הדליקו נר לעילוי נשמת הצדיק!

בציון 28 שנים להסתלקות איש האלוקים: שיחת הסתרים של הצדיק הנסתר ומחבר הסגולה הכבירה

רבינו שלום כתר זיע"א | צילום באדיבות המשפחה
רבינו שלום כתר זיע"א | צילום באדיבות המשפחה

האור החבוי מתגלה! שביבי אור בדרכו המוסתרת של צדיק נסתר, שחי בקרבינו והאיר את שמיהיהדות, ובפרט יהדות תימן. מעט מהסודות שנלחשו מפה לאוזן, הברכות המופלאות, הספר הקדוש

ביום ראשון הקרוב – י"ט באדר, יחול יום ההילולא של הצדיק הנסתר, הקדוש הנשגב רבינו שלום ב"ר אברהם כתר זיע"א, בעל מחבר ספר "נחש הנחושת".

בעשרים ושמונה השנים שחלו מאז הסתלקותו, הוסרה במעט יריעת הלוט שאפפה את דמותו המסתורית, ורסיסי מידע שנתגלו טיפין טיפין, החלו להתחבר לכדי מסכת מופלאה של דברי ימי צדיק נשגב, שאורו זרח בשמי יהדות תימן ומחוצה לה, וממשיך להאיר עד עצם היום הזה בבחינת 'גדולים צדיקים במיתתם'.

ספרו הייחודי "נחש הנחושת", שחשף טפחיים מידיעותיו המדהימות בכל מכמני הקבלה, חכמת הרפואה, דברי ימי עולם וכתיבת קמיעות, קנה לעצמו מקום מיוחד במדפי הספרים של מביני עניין, משפחות יקרות אשר גילו כי הביאו ברכה רבה אל ביתם בשכון ספר הקדוש בין קירותיהם.

רבים מתעניינים בדמותו של הצדיק רבי שלום, ובקורות חייו המסתוריים והבלתי נודעים. כתב אתר 'המאורות' יצא למסע היסטורי עם מקורבי הצדיק ובני משפחתו הנכבדה, ואף זכה לבקר במעונו בעיר ערד, כאשר בדברים שלפניכם נחשפים רסיסי הוד מן הקודש פנימה – על דמותו המסתורית ורבת האנפין.

ביום ראשון הקרוב – י"ט באדר, יחול יום ההילולא של הצדיק הנסתר, הקדוש הנשגב רבינו שלום ב"ר אברהם כתר זיע"א, בעל מחבר ספר 'נחש הנחושת".

בעשרים ושמונה השנים שחלו מאז הסתלקותו, הוסרה במעט יריעת הלוט שאפפה את דמותו המסתורית, ורסיסי מידע שנתגלו טיפין טיפין, החלו להתחבר לכדי מסכת מופלאה של דברי ימי צדיק נשגב, שכל שיחו ושיגו קדושה וטהרה.

ספרו הייחודי "נחש הנחושת", שחשף טפחיים מידיעותיו המדהימות בכל מכמני הקבלה, חכמת הרפואה, דברי ימי עולם וכתיבת קמיעות, קנה לעצמו מקום מיוחד במדפי הספרים של מביני עניין, משפחות יקרות אשר גילו כי הביאו ברכה רבה אל ביתם בשכון ספר הקדוש בין קירותיהם.

ציון רבינו בבית העלמין בעיר יהוד | צילום באדיבות המשפחה

רבים מתעניינים בדמותו של הצדיק רבי שלום, ובקורות חייו המסתוריים והבלתי נודעים. כתב אתר 'המאורות' יצא למסע היסטורי עם מקורבי הצדיק ובני משפחתו הנכבדה, ואף זכה לבקר במעונו בעיר ערד, כאשר בדברים שלפניכם נחשפים רסיסי הוד מן הקודש פנימה – על דמותו המסתורית ורבת האנפין.

מתימן להודו

הילד שלום היה בן בכור לאביו רבי אברהם קתאר ז"ל ולאמו מרת שמעה ע"ה בת רבי יחיא למשפחת מורי. כפר אד'הרה התמלא אורה בלידת הנשמה המיוחדת, ולמשך עשרים שנה גדל רבי שלום בין משעולי הכפר, כאשר איש לא יודע את סודותיו הגדולים, בקיאותו וחכמתו נצורים בקרבו.

הסכמת המקובל האלוקי רבי יצחק כדורי זצוק"ל לספר 'נחש הנחושת'

בגיל עשרים יצא את תימן, והגיע לקהילה הקוצ'ינית בהודו, שם כיהן כרב ומוהל במשך שש שנים. לאחר מכן עבר לפרס, ומשם לסוריה.

בעודו מכהן כמלמד תינוקות בסוריה, ומסתיר את גדלותו מעין רואים, סברו בני משפחתו שעלו בינתיים לארץ ישראל כי הוא נהרג בפרעות שנערכו באותם ימים, ולא יזכו לעולם לראותו.

אולם אמו טענה תמיד כי היא מרגישה שהוא חי, ובעודה אופה פיתות, הייתה מזכירה את שמו, ושרה שירים עבורו.

התנועות המסתוריות

והנה מדי יום, הילדים יושבים ולומדים תורה מפיו, אך הם מתלוננים בפני רב התלמוד תורה, כי המלמד המסתורי עושה מדי פעם תנועות משונות, כאילו הוא מדבר עם איזו דמות בלתי נראית.

לשאלת הרב, תנועות אלו מה טיבן, השיב רבי שלום בפשטות ובתמימות: אמי מפריעה לי…

כך עטף רבי שלום את עצמו בהסתרה שבתוך הסתרה, איש לא מעלה בדעתו איזה קדוש נשגב, בעל השגות עצומות בתורת הנסתר, מתהלך ביניהם.

כשעלה סוף סוף לארץ ישראל, וחזר אל הוריו, הגיבה אמו בפשטות: "הנה סאלם הופיע", כאילו זה אך אתמול יצא מביתה…

רבי שלום נישא למזל (סקיה) בת רבי יחיא לבית אהרן, וזכה לשני בנים ושתי בנות. מלומד בייסורים היה, בנו דוד נפטר עליו בגיל 31, ובתו פנינה נפטרה בגיל 37.

ותרב חכמת שלום…

בחכמתו העצומה קלט שפות רבות בימי נדודיו, בהן אנגלית ופרסית. דברים מעין אלו התגלו רק במקרה, כמו בסיפור הבא:

בתקופת המעברות, הייתה אשה שנהגה לקלל את רעייתו של הצדיק בפרסית במשך מספר שבועות, בכל פעם שעברה על פניה ירתה אי אלו משפטי קללה נמרצים. הרבנית מזל ע"ה מעולם לא השיבה ולא התייחסה לכך.

יום אחד, התלווה הצדיק לרעייתו, והבחין באותה אשה המקללת אותה בפניו. או אז אמר לפתע הצדיק בשפה הפרסית: "איך אשה המגיעה ממדינה מתורבתת כזו, מדברת בשפה נחותה כל כך…"

האשה הוכתה הלם, והשתתקה באימה. מתברר שהצדיק הבין כל מילה וכל קללה, והיה זה לפלא בעיניה!

היא נפלה על הקרקע וביקשה את מחילתו, ומני אז הייתה מגיעה כל יום ברתת ובסילודין להניח דברי מאכל מחוץ לאוהל מגוריו.

מקורביו ובני משפחתו הרגישו תמיד כי מתהלך ביניהם יהודי קדוש. הם היו מרבים לבקש את ברכותיו ועצותיו, והביטו בו בהערצה רבה וביראת כבוד עצומה. עם זאת, ידע להסתיר עצמו בהסתרה עילאית שאף שכניו ומתפללי בית המדרש 'שבזי' לעדת תימן – בו התפלל בעיר ערד, לא הכירוהו בשגב הוד קדושתו אפופת המסתורין, כשהיה תמיד מצטנע בפינתו ובמקומו בפתח בית הכנסת.

רחבת בית הכנסת 'שבזי' בו התפלל הצדיק בעיר ערד

הסגלה הכבירה

ספרו "נחש הנחושת", הוא אוצר בלום של דברי חכמה בתורת הנסתר, הבלולים בחכמת הרפואה העתיקה, וכוללים קמיעות קדושים וסגולות נדירות. במשך השנים, התפרסם מפה לאוזן כי עצם החזקת הספר בבית, היא סגולה קדושה לשמירה וברכה.

רבים מבקשים לרכוש את הספר, ולביא ברכה קדושה אל ביתם. [לשאלת רבים, נציין כאן כי ניתן לרכוש את הספר באמצעות אתר המאורות, בלינק המובא לפניכם].

שער ספרו הקדוש 'נחש הנחושת' | צילום אתר המאורות

אל ציונו הקדוש שבבית העלמין ביהוד, חלקת הצדיקים, הידוע כמסוגל לישועות גדולות ועצומות, יעלו רבים ממוקירי זכרו וההולכים בדרכו, דרך התורה במידות טובות, צניעות והבלגה מול קללות או פגיעות.

בשולי היריעה, נציין כי במסגרת פרויקט חקר צדיקי וחכמי עדת תימן, נשמח לקבל מכל היודע עובדות והנהגות על הצדיק בעל ההילולא רבינו שלום כתר זצוק"ל, ועוד מחכמי תימן, שיואיל נא לשולחם למערכת מכון ואתר המאורות, במייל שכתובתו: Sm088302222@gmail.com ונשמח לפרסם זאת בכל דרך בעז"ה.

זכות הצדיק תעמוד בעדנו ותגן אלף המגן מכל נגע ופגע, אמן כן יהי רצון.

לרכישת ספר 'נחש הנחושת' באתר המאורות – לחצו כעת כאן או חייגו: 054-8400790 >>


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!