מדור מס' 14 - משפטים תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע: חברי המועצות המקבילות נפגשו בברית, המוניציפאליים בביקורים אצל מרנן ורבנן, התמונה הנוסטלגית שנחשפה בשידור חי, ועוד ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

בשמחת ברית שנערכה השבוע, היה המוהל מרן הגאב"ד וחבר מועצת חכמי התורה הגר"ש מחפוד שליט"א, לצידו של ר"י פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה מרן הגרב"ד פוברסקי שליט"א.

* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

ולהבדיל בין חיים לחיים, בהלוייתו של ר"י 'בית מתתיהו' וחבר מועצת גדולי התורה הגר"ב ויסבקר זצ"ל, השתתף גם מרן הגאב"ד שליט"א, כשלצידו נכדו המסור ויד ימינו הרב יוסף דוד מוגרבי הי"ו.

צילום: מנדי גוטסמן

*

ועוד מחצר מרן הגאב"ד שליט"א: לקראת מערכת הבחירות המוניציפאליות, עלו חברי רשימת ש"ס בבני ברק עם היו"ר הרב אוריאל בוסו הי"ו למעונו של הגאב"ד, כדי לדון ולהתייעץ ולהתברך.

* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

בהמשך עלו חברי הרשימה למעונו של מרן הגאון רבי פנחס קורח שליט"א – גאב"ד שערי הלכה ב"ב.

צילום: באדיבות המצלם

*

גם באלעד לא שוקטים על השמרים, ועובדים קשה כדי להביא לנצחונו של מועמדם של גדולי ישראל הרב יהודה בוטבול הי"ו. בישיבת המטה ראינו את נציג העדה ברשימה המקומית – הרב חגי אביטל הי"ו.

צילום: באדיבות המצלם

*

מרן הגה"צ רבי יפת טיירי שליט"א – ראש ישיבת 'נחלת יהודה', הגיע במיוחד לבני ברק כדי לנחם את ידידנו הגאון רבי יאיר טיירי שליט"א – רב ק"ק 'קהילת יעקב' ב"ב, היושב שבעה על פטירת אמו ע"ה.

צילום: באדיבות המצלם

*

ובמסיבה לרגל תחילת לימוד האותיות שנערכה לילדי רשת התתי"ם של 'איגוד עמלי התורה', השתתף גם רבה של רכסים הגאון הגדול רבי משה תנעמי שליט"א. ידידנו יעקב כהן היה שם ותיעד.

*

בתוכנית 'שיחה אישית' המשודרת מדי ליל שלישי ברדיו 'קול חי' ובהגשת אבי רוזן, התארח השבוע מזכה הרבים הרב מרדכי נויגרשל שליט"א. היה מרתק, אך ולא נדרשנו לכך אלא בשביל תמונה נוסטלגית של המרואיין שהוצגה בהפתעה לעיניו, בה נראה גם מזכה הרבים הרב ינון קלזאן שליט"א.

צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של 'קול חי'

*

כפי שפרסמנו בהרחבה, הגאון רבי ברוך עוקשי שליט"א – רב ק"ק תימן 'חניכי הישיבות בני תורה' באלעד, ראש כולל גבוה להוראה 'עץ חיים' בפ"ת ומרבני רשת בתי ההוראה 'המאורות', הוכתר לרב ק"ק 'קול תורה' של בני עדות המזרח. גם בעיתון המקומי 'קוראים אלעד', דיווחו על כך בהתרגשות רבה.

*

בעיר התימנים רחובות, התאספו השבוע לאזכרה ועצרת התעוררות במלאת שנה לפטירתו של הרב זרח משולם זצ"ל – יו"ר המועצה הדתית בעיר, בהשתתפות הראשון לציון שליט"א, רבני העיר ואישי ציבור.

* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

בביתו של שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל התקיים מעמד כתיבת האותיות בספר תורה של מיזם אחדות עם ישראל, למען בריאות הפצועים והשבת החטופים, כשאורח הכבוד היה חבר המועצת מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א (מלווה בנכדו הרב מוגרבי הנ"ל). בין המשתתפים: ר' איתמר (בהגה"צ רבי שמעון שליט"א) בצלאלי – ידיד הג'מאעה המרכזית ומקורבו של הגרי"ש קניבסקי שליט"א.

*

ברכת מזל טוב להרה"ג רבי שמריהו בידני שליט"א – מח"ס 'צוף דבש' ומרבני ק"ק 'אהל מזל שאמי' בירושלים, לרגל נישואי בתו תחי' בשעטו"מ. רגע לפני כניסת שבת ה'שבע ברכות' שנערכה ברחובות, ראינו את אחיו המפורסם, משמח אלקים ואדם ר' משה בידני הי"ו, מתפלפל עם האחיינים.

צילום: אחד מהג'מאעה

*

ולסיום, כהרגלנו בקודש: קטע שירה תימנית, עם סלסולים אותנטיים, מדויקים ונעימים:

* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

עד כאן. שבת שלום, חודש טוב!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!