מדור מס' 18 - ויקהל תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע: נס מדהים ומרגש באמצע הכביש, שבת מרוממת בירושלים עם הפוסק התימני, הברכה המשעשעת של הג'מאעה, חתונות השבוע, ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

פרסומי ניסא: מזכה הרבים ואיש החסד ר' דוד יצחק הי"ו עורר הדים נרחבים כשסיפר על סיטואציה מוזרה שנקלע אליה, ובזכות תושייתו הרבה ובהשגחה פרטית מופלאה הסתיימה בטוב ב"ה.

*

בשבת האחרונה התארח חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א בעיר אשדוד לרגל שמחת שבע ברכות לנכדו, בן חתנו הגאון רבי מאיר מוגרבי שליט"א – ראש ישיבת 'כנסת ישראל' בעיר. דבר בואו נשמר בסוד גם מהג'מאעה המקומית ומעטים ידעו על כך מראש, כדי שלא יטריחו את מרן שליט"א ויפריעו למנוחתו ולשמחה הפרטית. ובכל זאת, פטור בלא כלום אי אפשר, ובערב שבת כמו גם במוצאי שבת נפגש מרן שליט"א עם כמה רבנים חשובים ואישי ציבור, בראשם הגאון רבי מאיר כהן שליט"א – רב ק”ק הריב”ז ובעל 'אוצר ספרי הלכה' וראש 'איחוד הרבנים הספרדי' בעיר, ועוד.

*

שר הבריאות ויו"ר סיעת ש"ס בבני ברק הרב אוריאל בוסו הי"ו, יחד עם חברי הסיעה המקומית וביניהם נציג העדה הרב יונתן צדוק הי"ו (יושב לשמאלו של השר והיו"ר), הגיעו השבוע ללשכתו של חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א, כדי להתברך מפיו ולהתייעץ עמו לקראת הקדנציה הקרובה, וכמובן גם להודות לו על התמיכה לאורך כל מערכת הבחירות הסוערת והמאתגרת.

צילום: באדיבות המצלם / דרך המלך

*

בהילולת הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זי"ע – גיסו ותלמידו של הבעש"ט הקדוש זי"ע, שהתקיימה בירושלים עיה"ק ת"ו בהשתתפות קהל עצום, היה הגאון 'הינוקא' רבי שלמה יהודה בארי שליט"א אורח הכבוד והנואם המרכזי, לצד גדולי הרבנים והמשפיעים החסידיים הגה"צ שליט"א.

*

בשבת הבעל"ט יתארח הפוסק מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א – ראש מוסדות 'פעולת צדיק' ו'נתיבות מהרי"ץ', בירושלים עיה"ק, כאורחו של ידידנו הגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א – רב ק"ק 'יד יחיאל יונה', ויאציל מהודו על הציבור הקדוש בשיעורים ומעמדי קודש לאורך כל השבת וביציאתה.

*

בגליון הפופולארי ביותר 'משכן שילה' לפרשת "כי תשא" (עמ' 8), התפרסם מאמר חיזוק מיוחד לתקופתנו ממו"ר ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א. התגובות מהג'מאעה היו נלהבות ביותר.

*

בשמחת בתי הצדיקים – חתונת נכדת מרן הגר"פ קורח והגר"ש יצחק־הלוי שליט"א, בתו של מכובדנו הגאון רבי נריה יצחק־הלוי שליט"א עם נכד הגר"ח מגורי שליט"א – השתתפו ושמחו רבים וטובים.
במהלך השמחה ראינו את מנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' הרב משה יפת הי"ו עם הסבא הגרשי"ה שליט"א, ועם רבני 'המאורות' הגאון רבי רון־אל אהרון והגאון רבי גלעד חסיד שליט"א לצד מקורבו של הגרי"ש קניבסקי שליט"א ידידנו ר' איתמר (בהגר"ש) בצלאלי הי"ו, שבירכוהו לרגל כניסתו לתפקידו החדש כחבר מועצת העיר מודיעין עילית, שיזכה לעשות שליחותו נאמנה ולקדש שם שמים. בהמשך אף נרשמה הסתודדות מעניינת של רב־מויש'ה שלנו ובנו של הגר"ש בצלאלי עם מו"ר ראש המוסדות שליט"א.

בפתח האולם, ראינו את הגאון רבי צפניה רענן שליט"א מרבני 'המאורות', ובנו רב הפעלים ידידנו ר' נתנאל הי"ו, מתברכים ממרן הגר"פ קורח שליט"א באהבה ובשמחה מיוחדת.

בין המשתתפים בשמחה היה גם איש הצללים של 'המאורות', מקורבם וחביבם של גדולי ישראל הרב אלנתן אלוני הי"ו שנתפס בסוד־שיח עם הגר"צ רענן שליט"א בסמוך לאולם, לא לפני שזכה לגילוי חיבה מיוחדת וברכות לרוב ממרן הגר"פ קורח שליט"א ותיעוד נדיר של 'לחיים' בשולחן הכבוד.

*

ומבית המשתה לבית האבל:
מו"ר ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א ובנו הרב משה יפת הי"ו, הגיעו במיוחד לראש העין כדי לנחם את הגאון רבי אוריאל חוברה שליט"א היושב שבעה על פטירת אביו הצדיק רבי ישעיה זצ"ל.

*

ולבית האבלים של משפחת יגאלי הנכבדה הי"ו, היושבים שבעה על פטירת הגאון רבי דוד גדליה יגאלי זצ"ל, הגיעו לנחם מו"ר ראש המוסדות הגר"י יפת, הגר"א סיאני, הגר"צ רענן והרב משה יפת שליט"א.

*

ולפינת הברכות והאיחולים:
הג'מאעה נעשתה חידודין חידודין למראה הברכה המרגשת ששיגרו בני קהילות קודש תימן – מודיעין עילית, למכובדנו הדגול מנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' הרב משה יפת הי"ו, הלא הוא רב־מויש'ה שלנו שבס"ד עצומה החל לכהן במשרתו החשובה כחבר מועצת העיר מודיעין עילית להרבות חיילים לתורה, להגדילה ולהאדירה כמעשהו בראשונה וכהרגלו בקודש. הרב יפת, זכה והצליח לסחוף אחריו את כלל קהילות תימן בעיר, ואל יהי הדבר קל בעיניכם כי אינו מובן מאליו, ולא רק בהצבעה לרשימת ש"ס המקומית אלא גם בהצטרפות לברכת הקודש הנ"ל, שהופצה במוקדי הקהילות לקראת שבת העעל"ט. 
מאחורי הקלעים, שקלו מנהלי הג'מאעה דהכא להחליף את רקע התמונה הראשית של מדור הג'מאעה לתמונה של מודיעין עילית ממעוף הציפור, כמחווה ואות הערכה לברכה הנדירה והמושקעת בגרפיקה מרהיבה של תושבי העיר. אולם בעצת הוועדה הרוחנית הוחלט לוותר על הרעיון כדי שלא להעיר אריות מרבצם ולא לגרום תנודות מיותרות, ולהסתפק ב'ברכת גומלין' כמיטב המסורת של הג'מאעה שברגע זה נוסדה.

*

ברכת מזל טוב שלוחות לידידנו איש החסד הרב יעקב זכריהו הי"ו ולאביו מכובדנו הגאון רבי נתנאל זכריהו שליט"א – רב ק"ק עדן, לרגל השמחה השרויה במעונם בהולדת הבן-הנכד נ"י. רוב נחת!

*

ושוב, כהרגלנו בקודש, נחתום את המדור עם תיעוד שיעשה לכם את השמחה של החודש הבעל"ט, מתוך חתונת בתו של הגאון רבי יעקב מועלם שליט"א – רב ק"ק 'עץ חיים' רחובות ורב המושב 'גבעת כח'.

*

עד כאן. שבת שלום, חודש טוב ושמח!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!