מדור מס' 4

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע: הפוסק התימני עם ה'גדוילים' האשכנזים, המלווים של משפחות החטופים, הטלפון הבהול, הכיבוש של הזמרים, ההצדעות שלנו, ועוד ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902.

אזהרת מסע: לפניכם קטעים הומוריסטיים, ואין כוונה לפגוע באף אדם מישראל ח"ו.

*

הג'מאעה התרגשה לראות את מרן הגר"י רצאבי שליט"א מפאר את שולחן המזרח והמערב בכנס יסוד 'קרן התורה' של 'קופת העיר' בני ברק, ומעתיר בתפילה על התורמים בחודש התשיעי וביום התשיעי וכו'.

*

והעולם היהודי כולו מחה דמעה למראה נציגי משפחות החטופים בעזה בפגישות מרטיטות לב אצל גדולי ישראל מרנן הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש שליט"א, ביוזמה ובליווי צמוד של הרה"ג מרדכי חוברה שליט"א.
האזינו לראיון עם נתי קאליש ב'קול חי', בו סיפר על מאחורי הקלעים:

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

ומי שנמנע מלהתראיין והעדיף להישאר בצללים – וליתר דיוק: לחסות בצילם של גדולים – הוא מיודענו החשוב ר' איתמר בצלאלי – בנו של העילוי הצדיק מרמת השרון הגר"ש שליט"א וממקורביו של הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי שליט"א, שליווה את נציגי משפחות החטופים בפגישה שנערכה במעונו של מרן שר התורה זצ"ל.

*

אפרופו תושבי העוטף: בשבוע האחרון התפרסם על גבי במת 'המאורות' סרטון נדיר ומרתק של אחד מזקני עדתנו שניצל בחסדי שמים מידי המרצחים ביום שמחת תורה, ולאחר זמן מה נאלצנו להסיר את הכתבה.
בעקבות פניות רבות שהגיעו למערכת האתר מהג'מאעות בכל רחבי תבל, הננו להבהיר כי מלכתחילה הסרטון פורסם באישור המשפחה, אך לאחר מכן הם ביקשו לעצור את הפרסום מחשש לעינא בישא וכו'.

*

בשם הג'מאעה כולה, אלה שבאלעד ואלה שברחבי תבל, אנו מאחלים מזל טוב חם ולבבי לאיש המעש והחזון, הגאון רבי מרדכי שפירא שליט"א – ראש ישיבת 'אמרי חכמה', לרגל הולדת בנו בשעטו"מ. יה"ר שתגדלוהו לתורה, לחופה ולמעש"ט, ושיזכה אביו כבר בקרוב להיכנס לבנין השלם של ישיבתו המפוארה בעיר אלעד.

צילום: מתוך 'קוראים אלעד'

*

אפרופו אלעד, לג'מאעה הגיע השבוע תיעוד נוסף בו נצפים ילדי הקהילה בלימוד משובב נפש, עם המארי ר' דניאל רצון הי"ו, שהוא גם חזן, שו"ב ומוהל, תלמיד מוסמך של מרן הגר"ש מחפוד שליט"א.
הלימוד נערך בבית הכנסת 'בית דוד ושלמה' שבראשות הגאון רבי נצחוני שמואלי שליט"א, ואם תהיתם מה פשר בליץ הסרטונים ששוטף אותנו – כבר חשפנו לכם, כי מתחת לפני השטח מתבשל קמפיין ענק לבניית מקום קבע מפואר ומורחב לקהילה הנפלאה, ובינתיים אתם ואנחנו זוכים לקבל הצצה לפעילות הברוכה…

*

ואם בעניני 'מארי' עסקינן, תשמעו סיפור:

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי, שבין שלל תפקידיו משמש גם כנציג הג'מאעה וכו', קיבל היום (ה) טלפון בהול ונרגש מהמארי הרה"ג ר' עזריאל צדוק שליט"א, שתוך כדי הלימוד עם עשרות הילדים – במסגרת 'חוג שירה ופיוט' בנוסח תימן שנחשף כאן בשבוע שעבר – ביקש להשמיע לו את הקולות והברקים של ילדי החמד המתוקים, ולסיום ערך "מי שבירך" מיוחד ל'ידידנו היקר הרב יונתן בן מרים משריקי', כאשר הילדים עונים אחריו בקול גדול: אמן. גם אנחנו עונים אמן, ולא חושפים את ההקלטה…

*

כל המי ומי, נציגי הג'מאעה ושאינם, נהרו ביום שישי שעבר לשמחת הברית לבן ידידנו הדגול הרב מאור מנצור שליט"א מיקירי עדתנו במודיעין עילית. השמחה נערכה בבית הוריו בישוב 'חדיד'.
המוהל היה מרן הגר"ש מחפוד שליט"א, הסנדק – 'הצדיק מרעננה' רבי רפאל אדרי-הוברמן שליט"א, ובין המשתתפים ראינו את הגאון רבי שלום צדוק שליט"א – רבה של בני עיש, הגאון רבי אורן צדוק שליט"א – מרבני 'המאורות', והרה"ג יוסף דוד מוגרבי שליט"א – נכדו ויד ימינו של מרן הגר"ש מחפוד שליט"א.
מזל טוב, תזכה לגדלו לתורה, לחופה ולמעשים טובים!

*

את ידידנו נציג הג'מאעה מטעם הג'מאעה (נו, אתם כבר יודעים מה זה) נתי נחום – מנהל אגף התברואה בעיריית בני ברק, ראינו בשמחת נישואי בת הרב יחיאל יונה – מנהל סמינר 'מעלות יעל'.

צילום: יעקב כהן

*

למרות אוירת האחדות בעם בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', במוצ"ש האחרון נאלצה הג'מאעה להתפלג ולהתחלק בין תחנות הרדיו 'קול חי' ו'קול ברמה', שם כיכבו הזמרירים התימנים ארז יחיאל ומידד טסה.
כל זאת על אף מחאותיו של אחד מהג'מאעה שחפץ בעילום שמו, שלא הבין על מה ההתרגשות הגדולה: "נו באמת, אני מבטיח לחשוף לכם מראש כאשר יגיע לאיזה אולפן זמר אמיתי שהוא לא תימני"…

*

ובזמן שהטוענים לכתר רק נכנסו קרקעית אל תוך האולפנים, המלך הבלתי מעורער של המוזיקה התימנית – נעים זמירות ישראל ציון גולן הי"ו, כבר הספיק לכבוש את עזה…

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

ללא הקדמות מיותרות ובלי שום קשר, הנה פינת החות'ים השבועית והעמוסה שלנו:

תחילה, הוגש לנו 'דין וחשבון' על כך שבשבוע שעבר לא פרסמנו את התיעוד הרשמי של החות'ים במהלך ההשתלטות על הספינה – אז הנה.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

עכשיו, נסו להדביק עליו את המוזיקה מהסרטון הזה ואולי תגיעו לתוצאה משבוע שעבר…

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

ואחרי כל החיקויים, הנה השיר ה'רשמי' בהחלט:

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

הג'מאעה ושאר התושבים בפתח תקוה נפרדו בשבוע האחרון מאיש יקר ואהוב, יו"ר מועצת השכונות בעיר – מר יואל מוגמי ז"ל. ראש העיר רמי גרינברג וסיעת ש"ס המקומית פרסמו הודעות אבל. תנחומינו!

*

פינת ההצדעות:

המוצדע הראשון שלנו לשבוע זה, הוא ללא ספק שלוחא דרבנן שר העבודה ר' יואב בן צור, שחשף הבוקר (חמישי) בסיור שערך במרכז חוסן למפונים במלונות בים המלח – כי עד היום למעלה משלושים אלף אזרחים מאיזורים שהתרחשו בהם לחימה כבר קיבלו מענקי איבה (פגיעת נפש) בסך כולל של 265 מיליון ש"ח.

הפעילות הברוכה של שר העבודה לא מתחילה ולא מסתיימת כאן. קבלו עוד הצצה אל מאחורי הקלעים, מתוך טורו השבועי של ההסטוריון והפרשן הפוליטי יעקב ריבלין ב'בקהילה':

"בשולי הקרב הגדול על תכנית אופק חדש למורים החרדים, נערכו עוד כמה קרבות משנה על תקציבים חרדים אחרים. הבולט שבהם של שר העבודה יואב בן צור שניהל מאבק איתנים נגד האוצר על התקציב הטכנולוגי לסמינרים החרדיים. מדובר בתמיכה למסלולי מחשבים ואדריכלות שמנפקים לשוק העבודה מאות בוגרות בשנה שמשתלבות במשק ומפרנסות בכבוד רב אלפי משפחות. עם הקפאת הכספים הקואליציוניים הוקפאו עשרות מיליונים של תכנית הסמינרים, השר בן צור החליט שלא לנהל על כך מלחמה פומבית מול האוצר, והעדיף לעבוד מולם מאחורי הקלעים. הוא הסביר לאוצר שהקפאת התקציב תגרום לכך שהמסלולים לחרדים בתוכניות הטכנולוגיות ייעצרו, והמשק יאבד מאות עובדות מצטיינות המצטרפות להיי-טק בכל שנה. השר בן צור הצליח במאבק מול האוצר וכבר בישיבת הממשלה האחרונה הוחלט שהתקציב ללימודי טכנולוגיה לחרדים יעמוד על שלושים וחמישה מיליון ש"ח. במהלך ישיבת הממשלה הודיע סגן השר אורי מקלב שהוא מקצה לפרויקט תוספת של עשרה מיליון ש"ח דרך הרשות לפיתוח החרדי, והתכנית עבור הסמינרים במסלול הטכנולוגי יעמוד על תקציב אדיר של ארבעים וחמישה מיליון ש"ח".

חזק וברוך רבי יואב!

השר בן צור באילת עם משפחות המפונים מהעוטף | צילום: דוברות

והמוצדע השני הוא לא אחר ממיודענו בכיר הג'מאעה האלעדית, ר' יחיקם גמליאל שרתם את בני הנוער בעיר לעזרת החיילים שבחזית והתנדבו להכין עבורם אלפי כריכים שחולקו באהבה, ובסיועם של נדיבי עם הצליחו גם להשיג חמש זוגות תפילין עבור חיילים שקיבלו על עצמם להניחם מדי יום. שאפו ענק.

צילום: מתוך 'קוראים אלעד'

*

הג'מאעה המרכזית של 'המאורות' טופחת לעצמה על השכם, כי מלבד שלל הפעולות שנסקרו כאן באתר בשבוע האחרון, הגיע לידנו ממש בשעה האחרונה תיעוד של פעילות ברוכה שנחשפת לראשונה:

מדי שבוע מארח ראש המוסדות הגאון רבי יהורם יפת שליט"א, מנין מכובד של בחורים מטובי עולם הישיבות, אשר באים לחזק את בני הנוער הצעירים תושבי העיר נס ציונה, כאשר בין הישיבות שתלמידיהן כבר זכו לבקר בהיכל בית מדרשו של הרב, ניתן למנות את: ארחות תורה, מיר – ברכפלד, בית מתתיהו, גרודנא, כנסת יצחק, פוניבז', נחלת בנימין, ועוד.

הבחורים מגיעים לעיר מלאי אנרגיות, ולבקשת הרב יפת הם רוכשים צרכי שבת במאות ואלפי שקלים, ואפילו מבשלים בעצמם את מטעמי השבת המפנקים. הנה התוצאה לפניכם:

צילום: אחד מהג'מאעה

*

עד כאן ג'מאעה. ניפגש בליל שישי הבא, בע"ה ובל"נ!


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!