שערוריה

דו"ח מבקר המדינה חושף: מסמכים העוסקים בסוגיית ילדי תימן "אבדו"

ילדי תימן בעת העלייה | צילום ארכיון
ילדי תימן בעת העלייה | צילום ארכיון

הפרשייה הכאובה של 'חטיפת ילדי תימן' ממשיכה לעורר סערה רבתית, ומדי שני וחמישי שוב ושוב עולה לכותרות, ונחשפים מפעם לפעם עוד ועוד שערוריות רבות, מסמכים שנעלמו והועלמו, ועדות חקירה שעד היום לא פורסמו הנתונים המלאים, ועוד.

היום (ג) בשעות אחר הצהרים שוב נושא זה עלה לסערה הציבורית, כאשר פורסם דו"ח מבקר המדינה בו נחשף כי מסמכים העוסקים בסוגיית ילדי תימן "אבדו". מחשב של 'ועדת החקירה הממלכתית' לפרשת ילדי תימן שבתוכו נשמרו נתונים במערכת ממוחשבת, הושאל לאחד מעובדי ארכיון המדינה – ואבד. כמוהו, 138 תיקי גניזה אשר הושאלו לעובדי הארכיון שכבר אינם עובדים בו, לא הוחזרו.

עד כאן ציטוט מההודעה שפורסמה בתקשורת, והיכתה גלים בקרב בני הציבור התימני בארץ ובתפוצות, ויתר עם ישראל, שהזדעזע לנוכח הניסיון המחפיר להעלים ראיות ועדויות קשות מנשוא בפרשייה כאובה זו.

מטעם יו"ר ועדת הבריאות ח״כ הרב יוני משריקי התפרסמה התגובה: ״מדובר בשערורייה שהיא המשך של מדיניות ההסתרה של ממשלות ישראל לדורותיהן אשר התעלמו מכאבן של משפחות עולי תימן. ח"כ משריקי הגיש שאילתה בנושא למשרד ראש הממשלה לפני כשנה, אך לצערו לא קיבל תשובה עד לרגע זה״.

לפניכם תגובת 'פורום אחיי' – המטפל בנושא זה, שמפרט ומגולל את דבר העלמת המסמכים:


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!