התיעוד

גלריה: הכינוס השנתי של קהל 'עץ חיים עטרת יחיא' בראשות מורי חננאל שררה | תיעוד נרחב

בשנה שעברה התקיים כנס ענק היסטורי בכל קנה מידה ביהדות תימן שבו נורתה יריית הפתיחה לחידוש איחוד קהל בני תימן "עץ חיים עטרת יחיא" בראשות הגה"צ מארי חננאל שרארה שליט"א, איחוד וגיבוש האברכים והבחורים ההולכים לאורו של הגר"ח שרארה שליט"א כבר שלשה עשורים מאז נוסד ארגון עץ חיים עטרת יחיא. בכנס השתתפו מעל מאתיים אברכים יקרים מכל רחבי הארץ שהגיעו במערך הסעות אדיר ומאורגן מכ-40 ערים וישובים.

במהלך השנה הפעילות שהכריזו עליה בכנס צברה תאוצה ועוד ועוד כינוסים הוקמו ברחבי הארץ, שבתות התאחדות וחוברות הפרי צדיק שיצאו בעריכה מפוארת בתפוצה נרחבת ועוד ועוד.

בר"ח סיון התקיים הכנס השנתי הגדול לאברכים ובחורים מבני ק"ק תימן, ובשנה זו נוסף גם חידוש שבאולם סמוך נפרד התקיים כנס גדול ומפואר לנשים ונערות במבנות קהלינו.

הכנס התקיים באולמות מפוארים בעיר בית שמש סביב שולחנות ערוכים כיד המלך.

במשך שבועות ארוכים עמלו המארגנים להכין תוכנית עשירה ומושקעת לכנס, הן לגברים והן לנשים.

בשעה 20:00 הגיעו האוטובוסים לשערי האולמות ומהם ירדו מאות המשתתפים, מלבד רבים שהגיעו בכוחות עצמם. האולם התמלא והכנס נפתח בתפילת ערבית, ולאחר מכן התיישבו מאות האברכים והבחורים לסעודת מצווה מפוארת.

את הכנס פתח המנהל הדגול שפועל רבות במסירות להצלחת הפעילות הענפה הרה"ח מרדכי מינצברג שליט"א בדברי שבח והודיה לבורא עולם על הזכות הגדולה שמתקיים כנס גדול זה. ובכמה מילים סקר את הפעילות שהתפתחה שבשנה האחרונה, ואת הבית המדרש של הקהילה שנוסד בעיר גדרה שיהיה מגדלור להפצת תורה ומסורת בטהרה.

את הדרשה המרכזית של הגה"צ הגר"ח שרארה שליט"א פתח בדברי שבח למארגנים שטרחו ועמלו רבות להצלחת כנס זה, ולמשתתפים שטרחו ובאו. וכשהקהל מרותק לדברי הרב שליט"א, פתח בפלפול נפלא ועמוק, ומסיים בדברי השקפה ומוסר על הנחיצות שבאחדות יראי ה' ואת החשיבות של המסירות לשמור על הטוב ולהשמר מהרע ולהרחיק ממחנינו כל דבר פגע, ולהזהר ולהתרחק מהמסיתים והמקררים בעבודת ה'.

אל הכנס הגיעו רבנים רבים וחשובים שבאו לכבוד הגה"צ מארי חננאל שרארה שליט"א, הרבנים הגאונים שליט"א מכירים כבר במשך שנים את פועלו ואת מסירות נפשו של הרב שליט"א להעמדת מסורת יהדות תימן על תילה והחדרת הגאווה היהודית בלב כל בחור ובחור לשמור מסורת אבות בלי שינוי.

לאחר מכן הגאון רבי יהושע רוזנברג שליט"א חבר הבד"ץ העדה חרדית ורב שכונת רמה ב' בבית שמש נשא דברים בחשיבות שמירת מסורת יהדות תימן, ושיבח את פועלו של הגר"ח שרארה והתפעל מציבור בני התורה שמילא וגדש את האולם.

אחריו נשא דברי ברכה האדמו"ר ממשכנות הרועים שליט"א ובירך את הציבור שיגדל וימשילך הלאה להתאחד ולחזק את מסורת יהדות תימן בכל עוז, ולא להבהל מהרוחות המנשבות בחוץ.

הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א שבאותו יום היה בכנס בעיר רחובות של ארגון "אלפי יהודה", טרח ובא לכנס ונשא דרשה ארוכה שבפתח דבריו פתח על הידידות הארוכה שיש לו עם מארי חננאל שרארה וההערכה הרבה לפעילות שעשה הגר"ח שליט"א במשך שנים ארוכות לחיזוק המסורת. בדרשה חיזק הרב את נושא שמירת המבטא וקבלת התפילה בזכותו. וסיים בדברים בשבח האחדות ובעיקר בק"ק תימן שיכולים לפרוח מכך דברים רבים וטובים. לאחר מכן נשאר הרב עוד זמן ארוך באולם. הגר"י רצאבי שליט"א המליץ לשואלים, לשלוח את ילדיהם לכינוסים ולשבתות.

בדברי שבח וברכה המשיך גאב"ד חוג חתם סופר הגרי"מ אלטמן שליט"א, ועודד ובירך את הציבור שבא והשתתף. ובירך את הגר"ח שרארה שליט"א על המאמצים הרבים שמשקיע בהנחלת מסורת יהדות תימן לדורות הבאים.

לאחר המנה העיקרית פתח הגר"ח שרארה בקול שירה בשירתו של אבא שלום שבזי זיע"א כשהציבור מצטרף ביחד.

לסיום הכנס דיבר הרב אברהם בשארי שליט"א מחשובי האברכים, שפועל רבות בענייני הכינוסים של האברכים, ודיבר בחיזוק הכינוסים ובחשיבות ההליכה לאורו של מורינו הגר"ח שרארה שליט"א.

כל אברך קיבל שי אלבום מפואר ומושקע עם תמונות מהכנס הגדול שהיה בשנה שעברה ומשאר הפעילות שהתקיימה בשנה האחרונה.

בשעת לילה מאוחרת הסתיים הכנס בטעם של עוד והציבור הקדוש עלה על האוטובוסים בחזרה הביתה.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!