מדור מס' 8 - ויחי תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע: מעמדי הסיומים בישיבה ובבסיס הצבאי, הבר מצוה לבנו של יקיר העדה, ההיערכות לקראת ההילולא הגדולה, ה'שישי' ומכירת העליות, ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

בשבוע בעבר, בליל חורף קריר ולא במיוחד, התרגשו תושבי גבול בבני ברק למראה חבר המועצת מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א שיצא להליכה רגלית קצרה לצרכי בריאות הגוף.
מי שהיה שם ותיעד הוא הנער והמצלמה איתי קצב, ששלח לנו את התמונה באיחור-מה…

ועוד בחצר הגאב"ד: מרן הגר"ש שליט"א צירף את חתימתו למגילת היסוד של בית הכנסת 'אביר יעקב' ב"ב, שנוסד כבר לפני חצי יובל שנים בשטח שכור, ועתה נמצא בשלבי רכישה לקראת שיפוץ ושכלול.

צילום: נועם אליהו

*

תנו כבוד לתורה: הבה"ח אליהו ג'ובני הי"ו – מבחירי ישיבת סלבודקה בב"ב, ריגש את הג'מאעה כשזכה לסיים ש"ס בבלי בשעטו"מ. לסעודת הסיום המפוארת הטריחו עצמם ראשי הישיבה מרנן הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש שליט"א, לצד אביו של חתן הש"ס שליט"א וחבריו. מזל טוב!

צילום: באדיבות המצלם

*

הג'מאעה התרגשה השבוע גם מסיום מסכת מגילה שערך יקיר המדור הרב אביעד כפרי הי"ו באחד מבסיסי צה"ל, שמקדש שם שמים ומזכה את הרבים בכל מקום שהוא נמצא. מזל טוב!

צילום: אחד מהג'מאעה

*

אז היה לנו סיום של 'חייל' בישיבה וסיום של אברך בצה"ל, ואילו מגיד המישרים הנודע הגאון רבי חיים זאיד שליט"א חיזק את היוזמה שבני התורה יאמצו חיילים וילמדו להצלחתם…

צילום: באדיבות המצלם

*

נציג הג'מאעה בפרלמנט הישראלי, שר העבודה יואב בן צור שביקש להתראיין בחות'ית ולא נענה עד לרגע זה, הגיע להשתתף בשמחתו של יו"ר 'סעד ומרפא' איש החסד ר' מוטי פריד הי"ו שהשיא את בנו בשעטו"מ. בהמשך ראינו גם את נציגנו יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי שמח ומאושר עם הרב החסיד הנ"ל.

*

אותו משריקי מוועדת הבריאות, נצפה בשבוע שעבר בציון התנא האלקי רשב"י, לצדו של שר הבריאות.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

הג'מאעה המרכזית ושלוחותיה די בכל אתר ואתר, התאספו ביום שני האחרון בהיכל אירועים בכפר סבא, שם נערכה חגיגת בר המצוה לבנו של ידיד המוסדות ויקיר העדה ר' שגיב מחפוד הי"ו מ'נוסח תימן'.
את העיניים של כולם תפסה, קודם כל, הברכה המרהיבה בשם מו"ר ראש המוסדות שליט"א. בהמשך הערב ראינו את מרן הגר"פ קורח נושא דברים, לצידם של הגר"א יצחק-הלוי ומו"ר שליט"א.
עוד השתתפו בשמחה: מרן הגר"ש מחפוד, הגר"ר ערוסי, הגר"א בן משה, הגר"א רמתי, הרה"ג יוסף הכהן עראקי – ראש מוסדות בנתיבות אמת, הרה"ג רבי איתמר חיים הכהן – עורך ספרי חכמי תימן, פרופ' אהרן גימאני, ד"ר אדם בן נון, עדיאל בן שלום – מ'תימא', יו"ר מכון 'קסת הסופר' ר' שלמה דהרי, ועוד.

*

שמחה נוספת שדובר בה רבות בג'מאעה, היא שמחת האירוסין לנכדת רבה של רכסים הגאון הגדול רבי משה תנעמי שליט"א, בת חתנו הרה"ג רבי אלעזר קהלת שליט"א – מבחירי הת"ח בירושלים, עב"ג הבה"ח אריאל גיספן הי"ו. נצפו מסתודדים בשולחן הכבוד: נציגי העדה מתנועת ש"ס, לשעבר ובהווה.

*

אחרי שחשפנו כאן במדור הקודם תיעוד מצונזר מהפגישה החשאית שהתקיימה לקראת ההילולא השנתית הגדולה של הרש"ש הקדוש זי"ע, שנערכת מדי שנה בשנה ע"י מוסדות 'המאורות' – הפעם אנו חושפים בפניכם פגישה נוספת באותו ענין, שהתקיימה השבוע בין מנהל רשת בית ההוראה הרב משה יפת הי"ו למפיק-העל חיים קוסטליץ – ורק זה מה שאנחנו יכולים לספר לכם.

צילום: באדיבות המצלם

*

ואפרופו: הרב משה יפת הי"ו עלה השבוע לירושלים ונכנס למעונו של ר"י 'תורת משה' הגאון רבי משה פתיחי שליט"א, להתייעצות בעניני השעה ולהציג בפניו את הקונטרס המפואר "וְנִוָּשֵׁעָה" שכבש את כל קהילות תימן (ולא רק) בארץ. הגר"מ שליט"א תיאר בהתרגשות רבה את הילולות הרש"ש שזכה לקיים במשך עשרות שנים בהשתתפות מאות ואלפי אנשים, ובירך את מוסדות 'המאורות' על כל מפעליהם החשובים. כמו כן, העניק לבתי המדרש שע"י 'המאורות' סטים נבחרים מספריו הרבים בכל חלקי התורה.

*

את השם החם בעולם ההפקות, יאיר לוי, אתם צריכים לנצור היטב. עוד תשמעו עליו…
בינתיים, תסתפקו בתיעוד שלו מאחד האירועים היוקרתיים שהפיק בשבוע האחרון.

צילום מסך: באדיבות המצלם

*

את מארי דוד צדוק שליט"א – רב שכונת 'אורה' בירושלים, ראינו בהסבר מקיף על חלקי הבשר, במסגרת 'יום עיון' לרבנים, שוחטים ובודקים בענין מסורת הניקור הירושלמי. מרתק!

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

הצלם בדימוס ר' עוזי ברק, חישב מסלול מחדש ועבר לנהל אולם שמחות – שיהיה במזל טוב!

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

כמדי שבוע, הגליון הפופלארי ביותר 'משכן שילה', מגיע אל הג'מאעה בעזה – שלא מוותרים עליו, ביחד עם החבילות המפנקות והמעודדות שנשלחות עד הלוחמים באהבה רבה.

צילום: באדיבות המצלם

*

ומהחזית לעורף: חברי הג'מאעה התחזקו מכרזת ענק של קריאת "שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד", שפורסמה על הצומת המרכזית של ז'בוטינסקי – כביש גהה (4), עם המחשה ויזואלית כמנהג אבותינו…

צילום: יצירת המופת

*

לקראת שבת פרשת ויחי, נחלוק עמכם את ההנאה הצרופה של לימוד קריאת ה'שישי' המפורסם, על ידי ילדי החמד תשב"ר בישוב 'בני עיש', בניצוחו של המארי ר' אביהוא שאער הי"ו. שימו לב שהילד אריאל נ"י הוא בכלל חצי אשכנזי (וחצי פרסי), לומד בבית ספר חילוני והצטרף לקבוצה לפני פחות מחודש!

צילום: באדיבות המצלם

*

ואם בעניני הקריאה עסקינן, אי אפשר לדלג על הגירסה התימנית של "אלעד ערב טוב מה נשמע וכו' אולי נחש אותי נחש אולי קרץ אותי קרץ ואני נבוח", בדקדוק ונעימה מיוחדת – עם כל הניואנסים!

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

ולסיום ממש: לידי הג'מאעה הגיע תיעוד מפעים שלא ברור מתי והיכן צולם ומי הוא המארי הישיש מפארי העדה, שמכר את העליות והתרג'ום בחן מיוחד השמור לבני עדתנו וזקנינו בראשנו.
אם אתה מזהים את הדמות, כתבו לנו!

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

עד כאן לשבוע זה, שבת שלום ובשורות טובות!
אנו מחכים לתגובות שלכם! שתפו!!!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!