ברוך דיין האמת

איש העסקים יגאל חמאוי ז"ל, בעל חסד עצום ומחזיק תורה – הלך לעולמו | קוים לזכרו במלאת השבעה

יגאל חמאוי ז"ל | צילום: האחים חמוי
יגאל חמאוי ז"ל | צילום: האחים חמוי

ביום ראשון שעבר, הלך לעולמו איש העסקים והחסד יגאל חמאוי ז"ל – הבעלים של מפעל הבשר 'האחים חמוי' בעטרות ועוד עסקים רבים, והוא בן 73 בפטירתו הפתאומית והמצערת.

בין חבריו הקרובים נמנה גם איש העסקים רמי לוי – הבעלים של 'שיווק השקמה', שספד לו בשיחה עם mynet ירושלים: "יגאל היה איש יקר ונדיר. הוא היה חבר טוב אבל גם עשינו עסקים ביחד וקניתי ממנו לא פעם סחורה. מילה שלו היתה מילה ותמיד היה אפשר לסמוך עליו. אבל מעל הכל הוא היה איש של נתינה. הוא היה נדבן בחסד. זה יום עצוב. אין ולא היו הרבה אנשים כמוהו".

מכריו ומוקיריו מספרים ל'המאורות' עליו שהיה בעל חסד גדול, בעיקר מתן בסתר, אך גם הקים ותמך במפעלי צדקה רבים, ביניהם 'יד עזרה ושולמית' ועוד הרבה מוסדות של עזרה לנזקקים והחזקת תורה, והכל מהונו הפרטי, ובלי הבדל בין אדם לאדם – לכולם עזר, בלא סייג וגבול. וכאמור רב הנסתר על הנגלה, והכל בצניעות ללא שמץ של גאווה, אלא כי זה מה שצריך ומוטל עליו לעשות.

והיה עושה ומעשה – מזכה גם אחרים: בכל יום חמישי היה מקדיש כשעתיים, ורותם את כל הסוחרים בשוק הסיטונאי למטרות צדקה וחסד. לקראת פסח ומועדי ישראל היה משתף את חבריו מתעשיית הבשר הארצית, לתרומת כמויות של בשר לחלוקה למשפחות נזקקות כדי לשמחם בחג.

היה אדם חרוץ, בבוקר השכם היה מניח תפילין ומתפלל ורק לאחר מכן היה יוצא לעבדות יומו. בעיצומו שם יום היה עושה הפסקה לתפילת מנחה, עם העובדים. כמו כן היה דבק בתלמידי חכמים, מוקיר ורחים רבנן, ועל אף טרדותיו היה קובע עיתים לתורה ומשתתף בשיעורים.

צילום: האחים חמוי

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!