לקראת יום ההילולא

בזכותיה דרבי יצחק: מקבץ סיפורי מופת על פועל הישועות מעגור | פרק ראשון

צילום כניסת הציון בישוב עגור | צילום ארי קופרשטוק
צילום כניסת הציון בישוב עגור | צילום ארי קופרשטוק

בזכותיה דרבי יצחק: מקבץ סיפורי מופת על פועל הישועות מעגור מרנא ורבנא הגאון רבינו יצחק גברא זיע"א – השוכן כבוד בישוב עגור | פרק ראשון

פוקדי ציונו של הגה"ק רבי יצחק ב"ר יצחק גברא זי"ע במושב עגור הסמוך לבית שמש, יודעים ומכירים שיש קהל גדול שבאים וחוזרים בקביעות. אנשים שהתפללו וראו ישועות ומאז באים בכל עת רצון.

רבים כבר יודעים. כשרוצים ישועה והפוגה של קדושה ושלוות נפש ממרוץ החיים עולים לציון הקדוש בעגור הקרובה, כמה פרקי תהלים וחוזרים מלאי כוחות והישועה לא מאחרת מלהגיע, בזכותיה דרבי יצחק.

לקראת יומא דהילולא ה-63, שיערך אי"ה ביום ראשון אור לכ"א תמוז החל משעות הערב, ליקטנו לפניכם מקבץ חדש של מעט מספורי המופת שקיבלנו מהשנה האחרונה [פ"ב – פ"ג] כאשר הנחלנו מקום של כבוד לסיפורי אותם מהמתפללים אשר ראו ישועה, ובעקבותיה החלו לפקוד את הציון בקביעות.

להעברת שמות לתפילה ולישועה – במעמד התפילה על ציונו ביום ההילולא | פנו אלינו במייל – sm088302222@gmail.com | או הקליקו כעת כאן >>

הסיפורים נאספו ונערכו על ידי נכד רבינו – הרה"ג רבי ישראל גברא שליט"א מחבר ספרים יקרים ומי שפועל רבות להאדרת שמו של הצדיק. ונחלק זאת למספר פרקים לתועלת הגולשים.

הגאון הקדוש רבינו יצחק גברא זצ"ל (ה'תרי"ח, 1857 – כ"א תמוז ה'תש"י, 6 ביולי 1950) היה רבה של סוד שבתימן. גדול בנגלה ובנסתר. פוסק הלכה ומקובל ובעל תפילה וגדול בעצה ותושיה. נודע בציבור כמחולל ניסים ורבים נהרו אליו לקבלת ברכות עצות וקמעות ונושעו. צפה את יום פטירתו וביקש להקבר בעגור, ומאז קבורתו שם נעשה ציונו כמעיין ישועות מתגבר. אלפים רבים מהארץ ומהעולם פוקדים את המקום, מתפללים ונושעים.

מעמד התפילה בציון בעגור ביום ההילולא – צילום ארי קופרשטוק

נס הצלת היולדות והילדים

מספר הגה"ח רב ואב"ד קהלה קדושה בארה"ק: בתקופה הקשה של מחלת הקורונה היו לנו במושב שתי נשים מעוברות, שחלו במחלה ומצבן הרפואי הסתבך מאד עד שהיו נתונות בין חיים למות.

קרוביהם הזעיקו שמים וארץ והמצב החמיר מיום ליום. כרב הקהלה תפסתי יזמה וארגנתי טנדר עם מנין אברכים שיבואו להתפלל עליהן במקום המסוגל – ציון הצדיק מעגור.

רציתי שהצדיק ימליץ טוב באפן מיוחד בעדם ועלה בלבי לבקש מבני משפחתן הקרובים שיקבלו על עצמם בלי נדר שאם האשה תתרפא לחיים טובים ויתקיים ההריון ויוולד ולד בריא, ישתדלו שיקראו שמו "יצחק" על שם הצדיק. שתי המשפחות סברו וקבלו.

להעברת שמות לתפילה ולישועה – במעמד התפילה על ציונו ביום ההילולא | פנו אלינו במייל – sm088302222@gmail.com | או הקליקו כעת כאן >>

הנס ארע. שתיהן החלימו במפתיע, בלי עקבות למחלה. נגד כל הסכויים השלימו ההריון לחיים טובים, שלום להן ושלום לילדים. ואכן – שני הילדים נקראו בשם 'יצחק'.

הספור עורר הדים רבים בקרב המשפחות וכלל אנ"ש, וכבר ראו עוד ישועות. בעקבות כך פתחנו כולל אצלנו על שם הצדיק לידבק בזכרו הקדוש וזכותו תגן עלינו.

עד ההילולא של הרבנית

מספר הרב מ. ש. שליט"א, [מי שזכה במצות הכנסת האורחים ביום ההלולא התשפ"ב בעגור, תשוח"ח לו]:

היה יהודי שבנו התבגר, השנים חולפות ושידוך אין… שמע והגיע לציון הקדוש בעגור בצום גדליה.

התפלל האב ברגש וקבל על עצמו, שאם הבן מתארס עד יום ההלולא של הרבנית נדרה ע"ה אשת חבר לצדיק, יעשה סעודה לעלוי ולכבוד נשמת הצדיק.

כך היה. בנו התארס בערב יום כפור.

הניחה את הניירת על הציון

מספרת גב' ת.ד. תליט"א: מידי יום באים לציון, נשים נגשות ומספרות 'איזה ישועות, ניסים ונפלאות'. אשרינו שזכינו שהקדוש ברוך הוא שתל בעולם צדיקים כאלה. יש דבר שרציתי לספר, כמה נהניתי מהתמימות של אשה יהודיה.

הספור אתה היה שתבעו אותה בעירייה על חוב ענק, שכבר הצטברו לו קנסות ורביות ופיגורים. 'שלא נדע מצרות'…

שלחו לה לבית מכתבים רשומים עם פירוט של כל העבירות לדעתם, והקנסות וכו'.

להעברת שמות לתפילה ולישועה – במעמד התפילה על ציונו ביום ההילולא | פנו אלינו במייל – sm088302222@gmail.com | או הקליקו כעת כאן >>

היא באה לציון הצדיק עם ערמה של כל הניירת בידיים. לא היו אז גברים בפנים והיא נכנסה והניחה הכל על המצבה וקראה בתמימות: 'רבי יצחק! אני לא יודעת להתמודד אתם, אפילו לא יודעת איך קוראים את כל המסמכים האלה המדברים גבוהה גבוהה. בבקשה תהיה אתה העורך דין שלי ומליץ היושר עלי. ככה ביקשה והתפללה להשם בזכות הצדיק.

כעבור זמן. [כך היא ספרה כשחזרה להודות]. גייסה סכום כסף ונסעה לעירייה לשלם סכום מהחוב, שלפחות לא ימשיך לצבור רביות. כשבאה לשם טרטרו אותה מפקידה לפקידה עד שהגיעה לפקיד הרלוונטי. סיפרה לו 'יש לי חוב. באתי לשלם'.

הפקיד עיין במחשב לפניו ואמר לה: גברת, אני לא רואה כאן חוב'. הוציאה את הדפים, ערמות, מסמכי תביעה, קנסות, רביות. ולעומתה, הפקיד פוכר ידיים. "גברת אני לא רוצה שסתם תתעקשי, את לא חייבת כלום! הכל בסדר!".

היא מבקשת שיסתכל בדפים. הפקיד בודק את הניירת מלמעלה ואומר: אני לא מבין מה קורה כאן, אבל מבחינתי אין לי אלא מה שרשום לפני במחשב, אין לך כאן שום חוב. את יכולה ללכת הביתה.

היא חזרה ונסעה לציון. ספרה את הנס בהתרגשות. זה היה לפני יותר משנה, מאז באה עוד כמה וכמה פעמים ואמרה שהכל בסדר.

להעברת שמות לתפילה ולישועה – במעמד התפילה על ציונו ביום ההילולא | פנו אלינו במייל – sm088302222@gmail.com | או הקליקו כעת כאן >>

דרכי הגעה לציון הצדיק: לבאים מכביש ירושלים תל אביב, פונים בכביש 38 לכיוון בית שמש, ולאחר צומת 'האלה', נראה שילוט לכיוון עגור.

התפילה המרכזית בציון הצדיק על ציונו, תתקיים כבכל שנה בראשות ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א, יחד עם נכד הצדיק הרה"ג רבי משה גברא שליט"א, תתקיים ביום ההילולא – יום שני כ"א תמוז בשעה 5 אחה"צ. לאחר התפילה ישאו דברים גדולי ישראל שליט"א.

לרווחת הציבור יהיה ניתן להעביר שמות לתפילה ולישועה, על ידי המערכת.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!