בצל המערכה הקשה

בפעילות ח"כ משריקי: תקציב לתמיכה נפשית במתנדבי ארגוני החירום וההצלה

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ משריקי (במרכז) בסיור ביישובי עוטף עזה | צילום: לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים
יו"ר ועדת הבריאות ח"כ משריקי (במרכז) בסיור ביישובי עוטף עזה | צילום: לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

בעיתון 'הדרך' פורסם היום, שבמהלך דיון שקיימה אתמול (רביעי) ועדת הבריאות בראשות ח"כ הרב יונתן משריקי, בנושא התמיכה הנפשית בארגוני החרום שמתנדביהם נחשפו לזוועות בדרום, הודיע נציג משרד הפנים כי בהוראת שר הפנים הרב משה ארבל שקיבל את פניית יו"ר הוועדה בנושא, וכי במסגרת אישור תקציב של 10 מיליון שקלים לארגוני החרום, יהיה תקציב משמעותי עבור מימון מערך תמיכה נפשית למתנדבים שנחשפו למראות קשים במהלך התנדבותם.

"מול המראות המזעזעים והמחרידים שראו מתנדבי זק"א, איחוד-הצלה ועובדי מד"א והכבאות, והחוויות העמוקות והקשות שנחרטו בנפשם חובתנו להעניק להם את המענה הנפשי, באופן יזום, ולשקם את נפשם ונפש האומה כולה", אמר ח"כ הרב משריקי בפתח הדיון.

הוא הוסיף כי הגיש הצעת חוק פרטית, שתשווה נכות-נפשית של מתנדבי ארגוני הצלה במהלך המלחמה כפי שמתייחסים לנכות נפשית של חיילי צה"ל. כמו כן קרא למשרדי האוצר והביטחון הלאומי לדאוג לכך שצרכי כבאות והצלה בתחום הסיוע הנפשי ללוחמי האש ובני משפחותיהם ייענו באופן מיידי. בנוסף על האוצר להעביר לוועדה תכנית תקציבית סדורה לטווח הבינוני והארוך כדי שכלל הגופים יוכלו לתת מענים נפשיים לאורך זמן.

הכתבה המלאה בעיתון 'הדרך', היום

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!