מדור מס' 13 - יתרו תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע חורפי: האב"ד אצל הרב הראשי, ההמחשה האותנטית של מגיד המישרים, הזעקה של החזן הותיק, האירועים, המינויים ועוד ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

אמש (ליל חמישי) נערך מעמד מפואר ורב רושם, בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, לרגל הוצאת סט הספרים 'שו"ת פקודי הלוי', מהדיין הגאון רבי אוריאל יצחק־הלוי שליט"א – מרבני רשת בתי ההוראה 'המאורות' ועוד. כעת נחשוף תיעוד של אבי המחבר, הגאון הגדול רבי אבירן שליט"א – אב"ד תל אביב, מזמין את הרב הראשי הגר"ד לאו שליט"א להשתתף במעמד (סיקור ותיעוד נרחב מהאירוע יתפרסם בקרוב אי"ה).

צילום: אחד מהג'מאעה

*

"מקורבם של גדולי ישראל" ידידנו הרב יהודה חזן הי"ו חגג השבוע את חנוכת ביתו החדש בשעטו"מ, ומי שהגיע לכבדו, בענווה מופלגת ופשטות מדהימה, הוא חבר המועצת מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א, שהתיישב ל'לחיים' עם בעל הבית הטרי, קבע מזוזה והשיב לשאלותיו בהלכות מזוזה.

*

והנה תיעוד של 'הינוקא' – הגאון רבי שלמה יהודה בארי שליט"א, שלפי מקורותינו יש לו שרשים תימניים, במסירת שיעור במוצאי שבת העעל"ט בהשתתפות רבנים נכבדים וקהל רב.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

בשיעורו השבועי המתפרסם בקביעות על גבי במת 'המאורות', המחיש ידידנו מזכה הרבים הרב בועז שלום שליט"א את הרעיון המרכזי בדבריו על ידי תיאור מיוחד של התבטאות מרן הגרב"מ אזרחי על מרן הגר"ע יוסף זכר צדיקים לברכה – והעלה חיוך של קורת רוח על פני השומעים…

*

רב מכללת 'מנורת המאור' ידידנו הרב איתי גדסי שליט"א, ריתק השבוע עשרות קצינים וחיילים בבסיס חיל האויר, בהרצאה מאלפת ומשיבת נפש.

*

בשמחה בר המצוה לבנו של איש התקשורת והיועץ האסטרטגי ר' יצחק פלדמן הי"ו, ראינו את נציג הג'מאעה ויקיר המדור – יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי מחייך מאוזן לאוזן.

צילום: מנחם קאליש

*

ידיד 'המאורות', איש הצללים בבתי גדולי ישראל בהווה ומקורבו הגדול של מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל בדימוס – הרב אלנתן אלוני הי"ו, השתתף השבוע במספר אירועים וכמעט גנב את ההצגה מחתני השמחה עצמם. יש גם תיעודים, אך מפני צנעת הפרט לא נחשוף אותם כאן, ונסתפק בתיעוד בו הוא נראה מתברך במאור פנים ויחס מיוחד מראש ישיבת 'באר יעקב' הגאון הגדול רבי דוד יצחק שפירא שליט"א.

צילום: שמואל אבא חיימסון

*

בברית לבנו של ר' אליהו שושן הי"ו – יועץ סגן שר החקלאות הרב משה אבוטבול הי"ו, ראינו נציגות יפה של הג'מאעה, ביניהם: הרב יחיאל לוי – נאמן ביתו של מרן הגר"ש מחפוד שליט"א, ר' נתי נחום – מנהל אגף תברואה ופיקוח בעיריית ב"ב, עו"ד עקיבא חופי – יועץ שר הדתות, הזמר ואיש החסד אבי בן ישראל, ועוד.

*

בשבוע שעבר הבאנו לידיעתכם כי בחנות המיתולוגית והמרכזית 'נוסח תימן', ממתין עבורכם 'סטיקר' מדבקה לרכב עם אמרה שנונה ומבריקה – אחד מהג'מאעה כבר הצטייד, הדביק ותיעד לכולם.

צילום: באדיבות המצלם

*

ברכות ואיחולים לידידנו היקר, רב הפעלים, ר' יצחק היגרי הי"ו – מנכ"ל רשת המקומונים 'הד העיר', לרגל חגיגות 20 שנות תקשורת מעוררת הדים ואפקטיבית במיוחד. עד מאה ועשרים בע"ה!

צילום: הד העיר

*

מזל טוב וברכות לפייטן חיים חג'בי הי"ו – לרגל הולדת בנו בשעטו"מ. תזכו לגדלו וכו' אמן.

צילום: פרטי

*

מינויים:

ברכת הצלחה לכבוד ידידנו הגאון רבי גדעון שיריון שליט"א – אב"ד ירושלים, לרגל מינויו ל'דיין עמית'.

ברכת הצלחה לסא"ל הרב שהם עורקבי הי"ו, לרגל כניסתו לתפקיד ראש מטה הרבנות הצבאית.

ברכת הצלחה לרס"ן הרב איתמר סיאני הי"ו, לרגל סיום תפקידו כרב חטיבת הצנחנים וכניסתו לתפקיד ראש מדור כשרות בצה"ל.

*

את המדור המיוחד הזה, נחתום בתיעוד שריגש מאד את הג'מאעה: נעים זמירות ישראל ר' משה ענקי הי"ו, מתרכז ומתפלל מעומק הלב בעיצומה של שמחת הכנסת ספר תורה.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

עד כאן. שבת מברכין אדר־ראשון שלום ומבורך!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!