרפואתו השלמה של גלעד בן שושנה, בתוך שאר חולי ישראל.

לאתר הידברות – הקליקו כעת כאן >>


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!