התעוררות

כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי: מרן הגר"י רצאבי בדברי חיזוק מאלפים לאור המצב הקשה בארצינו | מאמר נוקב

כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי: מרן הגר"י רצאבי בדברי חיזוק מאלפים לאור המצב הקשה בארצינו | מאמר נוקב מתוך דברים שנשא הרב בשבוע של האסון הגדול שהתרחש בשמחת תורה דאשתקד

שבת משוש ליבנו נהפך לאבל מחולנו, מאות הרוגים אלפי פצועים ולא יודעים כמה נעדרים ושבויים. הרמב"ם כותב, שבעת הזאת חובה להריע, ואם אין עושים כן הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק בדרכיהם הרעים.

לפני חמישים שנה בדיוק התחילה מלחמת יום הכיפורים, והנה, בעיצומו של שמיני עצרת נפתחה הרעה, שני אלו הם ימי הדין כידוע (רק שמפני כבוד יו"ט מקדימים את אמירת הסליחות להושענא רבא).

על מה יצא הקצף, אין איתנו נביא ולא איתנו יודע על מה, יש מגדולי ישראל שאומרים שלא כדאי להצביע על איזו סיבה, כי אז כביכול יבואו לחשוב שהשאר מתוקן. אבל אנחנו לא פטורים מלפשפש במעשינו. יש מגדולי ישראל שאמרו, שנענשנו בעוון חילול שבת, אנחנו אומרים בפיוט, אם אשמרה שבת אל ישמרני, אבל צריך לשמור שבת כראוי, על ידי שנחזור ונשנן את הלכות שבת כראוי. פה ב"ה הציבור הוא של בני תורה ותלמידי חכמים לא מתאים שנבוא ונאמר בפניהם דברי מוסר. כל לב יודע מרת נפשו.

אני חושב שפה בבית הכנסת ב"ה היה חיזוק גדול בענין הדיבור בבית הכנסת וזו אחת הזכויות הגדולות, וב"ה מרגישים פה קדושה בגלל זה. אבל עדיין יש מקום לתקן.

עוד דבר צריכים לדעת החפץ חיים אומר שהמדבר לשון הרע מגדיל עוונותיו עד השמים כי כל המצוות שלו מתלכלכות ומתקלקלות. ובעוונותינו הרבים בעניין הבחירות שמעתי אפילו ילדים מדברים אחד נגד השני, זה מבזה את זה וזה מבזה את זה, ה"י.

דבר נוסף שצריכים לחזק זה עניין האמונה והבטחון, היתה תחושה של כחי ועוצם ידי עשה לי את החייל הזה, הכל סגור יש חומה. אבל זה לא עזר כלום. אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר. ברגע שניתנה רשות משמים שום חומה ושום גדר לא עזרה.

ההרוגים כבר הלכו לעולמם, אבל השבויים רח"ל, זה אסון גדול, הגמרא בב"ב אומרת שזה חמור מהכל. והרי פדיון שבויים גדול אפילו מלזון עניים. שביה כולהו איתניהו ביה, השבוי נמצא ביד רשעים אכזרים שעושים בו כרצונם, אם למוות אם לרעב, רח"ל. אנחנו צריכים לחוש את הצער הזה ולהתפלל אל הקדוש ברוך הוא.

הקב"ה מצפה עדיין לשמוע את התפילות שלנו, אנחנו צריכים להתפלל להקב"ה שישמור אותנו ואת כל ישראל מכל צרה וצוקה מכל נגע ומחלה, ויתקיים בהם מקרא שכתוב חרבם תבוא בליבם וקשתותם תישברנה. השם ירחם, עמו ינחם, על יד מנחם. ויתקיים בנו מקרא שכתוב יהי שלום בחילך שלווה בארמנותיך, אכי"ר.

ראוי להוסיף, דברים שאמר הגאון שליט"א לפני מספר שנים כי בעת האזעקות כשנכנסים לשהות במקומות המוגנים יאמרו שלש פעמים את הפסוק 'כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכו' (ישעיה נ"ד, י"ז).

כמו"כ בשיעורו השבועי במוצש"ק פרשת בראשית, קרא הרב שליט"א להתחזק בעסק תורה בשקיעות, וכל יהודי שיש לו יד ורגל בתורה, צריך להוסיף בה כהנה וכהנה, זה הנשק שהכי עוזר, וכמו שאמר הקב"ה לדוד, עסוק בתורה ואני לוחם את מלחמותיך.  וכמובן להתחזק בתפילה כי אין כוחנו אלא בפינו, והורה להתקבץ את הציבור לומר את הסליחות המתאימות למצב, כגון אלו שמענייני הגלות ובפרט גלות ישמעאל, וכן להחזיק במסורת חכמי תימן זיע"א לומר 'ויושע' בעמידה עם פתיחת הארון ולכפול את הפסוקים 'ה' איש מלחמה, ימינך ה', מי כמכה, שלש פעמים. ובפרט פסוק 'תפול עליהם אימתה ופחד'. ולומר דברי כיבושין, כי חשוב מאוד שאנשים ידעו שעונותינו גרמו אלה, ואנחנו צריכים להשלים ולתקן את עצמנו, ולא לתלות באחרים חלילה. ושועתנו תעלה לשמי מרומים, קל מלך יושב על כסא רחמים.

(נכתב ע"י אחד מהשומעים)


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!