מדור מס' 28 - בהר תשפ"ד

גַ'מַאעַה | הברכה מבסיסי הצבא לספרו של הרב התימני, הזקן התימני שהפתיע, החשיפה מהשיעור המרכזי בביתר עילית על הנינג'ה, ההכנות המרוממות ל'ורוממתנו' 2, ועוד…

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מעאה:
ראב"ד ביתר עילית הגאון הגדול רבי יצחק מועלם שליט"א מסר שיעור מרכזי ומקיף במסגרת ה'יום שכולו תורה' שהתקיים בעיר בשיתוף המועצה הדתית, כאשר כותרת השיעור הוא: בעניין צליית כבד במכשיר הנינג'ה. במהלך השיעור הגאון שליט"א גולל את פסיקת ההלכה בעניין החל מסוגית הגמרא ועד ההלכה למעשה, יחד עם הפרקטיקה המעשית ורמת המעלות בו הוא נצלה או מתבשל, ויצא חוצץ נגד המתירים לצלות במכשיר זה. לפתע, במהלך השיעור אחד המשתתפים מסמן לרב כי בשיעור משתתפים כמה תלמידי חכמים שחיברו תשובות בנושא, וצידדו להתיר, והגיעו במיוחד לשיעור זה על מנת לשמוע את פסיקת ההלכה ודעת תורה מהרב. הרב שהיה מופתע, הבהיר, שאין כוונתו ח"ו לפגוע במעלתם, אלא להבהיר את הדת וההלכה, ושאל את הרבנים שנכחו אם אכן הם מסכימים לדעתו. כאשר הם משיבים מיד – כי אכן לא ידעו את הפרקטיקה המעשית של המכשיר. ולא זו אף זו אלא לאחר השיעור התעכבו במשך זמן ממושך על מנת לשאת ולתת עם הרב.
חברי הג'מעאה מציינים בהתרגשות רבה: מודים דרבנן היינו שבחייהו…

*

אחד מיקירי הג'מעאה שלח לנו את התיעוד המרנין הבא: "שלחתי לכבוד הרב ארז רמתי שליט"א סרטון כהכרת תודה על ספרו המדהים "בית תפילתי". ממליץ לכל החברים היקרים לרכוש את הספרים. ממש אוצר בלום של שימוש תלמידי חכמים הלכה למעשה". לנו כבר אין מה להוסיף…

בצל השינוי בדפוסי ההילולא המסורתית בהר מירון בל"ג בעומר: בעיר בני ברק התקיימה השבוע פגישת היערכות לקראת מעמד ההדלקה המרכזי בעיר, בהשתתפות בכירי הג'מעאה: האיש שמאחורי הקלעים – יחיאל לוי – נאמנו של מרן הגר"ש מחפוד, נתי נחום – מנהל אגף התברואה, ואביעד גיל – מפיק האירוע. כמו כן נראים סגני ראש העיר שלמה אלחרר ואליהו שושן, מפקד תחנת ב״ב רותם וסקר, נציגי המשטרה ויועצי הבטיחות.

ואם בהפקה עסקינן, אז הנה תיעוד מארה"ב של אחת ההפקות המדוברות ביותר בשבוע האחרון: בשבוע החולף ראינו את המפיק האגדי של 'המאורות' – יאיר לוי, בתיעוד מדינר יוקרתי בניו יורק לישיבת 'תורת משה' בסנהדריה בירושלים, בהפקת ענק בניצוחם של גדולי הזמר החסידי אברהם פריד וברוך לוין בדואט.

עיתון ’הדרך’ סוף השבוע, בסיקור ענק ממעמד הסיומים במודיעין עילית. כך זה נראה:

קרית ים: חה״כ יוני משריקי הגיע יחד עם חברי מועצת ש״ס בעיר לביקור אצל רב העיר הרב יוסף הלוי אברקי כחלק מסיור בקהילה התורנית בעיר.

את מגיד המישרים הרב ישי יפת שליט"א ראינו נואם ומנחה בהילולת בעל ה'אור אליהו' הגאון הגדול רבי אליהו אבא שאול זצוק"ל, בנו של מרן בעל ה'אור לציון' זיע"א, בהשתתפות מרנן ורבנן שליט"א. בין לבין קיים את מסורת הדלקת הנר לזכרו בהיכל ישיבתו הקדושה.

בשלהי ליל שישי האחרון, ראינו את הרב משה יפת – ממנהלי מוסדות 'המאורות' וחמה"ע מודיעין עילית, בפגישה חשאית עם הג"ר עזריאל צדוק על תוכניות ותקצוב האירוע הגדול ’ורוממתנו’ 2 – שלאחר התרוצצויות רבות מאחורי ולפני הקלעים, אנחנו יודעים בשלב זה לומר, שהאירוע הענק יערך אי"ה בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל, ברוב פאר והדר – בעיר ירושלים, בליל שישי מיד לאחר חג השבועות.

אפרופו 'ורוממתנו': חפ"ק 'המאורות' בפעולה לקראת המעמד הגדול 'ורוממתנו' 2 – רישום שיא של 300 מסיימי מסכתות וחלוקת מלגות ענקית בס"ד עצומה. וכך זה נראה:

לכבוד שבת קודש: כמיטב המסורת, שוב נצפה חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי שלמה מחפוד שליט״א בקניות לכבוד שבת קודש יחד עם נכדו המסור הרב יוסף דוד מוגרבי שליט"א בחנות שיווק ישיר בבני ברק. (צילום: נועם אליהו) 

תיעוד: מארי רפאל עומיסי, מזקני עדת תימן מלפנים בבני ברק, ולאחר מכן בירושלים, מסתובב שעות רבות בקור ובחום, לנחם בבתי אבלים של הנופלים הי"ד, במסירות נפש. והנה התיעוד המרגש:

אלעד: כשכל הכותרות סביב העיר אלעד והקמת הקואליציה שבה, שמחנו לראות בתווך את חבר מועצת העיר אלעד ונציג עדת תימן בעיר הרב חגי אביטל, דקות לפני הכרזת הקמת הקואליציה. כשדקות לאחר הקמת הקואליציה באלעד, מינוי סגני ראש עיר ואישור תקציב העירייה – ראש העיר יהודה בוטבול נעמד לתמונה עם סגני ראש העיר והמשנה לראש העיר החדשים, לצד חברי המועצה.
כולנו תפילה שעיריית אלעד בראשות ראש העיר הרב יהודה בוטבול, ידעו לעמוד לצד קהילות תימן בעיר וצרכיהם, בראשות רב קהילות בני התורה הגר"ב עוקשי שליט"א.

אפרופו אלעד: חברי הג'מעאה המורחבת, מצטרפים לאיחולי המקומיים באלעד לרפואת שגיב שרעבי היקר.

בשולי פגישה שהתקיימה במשרדי 'המאורות' סניף מודיעין עילית, ראינו את בכיר משבצי עולם הישיבות – הרב דוד רביבו, עם חמה"ע הרב משה יפת, והמשבץ הרב בן ציון מצליח.

את יקיר המדור ויו"ר ועדת הבריאות חה"כ יוני משריקי – המשמש בין היתר כנציג עדת תימן בכנסת ישראל, ראינו מארח את נציגי ועדת הבריאות הצ'כית יחד עם שר הבריאות אוריאל בוסו. חברי הג'מעאה מצפים אימתי יארח גם את נציגי ועדת הבריאות התימנית בישראל….

אי אפשר לסיים את המדור, בלי ציטוט מתוך דבריו המאלפים של שר 'העשייה' והעבודה הרב יואב בן צור שאמר השבוע בכנס יריד העולים בצרפת: ״מפרוץ מלחמת חרבות ברזל חל זינוק של יותר מ-400 אחוזים במספר פתיחת תיקי העלייה לישראל, זו ההוכחה הניצחת לאלו הקוראים לטרור. הטרור לא מחליש את רוחנו, ההיפך הוא מאחד אותנו ומחזק את אמונתנו האיתנה באחיזתנו על אדמתנו".

עד כאן. שבת שלום, קיץ בריא!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

תגובה אחת

  1. אשמח לדעת את תוכן השיעור של הרב מועלם בעניין צלייה במכשיר הנינג'ה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!