גלריה

עוז והדר: בקהילת 'מקדש מלך' באשדוד חגגו את הכנסת ספר התורה | סיקור

עוז ואורה: חגיגת הכנסת ספר תורה לבית הכנסת ובית מדרש 'מקדש מלך' באשדוד בראשות מרן הגר"ש מחפוד חבר מועצת חכמי התורה | בהשתתפות המונים מבני העיר רבנים נכבדים ואישי ציבור | גלריה

השבוע ביום א' התקיימה חגיגת הכנסת ספר תורה ייחודית, ברוב פאר והדר לבית הכנסת 'מקדש מלך'. ספר התורה הוכנס על ידי רחמים עקיבא הי"ו אביו של גבאי בית הכנסת הרב יוחאי עקיבא, לעילוי נשמת רעייתו הצנועה והחסודה מרת אביבה עקיבא ע"ה. החגיגה החלה עם מעמד שתיים לחיים וסיום כתיבת האותיות בבית משפחת עקיבא, לאחר מכן יצאה התהלוכה ברוב פאר והדר, מלווה בשירה ובזמרה באורות וריקודים לעבר היכל בית הכנסת. בתהלוכה השתתפו המונים מבני העיר שבאו לרקוד ולפזז לכבוד התורה הקדושה.

בלט בנוכחותו בתהלוכה מרן הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א גאב"ד בד"ץ יורה דעה וחבר מועצת חכמי התורה. עוד השתתפו הגאון רבי יוסף שיינין שליט"א מרא דאתרא, הגאון רבי איתמר מחפוד שליט"א אב"ד ומרבני עדת תימן בעיר אשדוד, רבני שכונות ואישי ציבור. ביניהם שלוחא דרבנן חה"כ הרב יוני משרקי והרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית באשדוד.

ספר התורה הוכנס אחר הכבוד להיכל, אמירת המזמורים נעשתה ברגש ובהודיה לה' יתברך שהביאנו עד הלום. לאחר מכן נערכה סעודת מצוה כיד המלך לציבור המשתתפים.

את סעודת המצוה ליוו בנעימות הזמר המפורסם ציון גולן ותזמורתו, שרוממו את הקהל טפח וטפחיים מעל הקרקע. במהלך סעודת המצווה נשאו דברים רבינו הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א, רב העיר הגר"י שיינין שליט"א, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן והרב מלאכי שליט"א ידיד נאמן לקהילת 'מקדש מלך'.

בני הקהילה מציינים, כי מלבד עצם השמחה והזכות בהכנסת ספר תורה מהודר להיכל בית הכנסת, מתבטאת השמחה בעם התהוותה של הקהילה. ייסוד הקהילה החל עם תפילות של מניין מצומצם בבתים של חברי הקהילה עם התווספות חברים נוספים למניין הייחודי, עברו התפילות לתחנה הבאה בכיתת לימוד, לשם קיום התפילות ביישוב הדעת וכראוי.

כיום ב"ה מונה הקהילה עשרות של משפחות ששותפות בפעילויות הקהילה ועוד רבים שמשתוקקים להיות חלק מכך לולי המרחק וקושי הדרך. מידי ערב מתקיימים בבית הכנסת סדרי לימוד נרחבים במסגרת 'כולל ערב', גבאי בית הכנסת הרב יוחאי עקיבא שם דגש מיוחד בדור העתיד, ומשקיע כוחות רבים בקירובם במסגרות ומבצעים מיוחדים, כמו"כ זוכים ילדי הקהילה זוכים מידי שבוע ללימודי המארי בטעמי המקרא.

שמם הטוב של התפילות בנוסח הייחודי של מורשת תימן המפוארת יצא למרחוק, מה שמביא לנהירה של מתפללים לבית הכנסת. ביותר ניכר הדבר בימים הנוראים וחגי תשרי, בהם מתמלאים מבואות בית הכנסת והמעברים בכיסאות וספסלים, על מנת לתת מענה לריבוי המתפללים בלעה"ר. רבים מבני הקהילה מציינים לטובה את האהבה ודיבוק החברים השוררים בין המתפללים, ביום יום ובעזרה וסיוע בעתות שמחה ול"ע צרה, בחום ושמחה כמשפחה מלוכדת.

את הקהילה ייסד והקים הרב יוחאי עקיבא הי"ו שמוסר את נפשו מאז ועד הלום לשם קיומו וביסוס של בית הכנסת, ואינו חוסך ממון, מאמץ והשקעה בכל הנדרש לטובת בית הכנסת. אתו עמו הרב יגאל חגבי הי"ו שעומד כחומה בצורה על משמר זמני התפילות והסדר הטוב בבית הכנסת לצד תפקידו כראש כולל ערב בבית הכנסת. כאן המקום להעלות על נס את הגאון רבי איתמר מחפוד שליט"א, רב ומו"צ בעיר אשדוד שמורה לרבים מבני הקהילה את דבר ה' זו הלכה.

גולת הכותרת בבית הכנסת היא השמירה על שתיקה מוחלטת בשעת התפילות, מתוך אמונה שסגולה זו אכן שומרת על המתפללים מכל צרה, ומסייעת לתפילות להתקבל לפני שוכן מרומים. המתפללים מעודדים את הגבאים בעמידתם האיתנה על עניין חשוב זה. גם האורחים הרבים המגיעים להתארח בבית הכנסת יודעים שנשמת אפה של 'מקדש מלך', היא השתיקה בשעת התפילה.

ההמונים יצאו מהחגיגה ברגשות נעלים, ובקשו להודות שוב למארגני הכנסת ספר התורה ולרחמים עקיבא על נדיבות לבו הטוב. אין ספק כי אירוע זה יהווה נקודת ציון חשובה בהמשך התפתחותה המטאורית של הקהילה. 


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

תגובה אחת

  1. על איזה הרב מלאכי מדובר? מרא דאתרא של עזריקם או הר"מ בישיבת דעת תורה אשדוד.
    תפארו את הת"ח של העדה שלנו. לא לכתוב אותם בצורה אנונימית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!