תיעוד

עם טקס ההלבשה המסורתי: מרן הגר"י רצאבי ערך שבע ברכות לנכדו | גדולי הרבנים עלו לברך

עם טקס ההלבשה המסורתי: מרן הגר"י רצאבי ערך שבע ברכות לנכדו | גדולי הרבנים עלו לברך

ביום רביעי האחרון ערך מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א בבית מדרשו 'פעולת צדיק' שבבני ברק, את שמחת השבע ברכות המרכזית לנכדו בן לחתנו הגאון הרב נריה חוברה שליט"א ראש ישיבת 'תפארת התורה' בית שמש, במעמד מאות משתתפים מתושבי העיר וחוצה לה ועשרות רבנים דיינים ומרביצי תורה.

השמחה שנערכה כמסורת תימן, נפתחה בג'עלה ושירת קודש מפי נעים זמירות ישראל הרב שלמה צפר שליט"א, כשבמהלכה הולבש החתן במלבושי פאר כמיטב המסורת.

לשמחה הגיע רב העיר בני ברק הגאון הגדול הרב מסעוד בן שמעון שליט"א, וגם הוא התענג על המעמד המופלא אשר הוד קדומים חפף עליו. בסיום השירה כובד על ידי מרן שליט"א לשאת את דבריו ואמר 'קול רינה וישועה באהלי צדיקים, אני שמח להשתתף בשמחתו של ידידי הגאון הגדול רבי יצחק, שהוא כמעיין הנובע, ידוע בשערים בספרים הקדושים ובשיעוריו הרבים', בדבריו עמד על ביאור הברכה 'בגן עדן מקדם',  במהלך הדברים סיפר כמה נהנה מהשירה התימנית ולהפתעת הקהל החל לשורר בעצמו אהוב מהר המור' כמסורת תימן. לסיום בירך שמהשמחה הזו נזכה לגאולה שלמה אמן ואמן. בסיום דבריו ברכו מרן שליט"א שיזכה להאריך ימים על ממלכתו ולתקן את תקנות העיר בעז"ה.

לאחר מכן נכנס חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב דוד יוסף שליט"א שגם הוא כובד על ידי מרן לשאת דברי לכבוד החתן, שאמר אני אוהב בכל ליבי ונפשי את מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א, הוא עוסק בתורה יומם ולילה, הוא פוסק הלכות, אני מתענג ללמוד בספרים שלו, איזה חריפות איזה בקיאות איזה עיון. ב"ה שהיום שבה העטרה ליושנה ביהדות תימן, והכי חשוב שהיא בהנהגה נפלאה של מרן שליט"א. ובדבריו הביא בשם אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל על מה שמצינו בחז"ל במעלת הייחוס, שהבנים והנכדים מקבלים את הכוחות מהאב הגדול, בגנים. וסיים בברכה לחתן שינצל את הכוחות הללו הטמונים בו לבנות את ביתו על אדני התורה והיראה.

בסיום הדרשה בירך אותו מרן שליט"א, שהגנים של האבא הגדול מרן זצ"ל ימשיכו לבן בעז"ה. וכמו שאמר הפסוק, להכין אותו ולסעדו על כסא דוד ועל ממלכתו, להנהיג את כלל ישראל. מתוך בריות גופא, על התורה ועל העבודה ועל הנהגת כלל ישראל.

בשמחה השתפו עוד, אב"ד תל אביב הגר"א יצחק הלוי, רב שיכון ה' הגר"י חממי, ראש מוסדות 'מאורות הרש"ש' הגר"י יפת, רב קהילות בני התורה אלעד הגר"ב עוקשי, ראש ישיבת ברכת אברהם הגר"ז עוקשי, הגר"ע מחפוד, הגר"י קארו, הגר"מ רצאבי רב ק"ק פעולת צדיק אלעד, הגר"א שמן דיין וראש כולל עטרת צביה, הגר"ע צדוק רב ק"ק יד יחיאל ויונה ירושלים, ורבני בית ההוראה פעולת צדיק הגר"א צדוק, הגר"ש יונה, הגר"י שבח ועוד רבנים ות"ח נכבדים ואישי ציבור.

צילום: יעקב כהן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!