צפו בתיעוד

אלעד: תושבי העיר התכנסו לעצרת מרכזית לנוכח המצב הקשה | המשא המרכזי מפי הגר"ב עוקשי | התיעוד המלא

עקב המצב החמור בו שרוי עם ישראל, אמש רבים מבני הקהילות בעיר אלעד, לתפילת רבים בין מנחה לערבית בבית המדרש המרכזי לתורה ולתפילה "חניכי הישיבות – מקום מקדש".

מיד אחר תפילת ערבית נמסרה שיחת חיזוק והתעוררות מפי רב קהילות בני התורה 'חניכי הישיבות' בעיר, הגאון הגדול רבי ברוך עוקשי שליט"א, בשיחה זו פירט הרב שליט"א מה הקב"ה דורש מאיתנו בעת ובעונה הזאת.

בדבריו ביאר כי אין מה לבוא בדרישות וטענות אלא אך ורק ל'ליבן של עם ישראל, ה"לב" של עמ"י הם בני התורה, מהם דורש הקב"ה להתאמץ ביתר שאת.

בדבריו – גולל הרב שליט"א כי מאחר תשעה באב, יום חורבן בית המקדש עמ"י מתחיל מהלך ומסלול ארוך של בניה, כאשר הוא מתחיל בר"ח אלול ומסתיים בעיצומו של יום שמיני עצרת, יום זה הוא בבחינת רעותא דליבא, ואין ספק שהקב"ה קיבל תפילותינו וסלח על עוונותינו, וחפץ במצוותינו בחג הסוכות, אמנם כאשר הגענו לרגע הייחוד, שזהו פיסגת הימים הללו, כאן הקב"ה השפיל כבודן של עמ"י, ואף כבודו מחולל בגוים, כי כאשר עמ"י בצער אזי אף הוא בצער.

לכן, עורר הרב שליט"א בדבריו, כי כעת בשפל המדרגה הקב"ה לא דורש מאיתנו חיזוק בלבד, חיזוקים מעין אלו אמורים להתפוגג בשיגרת הזמן, הזמן כעת הוא ליצור 'בניה' רוחנית של כל אדם ואדם מחדש. ובפרט בחודש מרחשון שמזלו עקרב, וידוע שארס העקרב הוא קר הגורם לקרירות בעבודת ה' דוקא אחר ירח האיתנים, לכן שומה עלינו להתחזק ולבנות עצמנו, אבן אחר אבן, נדבך אחר נדבך, ובכך נאמץ את הקשר בין עמ"י לקב"ה כימינו מקדם, ויעזור ה' ויושיע את כל עמ"י מכל צרה וצוקה, יגון ומחל, ובא לציון גואל.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!