מדור מס' 6 - מקץ תשפ"ד

גַ'מַאעַה | מסכמים שבוע של חנוכה: קונטרס "ונושעה" הופץ לאלפים, הביקור של חבר המועצת אצל החיילים, מסיבות החנוכה של אנ"ש, ועוד ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

כמיטב המסורת, אנו פותחים את המדור השבועי עם עדכון הקשור לקונטרס "ונושעה", והפעם: אחד מהג'מאעה ריגש את חברי מכון 'המאורות' להוצאת כתבי רבותינו, בקופלימנט מכל הלב על היצירה המפוארת שיצאה תחת ידיהם בס"ד עצומה – "חשיבה מחוץ לקופסא, לא בא כבושם הזה זה עידן ועידנים, אשריכם".
תודה, זה מחמם את הלב!

*

אפרופו עידן ועידנים: באחד מימי החנוכה, זכינו לקבל הצצה למנין התימני הקבוע, המסורתי והמיתולוגי שמתקיים עם הנץ החמה ברחבת הכותל המערבי. לפני התיבה עבר ידיד 'המאורות' ומאנשי העשייה הבולטים דק"ק תימן בירושלים – הרב נתנאל בהגר"צ רענן הי"ו.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

חשיפת הג'מאעה 1:
בימי החנוכה התפרסמו באתר ובשלל הפלטפורמות של 'המאורות', דברי חיזוק ועידוד מגדולי רבני עדתנו שליט"א, ביניהם כמובן ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א – שבאופן חריג לא צולם בביתו אלא ב'בית המאורות' ההולך ונשלם לתפארה בפאתי עיר התורה והחסידות בני ברק, לאחר פגישה מקצועית עם העוסקים במלאכת הבנין, בתפילה ובתקוה רבה שבקרוב נזכה לברך על המוגמר.
לאחר השתדלויות רבות, השגנו עבורכם תיעוד מיוחד שהונצח ביציאה מהמפגש, כאשר ראש המוסדות שליט"א ובנו הרב משה הי"ו נועלים את שער הכניסה בדרכם ליעד הבא.

*

חשיפת הג'מאעה 2:
בימים הקרובים, תתפרסם גלריית ענק של גדולי ורבני עדתנו שליט"א, כשהם מקבלים את הקונטרס הייחודי "ונושעה", מעיינים בו ומתפעלים ממנו, ומברכים את ראשי 'המאורות' על היוזמה והתוצאה המפוארת.
עד אז, נסתפק ברגע שהונצח במבואות בית הכנסת 'יד יחיאל יונה' בירושלים, שם נערכה מסיבת חנוכה תורנית בהשתתפות הגר"י רצאבי שליט"א, כאשר חתנו ויד ימינו הרה"ג יאיר תאם שליט"א ניצל הפוגה קצרה לעיון מעמיק בגליון 'המאורות' לחודש כסלו וחג החנוכה.

כמה רגעים לאחר מכן, נקלט בעדשה מקורב אחר של הגר"י רצאבי, הלא הוא מיודענו הרב אביחי שרעבי הי"ו, עם ידידנו הנ"ל הרב נתנאל רענן הי"ו כשהם מבררים סוגיא בגליון החדש 'בנתיבות מהרי"ץ'.

*

היום (חמישי) הלך לעולמו ה"ה אהרון דביר ז"ל, אחיו הצעיר של מרן רבינו מארי יוסף צוביירי זצ"ל, ונטמן בבית העלמין בגבעתיים. אנו שולחים תנחומים מקרב לב לכל בני המשפחה המורחבת.

*

גאב"ד יורה דעה וחבר מועצת חכמי התורה, מרן הגר"ש מחפוד שליט"א הגיע לביקור מיוחד באחד מבסיסי צה"ל כדי לחזק ולעודד את הלוחמים, ובענוותנותו הגדולה אף נעמד להצטלם עמם למזכרת.

צילום: באדיבות המצלם

*

אחרי שהשתתף לאחרונה בכינוס של 'קופת העיר' והתיעוד שהבאנו כאן הכה גלים, תועד מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א בנתינה הגונה לקופת הצדקה ובתפילה על התורמים בשעת הדלקת נרות החנוכה.

צילום: נתיבות מהרי"ץ

*

בשבת קודש שעעל"ט התארחו הרבנים הגאון רבי רון־אל אהרון – מרבני בית ההוראה בנתיבות, והרה"צ רבי חננאל שרארה בשכונת 'בית וגן' הירושלמית, לרגל שמחת השבע־ברכות לבנו של הגרר"א אהרון עם בת הגאון רבי אלמוג שלמה אכלופי – מח"ס שערי שלמה.
לג'עלה בליל שבת, עם כל הג'מאעה, הגיע גם המרא דאתרא הגר"צ חוברה שליט"א.
והפאנצ': אין תמונות שצולמו על ידי נכרי…

*

אחד מהג'מאעה החפץ בעילום שמו, חגג עם בני משפחתו וידידיו 'מסיבת חנוכה' מושלמת כסעודת שלמה בשעתו, עם מאכלים כמיטב המסורת ו'סאלוף' שנאפה במקום בטאבון עצים, אבל בלי סופגניות…
"את הבצק הזה השארנו לאשכנזים", הוא הסביר.

*

ובג'מאעה מקומית אחרת, חגגו חנוכה עם 'קאת' (גת), שתיה כדת וכמובן נרגילות. מי צריך סופגניות?

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

בברית לבניו התאומים של הרב חננאל יהודה פרסיק הי"ו, נצפו האחים הנרגשים לבית פרסיק – הסבא הסנדק הרה"ג צוריאל שליט"א – מרבני ישיבת 'אור ישראל' לצעירים, הרב ינון הי"ו – מנהל מחלקות נישואין וכשרות במועה"ד פ"ת, והעו"ד ר' ישורון הי"ו – מבקר עיריית יהוד־מונוסון, בתמונה משותפת.
מזל טוב וברכות!

צילום: באדיבות המצלם

*

ברכת מזל טוב מקרב לב גם לידידנו היקר ר' מתנאל מוגמי הי"ו, שזכה השבוע להכניס את בנו בבריתו של אאע"ה, עם המוהל המומחה רבי יהודה מחפוד הי"ו, לא לפני שסלסל בנעימה מרגשת את הפסוקים.

צילום: אחד מהג'מאעה

*

עד כאן לשבוע זה, שבת שלום, חודש טוב ובשורות משמחות!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!