צפו

האם מותר לכתוב "חסדי" ו"פיטום הקטורת" על גבי קלף? | הרב אורן צדוק


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

תגובה אחת

  1. סיכום השיעור: (ע"ד השומע)

    א. פיטום הקטורת על קלף הוא סגולה לעשירות, ר' חיים פלאג'י, סדר היום.
    ב. מה ההיתר?, בגמ' מוכח שאסור לכתוב את התורה מגילות מגילות. ודברים שאסורים לכתבם, מותרים בכתיבה וקריאה, משום עת לעשות לה' שאי אפשר בלא זה. וא"כ גם בס' הפטרות, מותר.
    אבל במקום שאפשר, אסור לכתוב, כגון לכתוב לתינוק פרשת השבוע.

    ג. פסוקים שיש על כל דבר ודבר היום, זה איסור, שהרי אין בזה שום הכרח. (פסוקים על הנרתיק של הלולב, קירות, קבלות וכדו').

    ד. פסוקים שבסידור, מותר משום עת לעשות לה', שא"א להתפלל בלא זה.

    ה. הרב עובדיה עורר בענין פיטום הקטורת.

    ו. יש לעורר גם לענין 'חסדי', פסוקים שנהגו לאמרם לפני קריאת המגילה.
    ז. (הטריפלתאים גם נהגו בפסוקים אלו ועוד ואמרום במוצאי שבתות בין פורים לפסח).
    ח. המהרי"ץ כתב 'הראשונים' כתבו, ולא מצאו אלו ראשונים אלו.

    ט. היום המציאו 'פיטום הקטורת לפי הרב עובדיה' ולכאו' תמוה.

    י. אלא שבב"י מבואר בשם תשובת הרמב"ם שדיבר בענין מזמור של פגעים, (וכן בהלכות). מגילה שלוש שלוש תיבות בשיטה אחת מותר, שלוש תיבות כאן ושלוש תיבות רחוקות מהן בשיטה שניה שאינה נקראת עם הראשונה'
    והם עשו ג' עמודות, של ג' תיבות, ולכאו' זה לא מועיל כיון שהשיטה השניה נקראת עם הראשונה.

    לא מועיל

    ויאמר ה' אל
    משה קח לך
    סמים נטף
    ושחלת וחלבנה

    מועיל

    ויאמר ה' אל
    משה קח לך
    סמים נטף ושחלת
    וחלבנה סמים ולבונה

    יא. לכן, 'חסדי' יש לכתוב בכתב רש"י. או בחסרות ויתרות.

    יב. גם פסוקי הנביא אסור.

    יג. דיעבד, מותר להשמש.

    יד. שאלו את הרב מוצפי אם באמת מועיל שיש שורות קצרות א' ע"ג השניה, ונקראות יחד, והשיב שלא מועיל ושהרב עצמו בלווין דיבר שזה לא מועיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!