איחוד קהילות תימן מגיש

גדולי רבני תימן בקריאת קודש מלוכדת והיסטורית: "ראוי לעודד בבתי הכנסת אמירת דרשות בהלכה ואגדה בתפילת ליל שבת קודש"

רבני תימן בועידה השנתית של רשת בתי ההוראה 'המאורות' תשפ"ג | צילום אבי את אבי
רבני תימן בועידה השנתית של רשת בתי ההוראה 'המאורות' תשפ"ג | צילום אבי את אבי

מרנן ורבנן גדולי רבני תימן בקריאה קדושה לכלל גבאי ורבני קהילות תימן בארץ ובתפוצות: "ראוי לעורר ולעודד בבתי כנסיות לאמירת דרשות בהלכה ובאגדה בתפילת ליל שבת קודש" | כל הפרטים על המכתב ההיסטורי

בימים אלו מתפרסם לראשונה מכתבם ההיסטורי של גדולי רבני תימן, בו הם קוראים לכלל גבאי קהילות תימן בארץ הקודש, לעורר ולעודד בבתי הכנסת אמירת דרשות בהלכה ובאגדה בתוך תפילת ליל שבת קודש או אחריה. את הקריאה הקדושה ניסח מרן הגר"י רצאבי, ואליו מצטרפים ומוסיפים בכתב יד קדשם דברי עידוד וחיזוק למיזם נכבד זה, כבוד מרן הגר"ש מחפוד, מרן הגר"פ קורח, מרן הגר"י טיירי, הגר"צ חוברה, הגר"ח מגורי, והגר"א שרעבי.

מכתב זה מתפרסם לראשונה כאן ב'המאורות', וכבר מעורר ומכה גלים אצל רבים מקהילות בני התורה, שמשמועות שהגיעו לידי המערכת, אנו מתבשרים על הקמת שיעורי הלכה ומנהג ובאגדה של מספר דקות או יותר, בתוך התפילה או לאחריה מיד. וכהוראתם הנלהבת של מרנן ורבנן שליט"א

להלן הציטוטים מתוך המכתב ההיסטורי: "ראוי לעורר ולעודד בבתי כנסיות של בני תורה הי"ו, גם לדידן ק"ק תימן יע"א בכל מקומות מושבותיהם, אמירת דרשות – דברי תורה וכו' בתוך התפילה של ליל שבת קודש, אחרי בר יוחאי ולפני במה מדליקין, שיש בכך מעלות ותועלות רבות ועצומות, כאשר הוכיח הניסיון".

"ולפי שיש מעוררים ונוקפים את הלבבות מצד שאבותינו לא נהגו כך וכו', נשיב כי תוספת לשבח איננה נחשבת שינוי מנהג. שהרי האידנא בלאו הכי מתאחרים הרבה בערב שבת ומתחילים לכו נרננה בין השמשות, משא"כ אבותינו שהתפללו אז מבעוד יום טובא, וגמרו ויצאו מבית הכנסת בין השמשות".

"וכל שכן בדורנו אנו צריכים חיזוקים טפי, כי בעוה"ר נתרופפו היסודות ויש בזה משום חידוש ורענון אפילו לעצם התפילה, ולגיבוש בני הקהילה, וכל לבבות דורש ה' וכו'.

מרן הגר"פ קורח הוסיף בחתימת יד קדשו למכתב זה בלשון זה: "הנני מצטרף לקריאת קודש זאת, וכן אנו נוהגים לומר בכל ליל שבת קודש דברי תורה בהלכה ואגדה. ואשרי הקהילות הנוהגות כך. מהם יראו ויעשו".

מרן הגר"י טיירי הוסיף לחתימתו את המילים הבאות: "בפרט לפני הימים הנוראים יש להוסיף בכל דבר שבקדושה".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!