לדמותו של ה'חבר מועצת'

חבר מועצת חכמי התורה: התואר נוסף לשמו של מרן הגר"ש מחפוד | כל הפרטים

מרן הגר"ש מחפוד עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. צילום: יעקב כהן
מרן הגר"ש מחפוד עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. צילום: יעקב כהן

גאב’’ד יורה דעה וזקן רבני תימן: עם ההחלטה על הרחבת מועצת חכמי התורה של תנועת ש’’ס, והוספת חברים ורבנים חדשים למועצת, בשעה האחרונה התקבלה ההחלטה בין היתר – כי תואר נוסף יתווסף לשמו: מרן הגר’’ש מחפוד שליט"א – חבר מועצת חכמי התורה.

הגאון רבי שלמה מחפוד בן ה-83, משמש כראש בד"ץ יורה דעה ורב שכונות נוה אחיעזר ושיכון ו' בבני ברק. הגר"ש מחפוד רבה של יהדות תימן נחשב למוהל מפורסם. 

סיפור חייו והתחנות הרבות שעבר הגר"ש ראויות לכתבה נרחבת בפני עצמה; כיצד ניצל הילד שלמה הקטן, שפאותיו המסולסלות 'הסימנים' כבר נגזזו ביד רשע אכזרית, להינצל מציפורני סוכני השמד והעברת הדת של הציונות ולהמשיך את שושלת משפחתו, משפחת רבנים מפוארת שכיהנו ברבות בתימן.

בבחרותו למד בישיבת 'קול תורה' אצל מורו ורבו מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל ובישיבת פוניבז'. הוא בוגר כולל וולוז'ין בבני ברק כשבמקביל הוא משתלם בלימודי השחיטה והמוהלות. כעבור מספר שנים כבר החל את דרכו בעולם השחיטה והכשרות, כשבתוך זמן קצר שמו יצא בכל הארץ והיה מראשי השוחטים בכשרות רבה של בני ברק דאז הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל.

בהמשך השנים היה מראשי בד"ץ 'נווה ציון' בנשיאותו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, שהוקם בהכוונת מרן הגאון חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל, ולאחר מכן ייסד את הבד"ץ ומערך הכשרות של 'יורה דעה'.

יכולתו המופלאה של הגאון רבי שלמה מחפוד לנצל כל רגע ורגע ולהספיק רבות ונצורות בזמן קצר, הביאה אותו במהלך שנות חייו, לאורך ימים ושנים, לעסוק בנושאים רבים מאוד וליטול חלק מרכזי ופעיל בתחנות שונות ומגוונות שעיצבו את דמותו של עולם הכשרות וההלכה הניצב איתן.

בעדת תימן זוכה הגר"ש לתמיכה מקיר לקיר, דרשותיו המפורסמות בשבת הגדול ושבת שובה מושכות אליהן קהל רב. (הדברים באדיבות אתר בחדרי חרדים).


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!