מדור מס' 30 - במדבר תשפ"ד

גַ'מַאעַה | מסכמים שבוע בפעם ה-30: פינת החשיפות, הענווה של מרן, הטיסה לדרום אמריקה, הצצה לבית רב הקהילה, הקברניט שזעם על מחיר הקפה, ועוד

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה 1: רב חשוב, ששקוע כל כולו בד' אמות של תורה, הלכה ומסורת אבותינו, לא ידע עד לשבוע זה על תפקיד חדש של ידידו איש ציבור ידוע, שאף הוא נטוע באהלה של תורה.

*

חשיפת הג'מאעה 2: מותג חדש מבית 'קסת הסופר' עתיד להיחשף בשבועות הקרובים, בארץ ובעולם. חברי הג'מאעה שנחשפו לא יכולים לספר יותר מזה, אבל יש תיעוד שיכול לתת כיוון…

*

חשיפת הג'מאעה 3: אחד מחברי הג'מאעה של איזור גוש דן (שומרים על עמימות) חלף השבוע עם רכבו על יד 'בית המאורות' ההולך ונשלם בס"ד עצומה על ציר ז'בוטינסקי ב"ב, ומיהר לצלם ולשלוח שאילתא דחופה: "נו, מתי הפתיחה? מה יהיה שם?" – אז אנחנו כאן כדי לענות לו ולחשוף גם לכם, שהענינים מתקדמים ב"ה ומגיעים לישורת האחרונה, וכעת עמלים על 'סגירת פינות' וקצוות, הכנת התוכן ועוד ועוד, לקראת מעמד חנוכת הבית החגיגי שייערך בקרוב אי"ה בהשתתפות מרנן ורבנן שליט"א. היו נכונים!

*

הפשטות והענווה של חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאב"ד רבינו שלמה מחפוד שליט"א, כובשת את כולם, מכל העדות, החוגים והמגזרים וכו'. השבוע תועד מרן שליט"א עם תפילין בידו בשעת בוקר מוקדמת, לבקשת יהודי שלא חש בטוב וביקש מהרב להביא לו רצועות חדשות…

והצלם הצעיר איתי קצב לכד בעדשת מצלמתו את הרגע שבו נכנס מרן רבינו הגאב"ד שליט"א לרכבו, בדרכו לחתונת נכדו עם בת הרב ישי נדב שליט"א.

בין לבין, עלה מרן רבינו הגאב"ד שליט"א עם נכדו הקרוב הרב יוסף דוד מוגרבי הי"ו לציון רשב"י זי"ע במירון, כדי להעתיר בתפילה לישועת הכלל והפרט, וכן השיב לשואלים עצה ותושיה.

בהמשך השבוע, עלה מרן רבינו הגאב"ד שליט"א לירושלים, לנחם את האחים הרבנים לבית כהן – רבי זמיר, רבי זבדיה, רבי זוהר ורבי אביחי שליט"א, האבלים על פטירת אביהם ז"ל.

את בנו, אב"ד 'יורה דעה' הגאון רבי בניהו שליט"א, הנציח אחד מהג'מאעה בשדה התעופה כשהוא בדרכו לסבב ביקורות במשחטות דרום אמריקה, לרגל פתיחת עונת השחיטות של הקיץ.

*

סערת 'החתול האפור' שהופיע ביום הראשון של ה'שבעה' על מארי שלום גמליאל (גמדאני) זצ"ל מפרדס חנה וסירב לעזוב את מקומו, מסרבת לשכוך ולהישכח גם אחרי ה'תיקון' שנעשה. הרב שמשון פוקס שליט"א הקדיש לכך תכנית מעניינת ב'ערוץ 2000' ותיאר את השתלשלות העניינים בפרוטרוט.

*

מו"ר ראש המוסדות הגאון רבי יהורם יפת שליט"א הגיע לביקור מיוחד בעיר מודיעין עילית, שם עלה לביתו של אב"ד העיר הגאון רבי יורם סרי שליט"א היושב בעמק הבכא על פטירת אביו ז"ל.

יו"ר תנועת ש"ס, הרב אריה דרעי הי"ו פרסם ב'הדרך' מודעת תנחומים לאב"ד שליט"א.

גם 'הקברניט' שלנו, יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו הגיע לנחם את האב"ד, ומצא שם את חבר מועצת העיר ומנהל רשת בתי ההוראה של 'המאורות' הרב משה יפת הי"ו לימינו של הרב.

אפרופו 'הקברניט': אמנם הוא נציג הג'מאעה שפועל ללא לאות למען בני העדה, וגם השבוע פרסמנו אודות מאמציו לחשיפת המסמכים של פרשת 'ילדי תימן', אך בד בבד הוא לא מזניח את העזרה לכלל הציבור – ובאוזנינו עוד מהדהדת זעקתו "למה כוס קפה בבית החולים עולה 19 ש"ח?!". בהצלחה.

*

אל מעונו של המקובל הגה"צ רבי דב הכהן קוק שליט"א בטבריה הגיע במוצ"ש האחרון הצדיק הישיש מירושלים רבי זכרון מעברי שליט"א, שזכה לשמש בקודש אצל גדולי ירושלים זי"ע – צפו בתיעוד.

*

השבוע עלו האחים הרבנים הגאונים לבית מועלם – ראב"ד ביתר עילית רבי יצחק שליט"א ורב הקהילה ברחובות רבי יעקב שליט"א, לקברו של אביהם רבי יחיא זצ"ל ביום פקידת שנתו.

צילום: ירון מעלם

*

השבוע התקיימה בהיכל ישיבת המקובלים 'נהר שלום' עצרת חיזוק והספד, במלאת השבעה לפטירתו של הרה"צ רבי אורי נורי זצ"ל – מאחרוני התלמידים של ראש המקובלים רבי מרדכי שרעבי זי"ע, אשר הוסמך על ידו למסור שיעורים בקבלה. חבל על דאבדין.

*

הרה"ג רבי אביעד סיאני שליט"א – מאנשי העשייה ורב באשקלון, הגיע לנחם את ידידו רב השכונות בעיר הרה"ג רבי יוסף סאמין שליט"א, היושב 'שבעה' על פטירתו אחותו ע"ה.

*

בשמחת נישואי נכד ה'בבא סאלי' זי"ע, בן זקוניו של האדמו"ר הגה”צ רבי משה אליהו בוסו שליט"א השתתף גם האדמו"ר התימני הגה"צ רבי אבנר עפג'ין שליט"א, וכובד בברכה.

*

מיודענו הקברניט, יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו נצפה יחד עם הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א בשמחת בר המצוה לנכדו של הגה"צ רבי שלום הרוש שליט"א מברסלב.

*

ברכת מזל טוב להגאון רבי אהרן חדד שליט"א – ראש הישיבה לצעירים 'שערי תבונה' בב"ב, לרגל שמחת בר המצוה לנכדו שהתקיימה השבוע בשעטו"מ בהשתתפות רבנים ותלמידים.

*

והנה רב ק"ק 'יד יחיאל יונה' בירושלים ויו"ר קרן 'ורוממתנו', מכובדנו הגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א, בתיעוד אופייני של הדלקת נר לע"נ אחד הצדיקים ולימוד בסלון ביתו, השבוע.

*

לא רק בצפון: דליקה פרצה בסמוך לבית הכנסת 'בית דוד ושלמה' – אלעד, שבראשות הגאון רבי נצחוני שמואלי שליט"א. בחסדי שמים ובזכות תושייתו של הגבאי המסור הרב שלמה לוי הי"ו וחברי הקהילה שהצטיידו במטפי כיבוי וגלוני מים, האש נעצרה על מפתן בית המדרש. נס גדול!

קרדיט: אלעד און-ליין

*

במגזין 'נשי' מבית שבועון 'משפחה' מתפרסם השבוע ריאיון עם הגב' יפת תחי' – כלתו של מו"ר ראש המוסדות שליט"א, אודות הגמ"ח 'בואי כלה' מבית 'המאורות' שתחת ניהולה.

*

בעיצומה של אחת ההפגנות שנתברכה בהם ארצנו הקדושה, עמד אחד מהג'מאעה המקומית שלא מוכר לנו, והביע את מחאתו על כך שלא בונים בית כנסת תימני בעזה. בקרוב אכי"ר.

*

גם את המדור ה-30 במספר, נחתום כהרגלנו (בע"ה ובל"נ) בתיעודים אותנטיים: הנה מחרוזת שירים נדירים בביצועו של הזמר שילה אשואל באירוע 'חינה' שהתקיים השבוע.

ולסיום, קטע מתוך ערב 'חוזרים למקורות' בקצרין, עם נעים זמירות ישראל ר' שר שלום קשת הי"ו.

*

עד כאן. שבת שלום וחג שמח!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!