פאר הדור: גדולי הרבנים סופדים למרן הגר"ש בעדני זצוק"ל

מרן הגר"ש בעדני בכינוס אלפים | צילום שוקי לרר
מרן הגר"ש בעדני בכינוס אלפים | צילום שוקי לרר

גדולי הרבנים שליט"א בהודעות אבל והספד על זקן מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל. האזינו לדברי הרבנים ב"מהדורת הבוקר" ברדיו קול חי

עם הסתלקותו של מרן הרב שמעון בעדני זצוק"ל, לאחר בוקר קשה בו כל עם ישראל התאחד בתפילות למענו, גדולי הרבנים סיפרו על היכרותם עם מרן זצוק"ל, ב"מהדורת הבוקר" עם בצלאל קאהן ודוד חכם.

הרב יעקב עדס שליט"א, סיפר במהדורה על ההיכרות של אביו עם מרן הגר"ש זצוק"ל: "יצא לי לפגוש את הרב מעט מאד. אספר סיפור ששמעתי מאבי מורי. הוא היה עם הרב בעדני אצל הרב שך, והם התווכחו בעניין מסוים. יום למרת ראיתי את אבי צם, שאלתי אותו מדוע הוא צם, והוא אמר שהוא חושש שמא הוא פגע ברב בעת הוויכוח".

"זה הזמן בימי השובבי"ם להתחזק בשמירת העיניים ובלימוד התורה. ולאברכים נשואים ללמוד הלכות טהרה" הוסיף הרב עדס שליט"א.

האזינו לדברי הרב עדס:

רבה של בני ברק מרן הרב מסעוד בן שמעון שליט״א הכריז ב"מהדורת הבוקר" על ‘ביטול מלאכה׳ כללי בעקבות הסתלקותו לשמי רום של מרן פאר הדור הגר״ש בעדני זצוק״ל, וקרא לכולם לבוא ולהשתתף בלוויה.

האזינו:

רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר שליט"א סיפר ב"מהדורת הבוקר": "אתמול עוד הייתי אצל הרב בבית החולים תל השומר, ידענו שהמצב קשה מאוד. כשהוא היה בבני ברק בבית החולים הייתי אצלו והוא לא יכל לדבר, הוא החזיק את ידי במשך חצי שעה".

"על מרן חכם שלום זצוק"ל ועל הגר"ש בעדני זצוק"ל אפשר לומר את הפסוק: "הנאהבים והנעימים בחייהם ובמותם ולא נפרדו" הוסיף הרב.

האזינו לדברי הגרש"מ עמאר:

חבר מועצת חכמי התורה הרב משה מאיה אמר: "גדלתי על ברכיו של מרן הגר"ש, קשה מאוד לדבר. הגאון מוילנא אומר שמאה דרשות לא משפיעות כמו מה שנשפך מהרב החוצה. זו הייתה דמות שבעיניי גדולה מכל".

"ההשפעה שלו עלינו הייתה ההנהגה שלו. הוא היה בורח מן הכבוד, בצורה כזו שלא היה ניתן לעכל בכלל. זו היית האישיות שלו" הוסיף הרב מאיה.

האזינו לדברי הרב משה מאיה:

מאת מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט״א נמסר: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן הדור, שריד אחרון לדור דעה, גדול ההנהגה והענווה תלמיד חכם, חריף ובקי בכל חדרי תורה הגאון רבי שמעון בעדני זצ״ל.

"לצד ענוותנותו, זכה הגאון זצ״ל ופעל ללא חת עשרות בשנים להעמדת יהדות ספרד על תילה והחזרת עטרה ליושנה, איבדה ירושלים כלי חמדתה".

"דלתו פתוחה לכולם, העמיד תלמידים הרבה והנחיל דרך לאלפים ורבבות במתן עצה תושייה ודרך הנהגה, חובה על כל אחד ואחד לבטל מלימודו ולעסוק בכבודו של זקן הדור שנסתלק מאיתנו, ובילע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים".

הרב הראשי לישראל, נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו: "יחד עם כל בני ישראל בארץ ובגולה אנו כואבים עם הסתלקותו לגנזי מרומים של זקן מועצת חכמי התורה, ראש כולל תורת חיים מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצ"ל.

"עם ישראל איבד אדם גדול, שתורתו, תפילותיו וברכותיו עמדו לימין כלל ישראל עשרות שנים. אוי לה לספינה שאבד קברניטה וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!