תיעוד

דובב שפתי ישנים: כנס היסוד לרשת הכוללים ומכון נתיבות מהרי"ץ להאדרת כתבי חכמי תימן

דובב שפתי ישנים: כנס היסוד לרשת הכוללים ומכון נתיבות מהרי"ץ להוצאת כתבי תורת רבותינו חכמי תימן זיע"א

בשבוע החולף (ד') התקיים מעמד נשגב בבית מדרשו של מרן הגר"י רצאבי שליט"א, יסוד כולל ומכון להוצאת כתבי תורת רבותינו חכמי תימן זיע"א שע"י מוסדות 'נתיבות מהרי"ץ', כפי שביקש הגאון שליט"א בחודשים האחרונים כי עז רצונו שיקומו חבר אברים תלמידי חכמים לגאול את תורת אבותינו ולהעלותה כראוי על שלחן מלכים.

המעמד נפתח בדברי הרה"ג רבי אלמוג שלמה אכלופי שליט"א מראשי המערכת, שפתח בהודאה לבורא עולם שזיכנו להיות מיושבי בית המדרש ובהודאה שניה להגאון שליט"א שהעמיד דור של תלמידי חכמים המחזיקים בתורת האבות בזכות ספריו הנפלאים ותורתו שהיא מכרזת עליו בכל העולם. ובהודאה שלישית להרב שאול רצאבי שליט"א שנטל על עצמו לעמוד בראש מיזם חשוב זה. ודיבר על החשיבות והגישה הנכונה לתורת חכמי תימן הקדושים, ובדבריו הביא ממה שאמר פעם הגר"ע בסיס זלה"ה יש אנשים שחולקים על מהרי"ץ הם יודעים בכלל מי זה היה מהרי"ץ שהם מעיזים לחלוק עליו.

לאחר מכן נשא מרן הגר"י רצאבי שליט"א את המשא המרכזי בחשיבות הענין לגאול את תורת חכמי תימן בצורה ראויה, מתוככי בית המדרש ולא ע"י חוקרים או אנשים שאין לה שייכות לתורת חכמי תימן, וכמה יש להשקיע ולדקדק בדבריהם ולגלות מצפוניהם, והביא דוגמא מפיוט 'אראלי מרומים' בו נזכר חידוש בענין מיתת שרה, שהוא נראה פלא אך מעיון במדרשי רבותינו חכמי תימן מתבאר העניין לאשורו. וסיים בברכה לכל העוסקים במלאכת הקודש ולהרב יאיר תם שליט"א ראש מוסדות נתיבות מהרי"ץ שנטל על שכמו את עול החזקת מפעל קדוש זה.

לאחר מכן ענה הרב שליט"א על שאלות העורכים בעניינים שונים, ופשט את ספיקותיהם אחת לאחת.

המעמד נחתם בדבריו של הרה"ג רבי אלמוג שלמה אכלופי שליט"א שהתווה במילים קצרות דרך לעריכת המשניות ופירושי חכמי תימן שבהם יתמקדו העורכים בתקופה הקרובה.

במעמד השתתפו עשרות אברכים תלמיד חכמים מופלגים מכל רחבי הארץ, שכבר כעת נכנסו לעריכת פירושי המשניות מרבותינו חכמי תימן נע"ג.

לפרטים לתרומות למלאכת קודש זו ניתן לפנות להרב שאול רצאבי שליט"א בטלפון 0527173679


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!