מדור מס' 9 - שמות תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע: ההדלקות של מרן הגאב"ד, ההילולא של מהר"ש בעדני, מרן הראש"ל על התימנים הספרדים והעקיצה של הנאמ"ן, ועוד ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
במוצאי השבת שעברה, נערך באולמי 'גן הדסים' שבמודיעין עילית מעמד חיזוק בשילוב סיום הש"ס לע"נ מרן הגר"ש בעדני זצ"ל – במלאת שנה להסתלקותו, ע"י רשת הכוללים 'למען אחי' שבראשות מקורבו הגר"ש גבאי שליט"א, ובהשתתפות גדולי ישראל שליט"א ובראשם מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א.
אחד מהג'מאעה קלט בעדשת מצלמתו את אב"ד מודיעין עילית הגר"י סרי שליט"א מלווה את מרן הגאב"ד שליט"א ביציאתו מן המעמד, ושואל אותו ביראת כבוד: "רבים שאלו אותי, אודות מה שראו בתיעוד מהדלקת נרות חנוכה של מרן שליט"א בשנה זו (שכזכור פורסם ע"ג במת 'המאורות' באופן בלעדי), שהדליק משמאל לימין כשיטת הרמב"ם, ולא מימין לשמאל כפי שמקובל – תורה היא וללמוד אנו צריכים, האם כך נוהג הרב תמיד?", והשיב לו מרן הגר"ש שליט"א בענוות חן כשבת שחוק נסוכה על פניו: "בדרך כלל אני מדליק מימין לשמאל, כמקובל, אבל אז עשיתי ככה, אינני יודע מדוע – אולי כדי שישאלו…
עוד נראה בתיעוד: שלוחא דרבנן, יו"ר ועדת הבריאות ונציג הג'מאעה ח"כ יוני משריקי.

*

ומי שזכה לרגש בשירתו את המוני בני התורה והרבנים שליט"א באירוע הנ"ל, הוא ידידנו האהוב נעים זמירות ישראל ר' יצחק חגירה הי"ו – של"ע לפני שנה שכל את בתו היחידה שנולדה לאחר שנים ארוכות של ציפייה – וחיזק את כולנו עם מילות התפילה: "אתה זוכר מעשי עולם ופוקד כל יצורי קדם". רק בשמחות בע"ה!

צילום: באדיבות המצלם

*

חבר המועצת מרן הגאב"ד שליט"א השתתף גם ב'דינר' מיוחד לטובת בית הכנסת 'אביר יעקב' בבני ברק, נשא דברים והדליק נר לע"נ הגה"ק ה'אביר יעקב' זי"ע שיום הילולתו חל השבוע.
נצפו באירוע: המשנה לרה"ע הרב יעקב זכריהו הי"ו, הרב יחיאל לוי הי"ו – נאמן ביתו של מרן שליט"א, ונעים זמירות ישראל מזכה הרבים ר' אבי בן ישראל הי"ו.

*

ובמלאת השנה להסתלקותו של מרן הגר"ש בעדני זצ"ל, פרסם מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן הי"ו תמונה מיוחדת מארכיונו, וכתב: "גדול הענווה. כך כל חייו, הוא המכניס והמוציא עד יומו האחרון".

צילום: הרב יהודה חזן

*

בליל ההילולא דמרן הגר"ש בעדני זצ"ל, ראינו את יו"ר ונציגי תנועת ש"ס מתרפקים על קברו.

*

ואם בהילולות הצדיקים עסקינן, זה הזמן והמקום להביא בפניכם תיעוד משובב נפש מהיכל 'המאורות' בנס ציונה, שם נערכה סעודת הילולא מרוממת לצעירים מתחזקים בהשתתפות הרב ישי יפת שליט"א.

*

אפרופו: בהיכל בית המדרש 'שובה ישראל' שבכפר סבא נערך בשבוע שעבר מעמד מרגש, לרגל סיום מסכת "עבודה זרה" שנלמדה בשיעורו היומי של הרב ישי יפת שליט"א. הלומדים התכנסו לערב חגיגי סביב שולחנות ערוכים, בהשתתפות רב ביהמ"ד הרה"ג רבי דניאל כהן שליט"א ואורחים נכבדים מברזיל שבאו לחזק ולהתחזק, והקדישו את הלימוד לזכות עם ישראל, להצלחת החיילים להחזרת החטופים ולרפואת הנפגעים.

*

עם הילולא או בלי, ידידנו הנכבד ר' נרקיס אדוארד הי"ו – מנהל ביה"ס באור יהודה ומפעילי הג'מאעה המרכזיים, נצפה מתפלל על ציונו של הגה"ק רבינו מרדכי שרעבי זי"ע.

צילום: באדיבות המצלם

*

ואת מנהל רשת בתי ההוראה של 'המאורות' הרב משה יפת הי"ו המאיר לארץ ולכל יושבי תבל, ראינו נושא תפילה חרישית על ציון קברו התנא האלקי רשב"י זי"ע בשעת ליל ומעתיר לישועת הכלל והפרט, ובמיוחד לסיעתא דשמיא עצומה בארגון והפקת ההילולא השנתית הגדולה של הרש"ש הקדוש זי"ע.

צילום: אחד מהג'מאעה

*

במעבר (לא) חד, מיפת ליפת: השבוע הכניס ר' שלמה יפת הי"ו את בנו בכורו נ"י בבריתו של אאע"ה, כאשר המוהל היה הגר"פ כהן שליט"א – רבה של נתיבות, בסנדקאות כובד הסבא הרב עירן מעודה שליט"א, ובברכות כובד הסבא מו"ר ראש המוסדות שליט"א. ויקרא שמו בישראל: איתמר. מזל טוב וברכות!

*

שמחת ברית נוספת התקיימה השבוע, לנכדו של ידידנו הרב יוסי גמליאל – מפעילי הג'מאעה ומנהל מחלקת הנוער בבית שמש, ושם ראינו את ראש העיר בעבר ואולי גם בעתיד ח"כ הרב משה אבוטבול.

צילום: באדיבות המצלם

*

ובשמחה אחרת שנערכה השבוע, לרגל בר מצוה לבנו של שר החינוך הרב חיים ביטון, עלו ובאו נציגי הג'מאעה לברך ולשמח את החתן ואביו – ביניהם: שר העבודה הרב יואב בן צור, יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי, חכ"ל הרב משולם נהרי, יו"ר מועה"ד בית שמש ויו"ר ש"ס רחובות הרב אלדד גדסי.

*

פינת "וְנִוָּשֵׁעָה"…
כמה מהג'מאעה שעלעלו השבוע 'במקרה' בבטאון הליטאי 'יתד נאמן' הופתעו לגלות שם, במדור 'רשות הרבים', פרסום על הקונטרס המפואר "וְנִוָּשֵׁעָה" שמחולק חינם לזיכוי הרבים בעצרות התעוררות ותפלה.

*

את איש העסקים וידיד 'המאורות' היקר והנעלה ר' יצחק היגרי הי"ו – בעל רשת המקומונים המובילה במגזר 'הד העיר', ראינו עם קונטרס "וְנִוָּשֵׁעָה" בידו כשכולו אחוז התפעלות מהתוצאה המרשימה, וזאת ברקע האושר וההודאה על החלמתם של שני בניו החיילים נתנאל ומאיר הי"ו, שנפצעו בקרבות בעזה ושוחררו מבית החולים ממש בשבוע האחרון, לשמחת כל הג'מאעה. לנו לא נותר אלא לאחל ברכה, הצלחה ורפואה שלמה!

צילום: אחד מהג'מאעה

*

מהנעשה והנשמע אצל גדולי ישראל:
'אוצרות מרן' פרסמו השבוע תיעוד משיעורו של מרן הראש"ל רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, בו הוא מתאר כיצד הסביר למלך ספרד את הסיבה שכל בני עדות המזרח – כן, גם התימנים – נקראים 'ספרדים'.

צילום: אוצרות מרן

*

ואילו בהילולא השנתית של מוסדות 'כסא רחמים' – שהיתה השנה לא גדולה במיוחד – ראש הישיבה הגאון הנאמ"ן שליט"א 'עקץ' את התימנים שמדקדקים יותר מדי בדברי הרמב"ם…

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של כסא רחמים

*

הדיין המצוין הגאון רבי דניאל גודיס שליט"א – חבר ביה"ד הרבני באשקלון, השתתף בכינוס דייני ישראל לזכרו של הדיין הגר"א וסרמן הי"ד (שנרצח לפני כחודש בפיגוע בירושלים) ונתפס בעדשת המצלם האדיב.

*

בשכונת 'נוה שרון' בעיר נתיבות חגגו השבוע את קביעת המזוזה לבית ההוראה הספרדי המרכזי 'טהרת הבית' בראשותו של הגר"ד חזות שליט"א – ראש כולל 'חסד לאברהם – בית בוכריס'. העיניים של הג'מאעה התמקדו ברבנים העדה המקומיים: הגאון רבי דנין דנון שליט"א – שמשמש כרב הקהילה הספרדית בנתיבות, והגאון רבי גלעד חסיד שליט"א – מרבני בית ההוראה 'המאורות' וחתנו של הגר"ח מגורי שליט"א.

צילום: ראובן סגרון – רובינהוד הפקות צילום

*

וכעת לפינה האהובה עלינו (והכמעט קבועה): פינת המארי.
והפעם, תיעוד מבית הכנסת 'שלום ורעות' שבקרית ארבע – היא עיר האבות חברון, של ילדי חמד תשב"ר בשעת לימודם עם המארי הרב יוחנן בן זכאי הי"ו (למתעניינים: הלימוד מתקיים בכל יום שני בשעה 17:40). תודות הג'מאעה לרב מתנאל כלף היקר ששיתף אותנו במחזה המשובב נפש.

*

עד כאן לשבוע זה, שבת שלום וש'נשמע ב'שורות ט'ובות!
אנו מחכים לתגובות שלכם! שתפו!!!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!