שלושים יום קודם החג

מפעל המבחנים לפסקי ק"ק תימן: מבחני ליל הסדר וחג הפסח לבני התורה | כל הפרטים

טקס חלוקת המלגות אשתקד
טקס חלוקת המלגות אשתקד

מפעל המבחנים לפסקי ק"ק תימן: מבחני ליל הסדר וחג הפסח לבני התורה | כל הפרטים

מפעל המבחנים, כבר בשנה השניה של עריכת מבחן מקיף של מנהגי ליל הסדר, לאברכים ובחורי הישיבות, שלמגמה זו יו"ל קונטריס 'כלנו מיסבין', אשר מביא חמש סוגיות שאינם ברורות כל כך בציבור, ובו ניתן ללמוד את דעת כל רבותינו גדולי רבני תימן, וכל חילוקי המנהגים באותו עניין.

מפעל המבחנים זוכה לעידודם של מרנן ורבנן גדולי עדת תימן שליט"א, וכבר ניתנו המלצות חמות ללימוד הקונטריס והמבחנים, ע"י הגאון רבי אבנר עפג'ין שליט"א, הגאון רבי פנחס קורח שליט"א, והגאון רביח יצחק רצאבי שליט"א. וכן ולסיוע ולתמיכה מתוך הכרה בחשיבות לימוד זה, ע"י הגאון רבי אבירן יצחק הלוי שליט"א, והרה"ג יוסף צברי שליט"א.

מיותר לומר כמה התועלת לכל לומד בקונטריס זה, ובמיוחד אם הגיע לרמה שהוא נבחן על סוגיות אלו, שכן בזה הוא מגיע ברמה מיוחדת לליל הסדר, שכבר אינו רק סדר, אלא גם בידיעה איך ומדוע מתנהל הסדר.

בקונטריס זה, הובאו דברי רוב ככל חכמי ורבני תימן, מלפני כארבע מאות שנה ועד היום, מה שכתבו ומה שנהגו. וכן המנהגים למעשה כיום, על פי דברי גדולי רבני תימן בדור האחרון, ומבררי המנהגים. וניתן לומר כי לא היה עד היום קיבוץ של דברי כל המנהגים והספרים כמו שהובאו כאן.

מטרת קונטריס זה והמבחן שלמטרתו הוא נכתב, להרחיב את הידיעה במנהגי אבותינו, שרשיהם, וחילוקי מנהגותיהם. וכבר אמרו לי אחרי המבחן בשנה החולפת, שידע זה עזר להבין דברים רבים, ולהשיב למי ששאל או אמר דבר מה על מנהג זה או אחר.

במבחן, יתבקשו הנבחנים לענות על השאלות בכל הסוגיות בהם עסקו, בצורה יסודית ומסודרת, וקצרה כמובן. התשובות צריכות לכלול את דעות הראשונים והאחרונים ונימוקיהם, כפי שהובאו בדברי הגר"י צובירי והגר"י רצאבי ושאר הספרים שהועתקו דבריהם, וכן את חילוקי המנהגים בק"ק תימן.

התשובות המלאות בתוכן מסודר וברור, יתמודדו על מקבלי המלגות, מקום ראשון 3,000 ₪, מקום שני 2,000 ₪, ומקום שלישי 1,000 ₪.

בנוסף למבחן מיוחד זה, נערך גם מבחן לתלמידי תתי"ם, בשולחן ערוך המקוצר, או בעריכת שולחן, לפי בחירה. אשר יהיה מבחן בסגנון אמריקאי, ובעלי הציון הגבוהים ביותר, יזכו בסטים חשובים של ספרים יקרי ערך.

זמן המבחים, יהיה אי"ה ביום ראשון כ"ה ניסן ה'תשפ"ג, בראש העין, ולפי הצורך תינתן אפשרות לעשות את המבחן בבית למתגוררים במרחק רב, או באופן מרוכז בכמה מקומות בארץ.

ביום חמישי בערב, ליל ל' בניסן ה'תשפ"ג, תיערך בס"ד חלוקת המלגות והפרסים במעמד רב רושם, בהשתתפות מרנן ורבנן שליט"א, גדולי רבני ק"ק תימן.

כמו כן, כל משתתף במבחנים אלו, יזכה בספר ללא שום הגרלה.

השתתפות ורישום למערך המבחנים, בפל' : 053-3163546. ניתן להירשם עד ערב חג הפסח.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!