סיקור ענק

'ורוממתנו': מאות בני הישיבות מעדת תימן התכנסו לטקס היסטורי לחלוקת המלגות | תיעוד ענק

ורוממתנו: מאות מבני הישיבות מק"ק תימן התכנסו אמש לכינוס אדיר לכבודה של תורה וטקס חלוקת המלגות 'ורוממתנו' מבית 'המאורות' | הכינוס התקיים בראשותם של גדולי ישראל מרנן הראשון לציון הגר"י יוסף, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש מחפוד, ראש ישיבת מיר הגר"י אזרחי, הגר"י טיירי מזקני רבני תימן, ראשי ישיבות, רבני קהילות ואישי ציבור | הכינוס התקיים בחסות ובשיתוף עיריית ירושלים ובהשתדלות סגן רה"ע הרב צביקה כהן, וחה"כ הרב יונתן משריקי

ביום חמישי האחרון י"ב סיון תשפ"ג, התכנסו מאות מבני התורה ובני הישיבות דק"ק תימן, באולם מפעל הפיס שע"י המינהל הקהילתי רמת אשכול ירושלים, לכינוס אדיר ומרומם לחיזוק בני התורה שבכל אתר ואתר לרגל טקס הכתרת חתני פרויקט 'ורוממתנו' לכתיבת חידושי תורה לבני הישיבות.

מרנן ורבנן אשר נשאו דברים במעמד, עמדו רבות על מעלת כתיבת חידושי תורה וכוח החידוש שישנו עם הכתיבה, כן הזכירו בדבריהם את זכרו של מרן ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין שנסתלק מעמנו זה עתה.

מרן הראשון לציון הגר"י יוסף אמר בין היתר, כי אין ספק שבשנים הראשונות של הכתיבה, כותבים דברים פשוטים, ואין צורך בחידושים, אמנם ברבות השנים לומדים על ידי הכתיבה לעמול בסוגיות קשות ומורכבות, הכתיבה יוצרת סדר לבחור ולאברך. ובודאי כי בכמאתיים החבורות שנכתבו ואשר נשלחו למיזם 'ורוממתנו', נמצא בהם מרגליות יקרות, בעומק הפשט ויושר ההבנה. חבר המועצת מרן הגר"ש מחפוד עמד בדבריו על מעלת הכתיבה במשנת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ושיבח בדבריו את בני הישיבות היקרים מפז שעמלו ויגעו על מנת להוציא מתחת ידם דבר נאה ומתקבל.

ראש מוסדות 'המאורות' הגר"י יפת פתח את המעמד בדברים נרגשים על מעלת כתיבת חידושי התורה ובפרט על מאות חידושי התורה שהתקבלו במערכת, והיה קושי גדול לקבל החלטות בגין הרמה הגבוהה של החבורות. כן ציין בהתפעלות רבה כי חזונו של נשיא המוסדות מרן הגר"ש קורח זצ"ל מתגשם בכך שמאות ואלפים בני תורה גודשים את היכלי התורה וההוראה, ומגלים בקיאות וחריפות מדהימה עד להפליא בכל חדרי תורה.

ראב"ד ביתר עילית ומרבני ועדת הפרס הגר"י מועלם נשא דברים נלהבים, ואמר כי בני הישיבות שבזמנינו העמלים בתורה, הרי אין שיעור וערוך למעלתם, לגודל חשיבותם בעיני הקב"ה, כמה הקב"ה משתבח בהם בגדר 'חזו בני חביבי'. נהניתי רבות להשתעשע בחבורות ובחידושי התורה היקרים לראות את העומק, הלמדנות, חיפוש אחר בקשת האמת בסוגיות.

רבה של שיכון ה' הגרמ"ב זילברברג נשא משא מיוחד לזכרו של ראש ישיבת פוניבז' מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל, ובדבריו אמר, כי התופעה שקיימת כאן שבחורים עמלים בכתיבת חידושי התורה, זוהי ממש הצוואה האחרונה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל, כי בעת כתיבת עריכת השיעור אותו רצה למסור, כאן שבק חיים כשקולמוסו בידו, אלו הם חיי תורה האמיתיים.

ראש ישיבת מיר מרן הגר"י אזרחי אמר: "איזו שמחה ראיתי בריקוד מצוה שלכם. רציתי להצטרף יחד איתכם, אך הכוחות לא נותנים. האמת חשבתי איך אפשר לרקוד כשרבי גרשון נסתלק רק שלשום מאיתנו? אך לא! הוא עצמו חפץ בריקוד הזה, כי לא אתם רוקדים אלא התורה היא זו שמרקידה אתכם. התנאי הבסיסי לשמוח בתורה זה רק אם דברי התורה הם בגדר "פקודי ה' ישרים", או אז "משמחי לב". אם כן, על ידי שמחתכם, יש כאן עדות נפלאה שהחבורות ודברי התורה הם "פקודי ה' ישרים".

מרן ראש הישיבה הגר"י טיירי עמד בדבריו חוצבי הלהבות אש, על זכרו של מרן ראש הישיבה זצ"ל ואמר, כי בעיר בה אני מתגורר (רמת השרון) צמחו שני גדולי עולם, הרב יעקב והרב גרשון אדלשטיין, בצעירותם אבא שלהם לא שלח אותם לישיבה אלא רק לאחר שסיים ללמוד עמם את הש"ס בעיון, העיון והעמל בתורה זוהי הערובה היחידה שאדם יצמח לאדם גדול. הבחורים שיחיו שעמלו בעשר אצבעותיהם לברר וללבן את הסוגיות, זה ממש הדרך לצמוח לאדם גדול, להיות שקוע בלימוד התורה.

חתם את שורת הנואמים, אב"ד תל אביב הגר"א יצחק הלוי מנשיאות קרן 'ורוממתנו', אשר הקריא בהתרגשות רבה את ברכתם של מרנן ורבנן הגאונים רבי פנחס קורח ורבי יצחק רצאבי שליט"א, אשר מסרו את ברכתם ומכתבם למעמד נכבד זה, והעלו על נס את מעלתם של הבחורים היקרים אשר עמלו בתורה הקדושה, באיזו חשק ועמל, באיזו שמחה של מצוה עמלו על הסוגיות המורכבות ביותר והעלו פנינים יקרים אשר היא גאוותינו.

מנחה הערב, הגאון רבי צפניה רענן שליט"א ראש כולל נזר החיים ומרבני העיר מודיעין עילית, הכריז במעמד, כי כבר כעת נפתחה ההרשמה למיזם 'ורוממתנו' 2 – בו יטלו חלק כל בני התורה בארץ הקודש, בני הישיבות ואברכי הכוללים, כאשר הפרויקט בנוי מכך, שכל בחור או אברך לוקח ע"ע לסיים מסכת או שתיים עד לחודש אלול הבעל"ט, ובמעמד הגדול 'ורוממתנו' 2 שייערך אי"ה בחודש תשרי ה'תשפ"ד, יערך טקס חלוקת מלגות מכובד ומפואר, בו יוגרלו עשרות זוכים מתוך מאות מסיימי הש"ס בעזרת ה'. ניתן להירשם כעת למיזם נכבד זה, בכל עמדות 'נדרים פלוס' הפזורות ברחבי הארץ ובאתר נדרים פלוס, חיפוש 'המאורות' / 'ורוממתנו' – טופס רישום מיזם ורוממתנו 2, ולפעול על פי ההוראות.

להרשמה כעת לפרויקט 'ורוממתנו' – 2 – באמצעות 'נדרים פלוס' | לחצו כאן >>

כמו כן, נטלו חלק והשתתפו בכינוס נכבד זה הרבנים הגאונים מרנן ורבנן, אב"ד רחובות הגר"א שמן, אב"ד ירושלים הגר"י כהן, הגר"א אבידר דיין בביה"ד הרבני בפ"ת, ראש ישיבת בית הלוי הגר"ש הלוי, הגר"ע קורח רב ק"ק תורת חיים ביתר עילית ובנו מ"מ של מרן הגר"ש קורח רבה של בני ברק, ראש הכוללים בעיר בית שמש הגר"ש מחפוץ, הגר"א רמתי רב ק"ק תורת חיים רה"ע, הגר"ר אהרן אב"ד בנתיבות, הגר"א עמרני מרבני מודיעין עילית, הגר"י בדיחי מרבני עדת תימן בירושלים, רב הקהילה בנהריה הגר"מ והב, רב שכונת קטמון ירושלים הגר"מ קלזאן, ראש כולל נזר החיים הגר"צ רענן, ראש ביהמ"ד עמלי תורה אלעד הגר"א מלאכי, ראש כולל עטרת צביה הגר"א שמן, רב ק"ק יד יחיאל יונה ירושלים הגר"ע צדוק, הגר"א חבשוש מרבני העיר אלעד, ועוד רבנים ואישי ציבור נכבדים.

כינוס זה הוקדש לזכרו של רבה הראשי של תימן הגאון רבינו יחיא יצחק הלוי זצוק"ל לרגל יום השנה ה-91 לפטירתו. הנעים את הערב המרומם, זמר החתונות – יצחק חגירה, אשר הלהיב את הבחורים עד לשעות הקטנות של הלילה עם זיץ מיוחד שנערך בליווי סעודת מצוה עשירה כיד המלך. מארגני המעמד מבקשים להודות לנציג העדה התימנית בכנסת הרב יוני משריקי (ש"ס), וכן לרב צביקה כהן סגן ראש עיריית ירושלים אשר פעלו רבות למען הצלחת ערב קדוש זה. תודות לרשת חנויות אקסוס בראשות ר' יאיר עוזרי הי"ו אשר סייע לערב קדוש זה. כן הודאה מיוחדת, לחברת ההפקה שליוותה את הערב בניהולו של ר' יאיר לוי, וכן להגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א רב קהילת יד יחיאל יונה ומשגיח ישיבת 'דרכי משה' ביתר עילית שעמל רבות להצלחת ערב קדוש זה.

צילום: יעקב כהן


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!