האזינו

ה'שולחן ערוך' התימני ברדיו מורשת: הגר"א שלומי בריאיון מיוחד ובלעדי על כל מה שרציתם לדעת על הפסיקה התימנית

ה'שולחן ערוך' התימני ברדיו מורשת: מחבר הספרים 'שולחן ערוך תימן' הגאון רבי אברהם אורי שלומי – בריאיון מיוחד ובלעדי על כל מה שרציתם לדעת על הפסיקה התימנית

בתוכנית יום שישי בהגשת ידידיה תנעמי, לה מאזינים רבים מ'עמך בית ישראל' מכל הארץ ומכל העדות, השתדל הגר"א שלומי שליט"א מח"ס "שלחן ערוך תימן" לבאר על קצה המזלג את דרכה של מסורת יהדות תימן, השתלשלות ההלכה ודרך הפסיקה הייחודית, הבדלי המנהגים, חובת השמירה על מנהגי אבותינו הקדושים, ועוד.

גולת הכותרת בתוכנית היא הצגת הספר, יצירת הפאר "שלחן ערוך תימן", חלק ראשון, אשר בהקדמתו (בת כ-100 עמודים!) מבוארת הדק היטב דרכה ההלכתית של יהדות תימן, וחובת שמירת מנהגינו הקדושים, וכל הספר כולו שזור וארוג עפ"י יסודות אלו, וכולו מלא וגדוש בבקיאות ועיון מופלאים ובמשא ומתן בדברי כל גדולי ישראל בכלל ופוסקי תימן בפרט, סימן אחר סימן על סדר השו"ע, בשפה קולחת ובדפוס משובח, כולו אומר כבוד, כיאה וכיאות לתורת אבות.

הספר "שלחן ערוך תימן", או כפי שמכנים אותו רבים 'השלחן ערוך התימני', יצא לאור עולם ע"י מכון "אהבת שלום" ע"ש רבינו שלום שבזי זיע"א, לפני קצת יותר ממחצית השנה, וכבר נרכש בכ- 1000 עותקים, כאשר המהדורה הראשונה כמעט ואזלה, וכבר עומדים במכון לקראת ההדפסה השניה בעז"ה, בד בבד עם ההתקדמות לקראת הכרך השני בסדרה.

הספר שטרם נראה כמותו בספרות ההלכה של יהדות תימן, וכפי שהתבטאו גדולי ישראל: "עוד לא בא כבושם הזה!", הספר שסוף סוף מחזיר את העטרה המפוארת של יהדות תימן ליושנה. המהפכה כבר כאן!.

האזינו כעת לריאיון המלא שלפניכם:


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!