מדור מס' 21 - צו תשפ"ד

גַ'מַאעַה | מסכמים שבוע וחגיגות פורים: הפגישה החשאית, הדרשן שהביע ביקורת על הדרשנים, המאמר התורני של 'חבר המועצת', התחפושות המובילות, ועוד ועוד

לשליחת חומרים למדור:
מייל: sm088302222@gmail.com

וואטסאפ: 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
השבוע התקיימה פגישה חשאית וחשובה מאד בלשכתו של חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאב"ד הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א, שעסקה בענינים העומדים על הפרק וברומו של עולם – את תוכן השיחה לא ניתן לחשוף בשלב זה, רק נספר שבין הנוכחים היו: נאמן הבית המסור הרב יחיאל לוי הי"ו, יו"ר ועד העובדים במועצות הדתיות הרב יניב שפירא הי"ו, וחבר מועצת העיר מודיעין עילית הרב משה יפת הי"ו.

*

ולחדשות פורים:
בברית שנערכה בעיצומו של יום פורים דפרזין, זכה הרך להיות נימול בידיו האמונות של מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א, כשהוא על ברכיו של הסנדק מרן הגאב"ד הגר"פ קורח שליט"א.

*

מרא דאתרא רכסים וראש מוסדות 'אור חדש', מרן הגאון רבי משה תנעמי שליט"א חגג גם בשושן פורים בירושלים, בשילוב שבע ברכות לנכדתו בת חתנו הרב אלעזר קהלת שליט"א. מי שיזם וארגן את האירוע וגם השתתף מאחורי הקלעים הוא הרב אהרן יפת הי"ו בנו של מו"ר ראש המוסדות שליט"א.

*

מו"ר ראש המוסדות הגאון רבי יהורם יפת שליט"א חגג בערי הפרזות נס ציונה ובני ברק, עם בני המשפחה, ידידים ותלמידים – וכבר אמרו שמי שלא ראה שמחת פורים בביתו לא ראה שמחה מימיו…

*

בשושן פורים, עלו ובאו לביתו של שר הדתות הרב מיכאל מלכיאלי הי"ו כל המי ומי, והעיניים של הג'מאעה התמקדו ברב־מויש'ה שלנו – חבר מועצת העיר מודיעין עילית הרב משה יפת הי"ו – שהתקבל בכבוד רב ואף כובד לשאת דברים לכבוד היום הקדוש, אך כרגיל העדיף להצטנע והתחמק באלגנטיות.
בין הנוכחים, יועצו הקרוב של השר, עו"ד עקיבא חופי.

עוד בביתו של השר מלכיאלי: האיש החזק במועצות הדתיות הרב יניב שפירא הי"ו – שלא מפסיק לטרטר את השר למען העובדים, וחבר מועצת העיר אלעד החדש יצחק חלה הי"ו.

ממלכיאלי המשיך הרב משה יפת הי"ו לשמחת פורים בביתו של הגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א.

*

בפורים דפרזין, היה זה דוקא הרב יניב שפירא הי"ו שאירח בביתו את כל העיר אלעד, וכמובן גם את ראש העיר הנבחר והמנצח הגדול של הבחירות, שלוחא דרבנן הרב יהודה בוטבול הי"ו.

*

בסדר הלימוד המיוחד של היום הקדוש שנערך בק"ק 'אורח לחיים' – מודיעין עילית, נתפס רב־מויש'ה שלנו באמצע שקיעותו, כשהוא לבוש בגדי שיראין ('קמיץ') כיאה ל"פורים כיפורים".
תמונה מעניינת לא פחות נקלטה בסיום סדר הלימוד, כאשר הוא נפגש עם לומד נוסף מחשובי הקהילה בעיר, הלא הוא הרב שלום קורח שליט"א – אחיו של מרן הגר"פ קורח שליט"א.

*

ובזמן שרב־מויש'ה שלנו ישב ולמד גם חברי הג'מאעה ישבו ללמוד, ובחרו להעמיק ב"בירורים ועיונים בגדרי הפסק בקריאת המגילה" שכתב לא אחר מהגאון רבי משה יפת שליט"א – ההוא שלנו – והתפרסם בקובץ כ' של 'גם אני אודך' להרה"ג גמליאל הכהן רבינוביץ שליט"א. אם גם אתם נשארתם עם טעם של עוד, אל דאגה: בקרוב נזכה שוב ליהנות מזיו תורתו בקובץ הנפלא 'מורשה' (תשפ"ד) שנמצא בשלבי עריכה אחרונים…

*

את ידידנו איש החסד הרב יעקב זכריהו הי"ו ראינו מתברך בחביבות רבה בעיצומו של היום הקדוש מהמרא דאתרא רב ואב"ד בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א.

צילום: נועם אליהו

*

ראב"ד תל אביב הגאון רבי נסים בן שמעון שליט"א הגיע בעיצומו של יום להשתתף במסיבת פורים בת"ת 'דרכי איש' בני ברק, כשהוא מלווה במנהל הותיק הרב שמואל צברי שליט"א.

*

ידידנו האיש והאגדה ר' יוסי גמליאל הי"ו, שפועל רבות למען הנוער בבית שמש ובכלל, שיתף את הג'מאעה בקריאת המגילה בביתו, כמסורת אבותינו ועם כל הדקדוקים.

*

הטרנד של תחפושות 'משכן שילה' תפס חזק, והנה דוגמא קטנה ומושקעת:

*

והיה גם ילד צדיק שהפתיע עם תחפושת חדשה ומקורית למרן הגה"צ רבי יפת טיירי שליט"א, אבל תמיד יהיה מקום של כבוד לתחפושות המסורתיות והמושקעות.

*

וליתר החדשות:
סנציה עצומה בג'מאעה המרכזית ובשלוחותיה די בכל אתר ואתר, מתיעוד של מגיד המישרים הגאון רבי שי עטרי שליט"א, שהוציא מסר נחרץ מתוך המגילה לכל הדרשנים שלא יודעים מתי עליהם להפסיק לדבר, עם תיאורים משעשעים ונוקבים כיד ה' הטובה עליו (לצפיה באיכות גבוהה ובשיעור כולו לחצו כאן).

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב 'דרך הבעל שם טוב – הרב שי עטרי'

*

חברי הג'מאעה מצדיעים ומודים מקרב לב ליקירנו ומכובדנו, יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו על הצעת החוק ביוזמתו להפחית משמעותית את ריבית הפיגורים על אי תשלום קנס, שעברה השבוע בס"ד בקריאה שניה ושלישית ללא מתנגדים. כה לחי, ירבו כמותך בישראל ובעדתנו המפוארה בפרט!

*

בעלייה המרכזית לציונו של מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל לרגל היאר־צייט, ראינו את יקיר הג'מאעה ר' איתמר בצלאלי הי"ו – ה'גבאי' של הגרי"ש קניבסקי שליט"א, שופך שיח ותחנונים.

*

והשבוע במדרשיית 'המאורות' – נס ציונה שבראשות מזכה הרבים הרה"ג רבי ישי יפת שליט"א, השתתפו הנערים בהדרכה מעשית של קשירת ציציות כהלכתה, ועמדו באתגר בהצלחה רבה.

*

עוד על פעילות המוסדות: העיניים של הג'מאעה קלטו פרסום מכובד למיזם 'בואי כלה' מבית 'המאורות', שהוכנס לאחד המקומונים בדרום מיוזמתם, ללא תיאום וללא תשלום – אשריכם ישראל!

*

ברכת מזל טוב למכובדנו הגאון רבי יוסף בן דוד שליט"א – מרא דאתרא קרית עקרון ומרבני 'המאורות', לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעטו"מ, בהשתתפות רבנים, דיינים ואישי ציבור.

*

ברכת מזל טוב למכובדנו הגאון רבי יוסף צברי שליט"א – רב ומו"צ באלעד ומרבני 'המאורות', וחבר מערכת 'אוצרות', לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעטו"מ.

*

שבת שלום, המשיכו בשמחה!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!