אבל בבני ברק

לאחר מחלה קשה: הלך לעולמו הרב רפאל אביטל זצ"ל | מיקירי עדת תימן בבני ברק

צילום: Prateek Gautam
צילום: Prateek Gautam

ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך לעולמו הרב רפאל אביטל זצ"ל, הלוויתו יצאה אמש (מוצאי שבת פרשת שופטים) בשעה 23:30 מביתו רחוב רימון 20, לבית החיים בבאר יעקב. המנוח הוא מחותנו של יבדל לחיים הגאון רבי אברהם אריה ואביו של הרב שלומי אביטל שליט"א, בנו הוא הרב חגי אביטל שליט"א מפעילי הקהילה התימנית באלעד. חתנו הוא הגאון רבי חנוך גמליאל שליט"א ראש ישיבת שדרות. (אתר המאורות)

אמש במסע ההלויה שנערכה בשעת לילה מאוחרת, הספידוהו תמרורים מחותנו הגאון רבי אברהם אריה שליט"א ראש ביהמ"ד תורה והוראה בבני ברק, אשר בדבריו עמד על מעלתו של המנוח שבמשך שנים רבות קיים בעצמו את מאמר התנא באבות "הסתכל בג' דברים ואין אתה בא לידי עבירה" וכו'. וזכה שכל חייו היו מקשה אחת של תורה ועבודת ה' טהורה.

רבה של קרית הרצוג הגאון רבי משה חזקיהו שליט"א, אשר המנוח זצ"ל למד בכולל האברכים אצלו במשך שנים רבות, אשר בהספדו שח כי המנוח זצ"ל עשה מבחנים וקיבל הסמכה ותעודות, אך לא אבה להשתמש בזה כי נפשו חשקה אך ורק בלימוד התורה, והיה יוצא כל יום מהבוקר עד 10.30 בלילה, וכשקיבל את המחלה ל"ע הוא הוסיף לימוד עד 12.00 בלילה….

הותיר אחריו בנים ובנות בני תורה ויראי ה'. לאחר מסע ההלויה יצאה לבית העלמין בבאר יעקב, שם נטמן.

בני המשפחה הנכבדה יושבים שבעה בביתו רחוב רימון 20 בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

4 תגובות

  1. אבקש לברר אם קיבלתם את התגובה שלי מהיום. אם כן אבקש שתשלחו לי העתק במייל או בוואטסאפ.
    תודה רבה

  2. הכרתי את הרב רפאל אביטל זצ״ל כבר יותר מ- 50 שנה. עוד בהיותו נער גר עם הוריו וכל משפחתו במגדיאל. היות ולא היה בי״ס דתי במגדיאל, הוא הגיע כמו גם אחרים ללמוד בכפר סבא בה גרתי. שם הכרתיו לראשונה כבחור חרוץ וצנוע בעל מידות נעלות, שהשקיע הרבה בלימודיו.
    אח״כ התגייס לצבא ושירת בתפקיד משמעותי בחיל האוויר והמשיך לשרת בקבע. גם בתקופת השירות קבע עיתים ללימוד ומילא את כל זמנו הפנוי.
    לאחר נישואיו התגורר בשכונת כפר אברהם בפ״ת שם התחבר לרב הגאון הרב ששון כהן שלי״טא קבע עיתים קבועים בלימוד התורה וההלכה עם הרב שמעון טובול שליט״א וכך עלה והתעלה.
    הוא ואישתו הרבנית תחי׳ השקיעו רבות בחינוך הילדים. בשלב הבא החליט לעבור עם המשפחה לבני ברק כדי לרשום את הילדים למוסדות תורניים טובים. כאשר הגיע לשלב הפרישה מהעבודה השקיע את כל זמנו בלימוד בכולל כאברך.
    אישתו הצדקנית עודדה אותו ולקחה על עצמה את ניהול הבית כך שקע מבוקר ועד לילה בלימוד התורה וההלכה שכה ערב לו.
    הוא למד סופרות וידע היטב את את ההלכות. הוא היה סופר מומחה (תפילין ומזוזות) עם כתב מדויק כתיבה תמה.
    בשנת תש״ע כאשר פרשתי אני מהעבודה, התייעצתי איתו מה המסגרת הלימודית המתאימה לי, שמחתי מאד כשהציע לי שנלמד יחד מספר שעות ביום בבוקר ובערב.
    למדנו מספר פעמים את 4 חלקי השו״ע.
    קודם למדנו בעיון את הטור ואח״כ את השו״ע עם המאירת עיניים כך ערביות סימן סימן.
    אהבתי מאד את הלימוד איתו והתרשמתי שכך גם הוא.
    בשנה האחרונה כאשר חלה ועבר טיפולים קשים שהחלישו אותו. המשיך אח״כ במלוא המרץ והשקיע את כל שארית כוחותיו בלימוד ואמר לי מס. פעמים שזה מחייה אותו כך המשיך להאיר פנים בשמחה לכל הסובבים אותו.
    המרחם יחוס וירחם על רבי רפאל בן שרה זצ״ל שנפטר בשם טוב מן העולם. רוח ה׳ תניח ו בגן עדן. אמן.
    יה״ר שיעמוד בתפילה על אישתו בניו בנותיו נכדיו ונכדותיו אחיו ואחיותיו וכל המשפחה כל רבני וחברי הכולל ״אוהלי אברהם״ וכל עם ישראל.
    ללכת בדרכיו ושנזכה לגאולה קרובה.

  3. גם אנו ככלותיו ראינו בו דמות להערצה.
    היה עניו מאוד, מיעט לדבר ועסק כל כולו בתורה
    אנו כמשפחתו הכרנו אותו בתמציות של זמן, אך תמציות אלה היו בשבילינו משמעותיות כ’’כ!
    היה תמיד שמח, מעודד, מפרגן, מארגן אירועים משפחתיים לגיבוש, וכל זה מבלי שיפריע לו בלימודו…
    ת.נ.צ.ב.ה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!