מדור מס' 20 - ויקרא תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע: המפגש הנוסטלגי של זקני הדור, התחפושות האקטואליות, החברים בישיבות מועצה, התיעוד המדהים של הילד התימני, ועוד ועוד

לשליחת חומרים למדור:
מייל: sm088302222@gmail.com

וואטסאפ: 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
במהלך ביקור של איש 'המאורות' החפץ בעילום שמו הי"ו בביתו של ר' שגיב מחפוד הי"ו מ'נוסח תימן', ירדו השניים אל המרתף בו גנוזים במקצועיות וברגישות אוצרות פז של תימן וחכמיה, ובעל־הבית חשף כתב יד עתיק מלפני כž־350 שנה של אחד מחכמי תימן זי"ע, שהעתיק את כל סדר התפילה בדקדוק רב, לצד ביאורים נפלאים – וכל הרואה אומר ברקאי. יה"ר שנזכה בקרוב לראות את הגליונות העתיקים יוצאים עלי ספר לאור עולם, בהוצאה חדשה ומהודרת כיאה וכיאות, לשמחת חכמי התורה בכלל ובני העדה בפרט.

*

מפגש מרגש היה השבוע בשולי אירוע ברית מילה, כאשר 'המוהל של הדור' מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א שמח לראות את ידידו משכבר הימים, גדול מזכי הרבים בדורנו הגה"צ רבי יהודה יוספי שליט"א ששימש כסנדק, ויחד העלו זכרונות משותפים מימי לימודם בישיבת 'קול תורה'. אורך ימים!

צילום: אשר מדמון

*

קצת באיחור נעדכן אתכם ברשמים מהכינוס הגדול לילדי המארי של נתיבות והסביבה הרב אוריאל לוי הי"ו, שנערך לפי כשבועיים עם גדולי הרבנים שליט"א והתרגשות גדולה. כה לחי!

*

פורים כבר כאן, והחות'ים כבר מזמן מתחממים על הקווים ה"י, והיה מישהו בירושלים שכבר הספיק לנצל את ההזדמנות לחבר ביניהם עם תחפושת מוצלחת ומשפט מחץ.

*

ואפרופו תחפושות: מתברר שלא רק הגליון של 'משכן שילה' פופולארי – בעצם, הפופולארי והמבוקש ביותר בה"א הידיעה – אלא גם התחפושת של 'שילה'…

*

פורים, תחפושות, אבל מה שחשוב באמת זו המגילה – והנה צילום של ה'פתיחה' המסורתית שלנו "חסדי", שנאמרת קודם קריאת המגילה והברכות, בעיצוב קליגרפי מרהיב, מעשה ידי אמן של אחד מגדולי התלמידי חכמים והסופרים (תרתי משמע) בדורנו שליט"א. ממש קנאת סופרים…

צילום: באדיבות המצלם

*

הזמר והיוצר הצעיר מיכאל יפעי, בחור ישיבה מוכשר, מגיש לקראת פורים מחרוזת חדשה בשם 'חגיגה בשושן', מיטב השירים מכל הסגנונות באווירה פורימית ובהפקה מושלמת. האזינו.

*

ומה'פתיחה' – למגילה בעצמה: ידידנו ה"ה נהוראי יהב הי"ו נצפה מתכונן לחג בהתרגשות יתירה עם המגילה הגדולה שלו, הכתובה בהידור רב ובמקצועיות על גבי 'גויל' משובח…

*

השבוע היה השבוע של ישיבות המועצה הראשונות והחגיגיות בכמה מערי יהודה וישראל. חברי הג'מאעה עקבו בענין רב אחר הנציגים די בכל אתר ואתר, ואפשר לומר שרוו נחת.
תחילה נצפה ידידנו הרב חגי אביטל הי"ו בישיבת מועצת העיר אלעד כחבר מן המנין, לאחר הנצחון המדהים שהשיגה סיעתו הן לראשות העיר והן במספר המושבים.

בהמשך שמחנו לראות את מיודענו וחביבנו הרב משה יפת הי"ו מיסב לצד הקרשים והמפות בישיבת מועצת העיר מודיעין עילית, ושמחנו עוד יותר כשגילינו שלכולם חילקו תפקידים ורב־מויש'ה נשאר, אכן כן, רב־מויש'ה שלנו ורק שלנו, וימשיך לנהל ביד רמה את רשת בתי ההוראה של 'המאורות' ברחבי הארץ.

*

והנה הגענו לפינה האהובה: התיעוד השבועי של שמחה ושירה תימנית אותנטית, והפעם – נעים זמירות ישראל ה"ה אבישי אשל (אשוואל) הי"ו מרקיד צעד תימני בחתונה שנערכה השבוע.

*

ועם כל הכבוד למקצוענים, את המדור הזה אנחנו נחתום עם התיעוד המתוק והכובש הבא:

*

שבת שלום, הרבו בשמחה!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!