מדור מס' 23 - תזריע תשפ"ד

גַ'מַאעַה | ה'המבורג' החדש של הממשיך, מאחורי הקלעים של עצרת 'המאורות', ראש הכולל שארז קמחא דפסחא, המקובל הצדיק בחתונה הליטאית, ועוד ועוד

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
באחד הלילות הנעימים שעברו עלינו השבוע, התקיים מפגש מעניין מאד ב'שש עיניים'. בצדי הרחוב שבפאתי בני ברק שוחחו בלאט שלושה אישים חשובים מאד – האחד מוניציפאלי, השני יו"ר מועצה דתית, והשלישי הוכתר לאחרונה כ'מספר אחד במציאת מקורות תורניים' וזה רק מה שמותר להגיד עליו. שמותיהם, וכל שכן תיעוד ותוכן השיחה שנערכה בחסות העלטה – נאסרו לפרסום.

*

את המדור הזה נפתח עם תיעודים מאחורי הקלעים של עצרת התפילה וההילולא המרכזית למהר"ח סינואני זי"ע שנערכה ע"י 'המאורות' ודבר קיומה הגיע עד ל'מעייריב' ב'כיכר השבת'.

צילום: כיכר השבת

בזמן שצוות ההפקה המקצועי שלנו פעל במרץ להכין את המקום הסמוך לציונו של בעל ההילולא ולהתאימו לעצרת התפילה, היו מי שניצלו את חלון ההזדמנות לגשת אל מנחה העצרת הגאון רבי צפניה רענן שליט"א ולהתברך מפיו בחום רב ובאהבה גדולה, והעיקר: בסבלנות אין קץ.

ומי שפיקד בהצלחה על מבצע־הבזק של ההילולא, שכבר בשנה הראשונה לקיומה הפכה ל'מסורתית', הוא לא אחר מאשר רב־מויש'ה שלנו, שלמרות הלחץ והתכונה מסביב קיבל את פני הרבנים שליט"א בכבוד ופתח עמם בשיחות שעסקו בענינים שמסביב לתפילה שנמצאת ברומו של עולם.

*

הגאון הישיש רבי שלמה צדוק שליט"א – מרא דאתרא בני עיש, הגיע במעלי פניא דשבתא העעל"ט לציונו של הגה"ק רבינו חיים סינואני זי"ע לשפוך שיח ולהעתיר בתחינה. בהשראת ציבור המתפללים במקום, שורר הגר"ש שליט"א את "מזמור לדוד" בנעימה ספרדית כזקן ורגיל. חברי הג'מאעה נחשפו גם להקלטה נדירה בה מספר הגר"ש שליט"א לבנו הג"ר עזריאל שליט"א על הקשר האמיץ בין הצדיק לאביו רבי אברהם זצ"ל, שהיה מארחו רבות בביתו והיו יושבים יחד ועוסקים בתורה ובסודותיה.

*

חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאב"ד רבי שלמה מחפוד שליט"א, ביקר השבוע במאפיית 'מצות אבותינו' שתחת השגחתו וכשרותו המהודרת והפריש חלה כדת וכדין מהמצות המיוחדות.

*

בליל חמישי, טרם ניתן האות להופעתם על במת הכבוד במעמד הגדול 'גומרה של תורה' בירושלים, ישבו מרנן הגאב"ד וראש ישיבת מיר הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א ושוחחו בדברי תורה והלכה.

*

ראש הכולל הגאון רבי צפניה רענן שליט"א – מרבני 'המאורות' ומנחה העצרת בציונו של מהר"ח סינואני זי"ע, אמנם לא הפשיל שרוולים אבל פשט את הפראק הרבני וסייע בעצמו לארוז את חבילות ה'קמחא דפסחא' שזכה לארגן עבור משפחות האברכים מהכולל שבראשותו, והודה ברגש לנדיבי העם.

*

את האדמו"ר הגה"צ רבי אבנר עפג'ין שליט"א – ראש ישיבת 'בית הלוי', ראינו בניחום האחים הרבנים לבית סופר שליט"א האבלים על הסתלקות אחיהם הגה"צ ראש ישיבת רכסים זצ"ל.

*

הגה"צ המקובל רבי עזריאל מנצור שליט"א – ראש מוסדות 'שובי נפשי' בירושלים, נצפה באחד הבסיסים הצה"ליים בדרום הארץ, עם קבוצת תיירים מברוקלין וספר תורה מיוחד.

*

חברי הג'מאעה רקדו השבוע על כל החתונות – שמחות הנישואין במעונם של רבני 'המאורות', הגאונים רבי עמרם קורח, רבי איתמר כהן ורבי עמית מגד שליט"א שחיתנו את בנותיהן בשעטו"מ עם בחירי עולם הישיבות. חידוש דרמטי התרחש בשמחת בית קורח, שלא היה צריך להיות חד־עין כדי לשים לב אליו, שהגר"ע שליט"א חבש לראשו לראשונה כובע רבני עגול דמוי 'המבורג', ועורר געגועים לאביו הגדול זי"ע.

*

ובעיצומה של חתונת בתו של הגרי"ש קניבסקי שליט"א השבוע, התרגשו הנוכחים בבואו של מרן הגה"צ רבי יפת טיירי שליט"א שבא לכבד ולהוקיר את בעל השמחה. בתיעודים של הצלם המיתולוגי ר' שוקי לרר ניתן לראות גם את נציג הג'מאעה המקורב לחצר ברשב"ם – ר' איתמר בצלאלי הי"ו.

*

בני ק"ק 'מסורת אבות' בבית שמש, עם ידידנו רב הפעלים ר' יוסי גמליאל הי"ו, בירכו השבוע את 'ברכת האילנות' ברב עם, בראשותו של רב הקהילה הג"ר ליאור צברי שליט"א – מרבני 'המאורות'.

*

מזכה הרבים הרה"ג רבי ישי יפת שליט"א נצפה בברכת האילנות עם ק"ק 'בית השם' בב"ב.

*

במודיעין עילית נערך השבוע כנס היערכות לקראת חג הפסח לגבאים וראשי קהילות בעיר, ביוזמת חברי מועצת העיר הרב נתנאל מנשורי והרב משה יפת הי"ו, כדי לתת מענה יעיל ומדויק לבני התורה ביומי דפגרא הבעל"ט – כולל קמחא דפסחא, תמיכות בישיבות בין הזמנים, אטרקציות, ועוד ועוד.

*

בניחום אבלים אצל מכובדנו הרב אשר שוקר הי"ו – חבר מועצת העיר פתח תקוה ויו"ר המועצה הדתית בראש העין, ראינו את נציג הג'מאעה ויו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו.

*

שבת שלום, חודש של ישועות מקיפות!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!