מדור מס' 11 - בא תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע: חשיפה של נס מופלא, ספר חדש לדיין הצעיר, אש התורה בקור החורפי, הכסא של המגיד, ההילולא המרוקאית בנוסח תימני, ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

חשיפת ענק של הג'מאעה:
סיפור מדהים ומרטיט לב, נס ופלא, שמתפרסם כאן לראשונה, הגיע לאוזני 'המאורות' מפיו של הגאון רבי שר־שלום יחיא שליט"א – ראש ישיבת בית הלוי, שסיפר אותו בהתרגשות ובהתפעלות רבה.
תוך כדי הליכתו ברחוב, ראה לפתע ילדה קטנה שצועקת בחרדה ובהיסטריה גדולה – שאחיה נמצא מתחת לאוטובוס…
הגרש"ש מיד נזעק למקום עליו הצביעה הילדה, תוך כדי שהוא קורא לאנשים נוספים שהיו בקרבת מקום ובד בבד גם מתקשר לכוחות החירום וההצלה שכעמט לא הצליחו להבין מה בפיו בשל המהומה שנוצרה. והנה, לנגד עיניהם המתעגלות של כל המתקבצים שם, שהצליחו להרים ולהגביה מעט את האוטובוס מהכביש, החל הילד לזחול בכוחות עצמו ולצאת החוצה, בריא ושלם ב"ה!
אז גם התברר לו, שהילד הוא נכדו של מרן הגר"ע בסיס זצ"ל, בנו של יבדל לחיים ארוכים הגאון רבי יחיאל שליט"א. כמה ימים לאחר מכן, ביקש הגרש"ש להגיע לבית המשפחה הנכבדה כדי לשאול בשלום הילד ולשחזר מה שאירע שם. הוא הופתע שבעתיים כשהילד סיפר לפי תומו, כי כששכב מתחת לאוטובוס ראה את "סבא עזריה מחייך" (מרן הגר"ע בסיס זצ"ל)…
וכאן יש לציין ולהדגיש: עדיין לא מלאו לילד חמש שנים, והוא לא זכה להכיר בחייו את סבו הגדול זצ"ל.
ויהי לפלא!

*

תנו כבוד לתורה:
שמחה עצומה, דיצה וצהלה לנו וכל ישראל בצאתו לאור של הספר 'פקודי הלוי', מאת הדיין הגאון רבי אוריאל יצחק־הלוי שליט"א – מרבני רשת בתי ההוראה 'המאורות', ובנו של כבוד ידידנו וידיד ה' הדיין המצוין והמהולל בתשבחות הגאון הגדול רבי אבירן שליט"א – אב"ד תל אביב והמחוז, ולמעלה בקודש.
אחד מהג'מאעה – וליתר דיוק: תלמיד חכם צניע ומעלי – שהיה מהראשונים להשיג את הספר החדש, שלח אלינו תיעוד "מתאים למדור" מבין הגליונות הטריים שנדפסו, כך נכתב להדיא, גם בכוחם ובנדבתם של מו"ר ראש המוסדות שליט"א ובניו הרה"ג רבי ישי ורבי משה שליט"א.

*

שם משמעון: רבה של רכסים – מרן הגאון רבי משה תנעמי שליט"א, השתתף במעמד קריאת שמות לרחובות בעירו הצפונית, שנקראו על שמם של גדולי ישראל וביניהם מרן הגר"ש בעדני זצוק"ל.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות ויצרים

*

בהילולא הארבעים של סידנא בבא סאלי זי"ע, ראינו את ידידנו ח"כ הרב יוני משריקי – יו"ר ועדת הבריאות, ואת הרב יעקב זכריהו – המשנה לרה"ע בני ברק, מעתירים בתפילה לישועת הכלל והפרט.

*

בהזדמנות אחרת, ייצג ח"כ משריקי בכבוד את הג'מאעה בחנוכת 'מרכז וייס' החדש של 'עלי שיח'.

צילום: באדיבות המצלם / עלי שיח

*

חברו לסיעת ש"ס, שר הדתות הרב מיכאל מלכיאלי הי"ו חגג השבוע בר מצוה לבנו נ"י, וגם שם ראינו נציגות יפה של הג'מאעה – בראשם מו"ר ראש המוסדות שליט"א ובנו הרב משה הי"ו, וגם ה'לוגואים' של המוסדות והשלוחות – מאורות הרש"ש, בית ההוראה ואיגוד הקהילות, התנוססו על גבי עיצוב פירות מפואר.
חלק מהמתועדים בעדשתו של ידידנו יעקב כהן: מרן הגר"ש מחפוד שליט"א, הגר"ר ערוסי, הגר"ע צדוק, חכ"ל הרב משולם נהרי, הרב יניב שפירא, עו"ד עקיבא חופי, ועוד.

*

חבר נוסף מהסיעה, שר העבודה הרב יואב בן צור הי"ו, השתתף בשמחת נשואי בנו של המקובל הגאון רבי בניהו שמואלי שליט"א.

צילום: שוקי לרר

*

בהילולת ה'בבא סאלי' זי"ע שנערכה ברוב פאר והדר באולמי 'קסאנאדו' שבפתח תקוה, כיכבה הג'מאעה המקומית שבלעדיה האירוע לא היה יכול להתקיים: חבר מועצת העיר והממונה על המועצה"ד בראש העין הרב אשר שוקר, הרב שלמה חוברה – ר"מ בישיבת 'נחלת יוסף', ר' גלעד תנעמי – מהפעילים ואנשי העשייה הבולטים בעיר, וכמובן גדול הזמר, הפייטנות והחזנות בארץ ובעולם ר' יחיאל נהרי.

*

מוקף בתימנים: חבר מועצת העיר בית שמש ר' ישראל רמתי ויו"ר המועצה הדתית ר' אלדד גדסי, ערכו סיור עם שר הדתות מלכיאלי במקוואות שברחבי העיר העוברים שיפוץ בימים אלו ע"י משרדו. משם המשיכו לסיור בבית העלמין בעיר, בחלקה האזרחית ובחלקה הצבאית החדשה עם מנהל בית העלמין ר’ ישי מורי.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות ויצרים

*

מהנעשה והנשמע באהלה של תורה:

מלחמתה של תורה: בשיעורו השבועי של הדיין הגאון הגדול רבי אברהם אבידר שליט"א, נרשמו כמה רגעים סנסציוניים. הראשון שבהם, כאשר הגר"א שליט"א דן בשאלה הלכתית שנשאל, ובעקבות שאלות הציבור שללמוד היו צריכים – נאלץ לפשוט מעליו את המעיל החורפי מחמת אש התורה…

צילום: מתוך ערוץ 'אמת' ביוטיוב

בהמשך השיעור, יצא הגר"א חוצץ נגד מנהג כמה קהילות (בתימן ויוצאי תימן בארץ) להדליק נר של שבת בבית הכנסת עם ברכה, ואמר כי זהו מנהג טעות שאין לו שורש וענף, ויש לבטלו. אולם אחד התלמידים הפנה אותנו לקובץ 'שפתי מלך' חלק רביעי (עמ' שטו והלאה), שם מבוארים הצדדים בהרחבה.

^ לצפייה בשיעור המלא ^

*

במסגרת השיעורים המיוחדים שנמסרים בימי השובבי"ם בקהילות הקודש די בכל אתר ואתר, הגיע ראב"ד ביתר עילית הגאון רבי יצחק מועלם שליט"א לעיר אלעד, שם פרש כשמלה את הסוגיא ההלכתית לפני 'חניכי הישיבות – שאמי', שלעת עתה שוכנים – תחזיקו חזק – בביהמ"ד 'באבוב 45'.

צילום: מתוך 'קוראים אלעד'

*

בתקופה האחרונה, לאחר השתדלויות והפצרות רבות, התחלנו לפרסם ע"ג במת 'המאורות' – גם בקו הטלפוני – את שיעוריו השבועיים של פה מפיק מרגליות הגאון רבי יחיאל (בן הגאון רבי אריה) נדב שליט"א. הג'מאעה התרגשו לקרוא את תגובתו האותנטית והכנה של ידידנו ר' אהרן קאפח הי"ו על אחד הסרטונים, הנה היא ככתבה וכלשונה: "מכיר אני את הרב יחיאל עוד משחר ילדותו. ואני אומר שהוא איש תם וישר. ירא את ה' מאד מאד. אשרי העם שהוא מבניו". מה נאמר, אשרינו!

*

באחד משיעוריו האחרונים ובאופן חריג, נראה מגיד המישרים הנודע הגאון רבי שי עטרי שליט"א, כשהוא יושב על כסא מפואר (שכנראה נלקח בהשאלה מאליהו הנביא), עם לא פחות מארבעה מיקרופונים.

צילום מסך: ערוץ היוטיוב 'דרך הבעש"ט'

*

ידיד הג'מאעה ירון מועלם הי"ו, שיתף אותנו בתיעוד משיעורו השבועי של הגאון רבי איתן גמליאל שליט"א, שמתקיים מדי יום שלישי בביתו של ידידנו רבי שלמה דהרי הי"ו בראש העין, באווירה מיוחדת ועילאית: ישיבה מסורתית על גבי כרים וכסתות, ועלי 'קאת' טריים כיד המלך.

*

טוב ללכת אל בית אבל:
השבוע נודע ופורסם באופן רשמי על הירצחו של יוסי שרעבי הי"ד, בן 53 מבארי, שנחטף בידי המרצחים ימ"ש לעזה ביום שמחת תורה, נרצח בשבי וגופתו מוחזקת שם. יהי זכרו ברוך.

*

פינת השמחות:

מזל טוב: הגאון רבי אברהם עמרני שליט"א – מרבני רשת בתי ההוראה 'המאורות', אירס את בנו בשעטו"מ. בשמחת ה'ווארט' ראינו גם את יקירנו הרב נתנאל רענן הי"ו – גבאי בית הכנסת 'מסילת ישרים', שהביא את ברכת הקהילה לרב ולמשפחתו.

*

יו"ר ועד העובדים במועצות הדתיות – הרב יניב שפירא הי"ו, אירס את בנו בשעטו"מ. חברי הג'מאעה מצטרפים בזאת לשכנים האשכנזים (באמת) משפ' טיברגר, עם כל הברכות והאיחולים.

צילום: מתוך 'קוראים אלעד'

*

עד כאן לשבוע זה, שבת שלום!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!