מדור מס' 15 - תרומה תשפ"ד

גַ'מַאעַה | הסיכום השבועי: תמונה נדירה מלפני שני עשורים, הברכה בראשי תיבות של חבר המועצת, יו"ר ועדת הבחירות התימני בעיר הליטאית, ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

את המדור נפתח הפעם בתמונה נדירה ונוסטלגית שהעבירה צמרמורת והציפה רגשי געגועים, בה נראה נשיא המוסדות מרן הגאון הגדול רבינו שלמה קורח זצוק"ל יוצא מרכבו ומוקף בבני ישיבות, בדרכו לכינוס שמחת חג הפסח לבני התורה שנערך באודיטוריום 'משואות' בבני ברק, לפני כעשרים שנה.

צילום: אחד מהג'מאעה

*

ראש ישיבת 'נחלת יהודה' מרן הגה"צ רבי יפת טיירי שליט"א, עלה לציונו של ידידו הגה"צ רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל ביום ההילולא והעתיר בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט.

*

בניחום אבלים על פטירתו ראש ישיבת 'בית מתתיהו' הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל, תועדו בין המוני הרבנים ועמך ישראל: הגאון רבי אברהם אריה שליט"א – רב ק"ק תורה והוראה ב"ב, והגאון רבי ישראל שלום יצחק־הלוי שליט"א מרבני ק"ק תימן בירושלים.

*

מנהל רשת בתי ההוראה של 'המאורות' ונציגם של רבותינו ועדתנו ברשימת ש"ס (מס' 3) למועצת העיר מודיעין עילית, הרב משה יפת הי"ו נצפה מעתיר בתפילה בציונם של מרנן הגר"ש קורח והגר"ע יוסף זצוק"ל, לישועת הכלל והפרט ולהצלחת המערכה לקידוש שם שמים. ונאמר אמן!

*

אפרופו ש"ס מודיעין עילית: הסיעה חתמה השבוע הסכם עודפים עם סיעת האחות יהדות התורה, בפני יו"ר ועדת הבחירות המקומית אריאל קורח – בנו של ההסטוריון והחוקר ר' מאיר, אחיו של מרן הגר"ש זצ"ל.

צילום: באדיבות המצלם

*

וב'כינוס רבני הקהילות' של מודיעין עילית לקראת הבחירות, השתתפו גם הראב"ד הגאון רבי יורם סרי שליט"א והגאון רבי צפניה רענן שליט"א, ועוד מרבני הקהילות בעיר.

*

וממודיעין עילית לנס ציונה: יו"ר ש"ס בעיר הרב ערן רפאל הי"ו, התקבל בחביבות רבה אצל מו"ר ראש המוסדות שליט"א לעצה וברכה לקראת הבחירות המוניציפאליות.

*

חברי רשימת 'שסט' בראש העין – איחוד סיעות ש"ס והציונות הדתית, נכנסו ללשכתו של מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א לקבל את ברכתו: "יהי רצון שכולם יצביעו שס"ט – ש'יהיה ס'ימן ט'וב!".

צילום: אשר מדמון

*

ומראש העין לעיר השכנה: יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי הי"ו הגיע לאלעד ונפגש עם הפעילים במטה המרכזי, בדבריו חשף את הסיבה האמיתית לבואו: השתתפות בכנס רבני וגבאי ק"ק תימן בעיר…
ובכנס רבני וגבאי ק"ק תימן בעיר, בהשתתפות רב קהילות בני התורה בעיר הגאון רבי ברוך עוקשי שליט"א ושלוחא דרבנן יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יונתן משריקי, פיאר בנוכחותו חבר המועצת מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א. ומי רואה אותו יוצא ואינו יוצא…

*

סגן שר החקלאות והמועמד לראשות העיר בית שמש הרב משה אבוטבול הי"ו, הגיע לביקור מיוחד בקהילתו של הרב יונתן חג'בי שליט"א ברמה ד' בית שמש, שלראשונה בהסטוריה תתמוך בו לראשות העיר וברשימת ש"ס למועצה, כהוראת רבותינו עיני העדה ובראש מרן הגר"ש מחפוד שליט"א.

צילום: באדיבות המצלם

*

וליתר החדשות…
השבוע התקיים דיון חשוב ב'ועדת החינוך' של הכנסת, שעסק בנושא קידום פעילות יחידות הנוער ברשויות. מי שעמל רבות להרחבת הרפורמה של חוק הרשויות המקומיות ובמשך 5 שנים עובד על נושא זה עם כלל הגורמים הוא ידידנו ר' יוסי גמליאל הי"ו – מנהל מחלקת נוער בבית שמש ומ"מ יו"ר איגוד מנהלי מחלקות הנוער ברשויות המקומיות, שגם זוכה לקצור את הפירות והשבחים, וכעת גם הצליח בס"ד להביא בשורה אדירה: הוועדה תקדם את התיקון להרחבת חוק הרשויות המקומיות (תוספת משמעותית, לעיר כמו בית שמש = 10 תקני כ"א!). אז בשם כולם: תודה, יוסי. שאפו ענק!

צילום: באדיבות המצלם

*

ידידנו מורה־הנהיגה יקיר מסורי הי"ו התחדש בסטיקר השנון מבית 'נוסח תימן' שנחשף לראשונה ע"ג במה זו, ושלח אלינו את התיעוד מבלי לשכוח לציין ולהדגיש שהוא נהנה מאד מהמדור.
ואם שאלתם, יקירנו יקיר מעביר שיעורי נהיגה בחדרה, אבל יש לו תלמידים מכל רחבי הארץ – גם בחורי ישיבות ואברכים מבני ברק, ירושלים וראש העין, שבאים דוקא אליו ומסמנים V (וי) על ארבעה שיעורים במפגש אחד(!) עם הפסקת קפה ועוגה באמצע – וכל הטוב הזה במחיר נמוך ממה שכולנו מכירים…
אז כולם ממליצים, וגם אנחנו!

*

הצלם ואיש התקשורת הצעיר והמבטיח דוד קשת נ"י, נצפה בכניסה למחנה 'מיידאנק' בפולין.

*

בק"ק 'חללי צה"ל' ראש העין, מתקיים מדי מוצש"ק סדר לימוד 'אבות ובנים' בו משתתפים למעלה מ-200 תשב"ר עם האבות, בראשות רב הקהילה הגאון רבי עמית מגד שליט"א – מרבני 'המאורות'. בעקבות המצב, בסיום הלימוד פותחים ההיכל וקוראים "שירת הים" בקול רם וכופלים פסוק "תפול עליהם" שלש פעמים, וכן זועקים את תפלת "הפרת עצה" ואומרים "מי שבירך" לחיילי צה"ל. הנה תיעוד מרגש:

*

לקראת שבת: תיעוד משובב נפש של מאות ילדי פרדס חנה בקריאת "שיר השירים" בערב שבת קודש פרשת משפטים העעל"ט, עם המארי אלירן יצחקי הי"ו.

*

ולסיום: צעד תימני מרנין של בני הישיבות במוצ"ש משפטים העעל"ט, במסגרת 'מלוה מלכה' שע"י ק"ק 'יד יחיאל יונה' ירושלים בראשות הגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א.

*

עד כאן לשבוע זה. שבת שלום ובשורות טובות!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

5 תגובות

  1. היה מאוד "מרגש" לראות את הרה"ג עזריאל צדוק שליט"א יורד אל העם ורוקד לצלילי שיר תועבה של ציון גולן בתוך בית כנסת. לקיים מה שנאמר ויתערבו….

  2. שלמה שלמה
    כמה שהשם שלך לא מייצג אותך כלל
    במקום שלום ולחפש זכות ישר לחפש ביקורת ולחפש שנאה ורכילות.
    קצת ענווה ישלמה
    רואים שאתה מתלמידי הרב…
    אבל גם אתם יש לכם דעה ותוכלו להתאפק.

  3. אני לא מתלמידי…..
    ואני דוקא כן דן לכף זכות למשלאותך אני דןלכף זכות שאע"פ שאתה ירא שמים גדול אינך מבין ערבית אחרת היית מזדעזע עד עמקי נשמתך . ואם תחקור בהסטוריה של התימנים יתברר לך שמי שניצל יותר מכולם את תמימות התימנים אלו התימנים החילונים עצמם וכנראה ההסוריה חוזרת שרים שירי עגבים בתימנית וקדוש יאמר…

  4. מה לתבן את הבר? כל אלה הפוליטיקאים הם מעכבי הגאולה ושונאי ה' ובפרט "שס" וכותב בתור ספרדי שלצערי מכיר את הרֶשע מקרוב, עליהם נאמר "עוזבי תורה יהללו רשע" (משלי כח).
    תודה לה' ששלח את צדיק האמת רבי יואל מסאטמר זצוק"ל ומבקש האמת ירוה צמאונו בספרו "ויואל משה" ויראה נכוחה כי כל אלו בגדר 'המחובר לטמא טמא' ולא הצילו מהם כלום אלא התחברו עימם למען כבוד וממון והסכימו לעצתם ולמזימתם עקב כך. והראיה הכי גדולה על זה מה שהם עשו לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א אם היתה כוונתם למצוה (לא שזה היה מתיר, אבל ניחא) הם היו שמחים שיש עוד מי שמצטרף למצוה, במקום זאת הלכו להמציא עליו שם רע בתחכום אצל כל הרבנים שכיריהם! והתעלמו מכך שמשמים גלגלו על ידו את הזכויות הגדולות ביותר בדור והוא דוגמא למה זה להציל מהטמאים והוא ודאי שכונתו היתה להציל… אבל ב"ה אשר הציל אותו מלהיות קשור למפלגות הטמאות למיניהם.
    ושלום

  5. כואב הלב לשמוע על ההסתה נגד תנועת ש"ס המעטירה….. והצדקה לצד אחינו האשכנזים שרק דואגים לקחת לנו את התקציבים ולזרוק לנו סכום קטן שנשתוק ולא נתלונן….
    אני בתור תושב בעיר אשדוד רואה את זה במוחש איך אחינו היקרים האשכנזים השתלטו (יותר נכון ניסו להשתלט…) על העיריה ודאגו לדברים רק בשביל התושבים האשכנזים….. מופעים רק לנשות אשדוד ואם נשאר מקום גם לספרדיות שימלאו את האולם…. והנחה בפעילויות לתושבים רק אבל רק לאשכנזים!!!
    איפה אנחנו חיים בסדום?!
    דואגים רק לעצמנו…..?????
    עכשיו לפחות אנחנו שמחים שיש בחירות ובעז"ה יעלו הנציגים שלנו לעירייה בכל עיר ועיר ולא רק באשדוד…
    הרי בסך הכל אנחנו הולכים לקיים מצות "ועשית ככל אשר יורוך" שאמרו לנו לצאת ולהצביע לתנועת ש"ס המעטירה…!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!