פינת הספר

ספרי יהדות תימן, הזכויות הבלעדיות וההוצאה המחודשת: ביקור ב'פינה' המיתולוגית של ירושלים | מיוחד!

בשכונת מאה שערים בירושלים, קיימת כבר למעלה מארבעים שנה החנות המיתולוגית והותיקה 'פינת הספר', בבעלותו של הר"ר עזרא הלוי חטאבי הי"ו.

מלבד מכירת הספרים התורניים, ביניהם גם ספרי עדת תימן לרוב – כגון סידורים, תאג'ים, תשמישי קדושה וחותמות, מחזיק ר' עזרא בזכויות היוצרים של ספרי 'שדי חמד' למהרח"ח מדיני זי"ע, אותן רכש בכסף מלא והוא היחיד כיום שיש לו בעלות מלאה ומוחלטת עליהם, להדפסה והפצה בלעדית, ובד"ץ העדה החרדית אף הוציאו מכתב אזהרה לבל יהין איש להפר את זכויותיו.

לחובבי ההסטוריה נציין את בעלי זכויות היוצרים של ה'שדי חמד' לאורך השנים (ע"פ ויקיפדיה): הספר הודפס לראשונה בוורשה ע"י הגאון המחבר בין השנים התרנ"א-התרע"ב. בשנת התרנ"ו מכר את זכות הדפסת ספרו לרב יוסף צבי לעוו. בשנת ה'תרנ"ט חזר והקנה את החלקים הנוספים שיצאו לאור. בג' בניסן התרצ"ז, מכר יעקב לעוו (בנו של הרי"צ לעוו) את זכויות ההדפסה לרב שניאור זלמן שמוטקין, מחסידי חב"ד. בשנת התש"ח ביקש האדמו"ר הריי"צ מהרב יהודה שמוטקין (בנו של הרש"ז שמוטקין) את זכויות ההדפסה של הספר, ומינה את חתנו רבי מנחם מענדל שניאורסון (לימים הרבי מליובאוויטש) לערוך את הספרים מחדש ולהתקין להם מפתחות, והוציאם לאור בהוצאת הספרים שלו (הוצאת קה"ת). בשנת התשנ"ח מכר ישראל שמוטקין (בן הרב יהודה) את הזכויות לר' עזרא הי"ו.

במשך השנים הודפס ונמכר ה'שדה חמד' על כל כרכיו באין־ספור עותקים, במהדורתו הנוכחית והישנה. ואולם בימים אלו – כך מספר ר' עזרא הי"ו ל'המאורות' – עמלים צוות של אברכים תלמידי חכמים על הוצאה מחודשת ומפוארת של הספרים, מאירת עיניים ומשיבת נפש. המלאכה לקראת סיום בס"ד, בתקוה שבקרוב נזכה לברך על המוגמר ואור חדש יפציע בשמי עולם התורה.

כמו כן, מחזיק ר' עזרא הי"ו בזכויות היוצרים על 'סידור הרס"ג', והוציא לאור גם את 'תשובות הרמב"ם' ועוד.

בביקורנו ב'פינה' המיתולוגית והייחודית הזו, ברח' מאה שערים 21 בירושלים, שמענו על תוכנית שדרוג והתחדשות למקום, לרווחת ציבור הלקוחות שבאים מכל רחבי הארץ.

אתם מוזמנים להגיע לשם, להתבשם מניחוחות הוד קדומים של ירושלים והספרים, ולרכוש את מה שאתם צריכים במחירים שווים לכל כיס – ואל תשכחו לומר שהגעתם דרך 'המאורות'…


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!