גלריה

בני ברק: עצרת מספד ונהי של רשת הכוללים 'אהלי שם' לזכר מרן ראש הישיבה

עצרת מספד ונהי בכולל ערב שע"י רשת הכוללים אהלי שם בארה"ק, מיסודו של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוקללה"ה | גלריה

המונים מאברכי רשת הכוללים אהלי שם בארה"ק מיסודו של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה זצוקללה"ה התאספו לעצרת נהי ומספד על רבנו הגדול זיע"א אשר נשא על לוח ליבו ועודד מאד את הקמת רשת הכוללים אהלי שם. 

כאשר עלה להספידו בקול נהי הגאון הגדול רבי יעקב וינפלד שליט"א המרא דאתרא ורב קהילת מנין אברכים פרדס כץ בני ברק  פתח בדברי המשנה על שלושה דברים העולם עומד על התורה על העבודה ועל גמ"ח, איך הוא הרבה להחדיר שעל האדם ללמוד לפי טבעו והקביעות שלו היתה עצומה ולאחר פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל נצרכתי לשואלו והיה קשה לקבוע זמן משום שהיו לו הרבה קביעויות של תורה ובשיעורים שהיה מוסר לבחורים היה נותן להם לשאול ועונה להם ממרום גדלותו והנה נותן להם לתת ולשאת בינם בשיעור.

פעם הבן שלי שאל אותו ברחוב איך מקבלים טעם בלימוד ומי שהיה איתו הזיזו אחורנית רבינו הסתובב אליו והשיב שאם לומדים פשט טוב מקבלים טעם בלימוד הכל בפשטות וענווה. יש בעל בית אחד שסיפר לי שבבחרותו נתקשה בישיבה שלמד בה, ורבינו סידר לו ישיבה אחרת וגם שם לא הסתדר, ודאג שיקבלו אותו לישיבה וסידר לו חברותות, אך לא הצליח ועזב את הישיבה לאחר תקופה שאל את אחיו מה איתו היום עדיין חשב עליו. והרבה לדבר על לימוד המוסר שמגדלת ומרוממת את האדם ומוסר מלשון אסור שכובל את האדם מלהתפרץ במידותיו הרעות.

אחריו דיבר בקול בכי ודמע הגאון רבי מאיר אדלשטיין שליט"א, נכד רבנו, ומרבני ישיבת בית מדרש עליון, אני לא ראוי להספיד את הסבא אבל אני לא גרוע מקורות ביתו של האדם שמעידים ששכב עם תורה וישן עם תורה ער עם תורה ואכל עם תורה 95 שנים של לא ימוש מתוך האוהל.

ובשעת פטירתו של רבי זקף עשר אצבעותיו ואמר יגעתי בעשר אצבעותי בתורה ולא נהניתי מהעוה"ז אפילו באצבע קטנה, לאחר הלוויתו של מרן הגר"ד פוברסקי חזרנו לביתו וסעדתי עימו ארוחת צהרים הוא הוציא מהמקרר סיר מרק ומזג לצלחת פתאום שאל אותי אולי לך יש נפ"מ בין מרק חם לקר? הוא לעצמו לא נהנה מן העוה"ז אבל לא שכח לחשוב על השני. אולי אפשר לומר במאמר הגמרא אין התורה מתקיימת אלא במי שממית עצמו עליה שמתקיימת כמו קיום שטרות שזה לא מזוייף כך – התורה אצלו היתה מקויימת ללא זיוף.

את המספד חתם הגאון רבי בן ציון ברמן שליט"א תלמידו המובהק של רבנו, ומראשי ישיבת דברי מרדכי, כתוב בקהלת פי"א ומתוק האור וטוב לעיניך לראות את השמש ופירש"י מהמדרש באגדת תהילים ומתוק האור מתוק אורה של תורה וטוב לעיניך לראות את השמש אשריהם התלמידים שעיניהם רואות הלכה מלובנת ומחוורת על בוריה, משנתו של רבינו היתה סדורה ושמעתי מהג"ר דוד מילר שלפני עשרות שנים למד אצלו מסכת יבמות ועד היום הכל אצלו משנה סדורהוכותב ר' חיים מוואלוזין באגרת שהגדלות נמדדת בסברא שכל הגדול מחבירו בסברא גדול מחבירו ושמעתי שת"ח א' אמר לרבינו שבזמן שלרבינו יש חידוש אחד לו יש עשרה חידושים גם אם חמישה אינם נכונים אבל חמישה כן ענה לו רבינו שלו לי לפחות יש חידיש אחד מחוור וברור כשמלה והכל אצלו היה לאמיתה של תורה. והיה חוזר ואומר שכל דבר שמבינים אפילו בפשטות כדאי להחשיב את זה משום שזה דבר יקר מאוד.

פעם נכנסתי לרבינו ביום שישי בערך בשעה 11 והוא היה באמצע ארוחת בוקר לשאלתי הרי את התפילה סיימו לפני למעלה משעתיים השיב שהתחיל לאכול והגיע אדם להתייעץ ואח"כ עוד אחד ועוד אחד כך באמצע הארוחה עזב הכל כדי לענות לכל אחד באורך רוח. ה' יזכנו שנזכה במהרה לתחיית המתים.

צילום: סהר רם


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!