מדור מס' 32 - בהעלותך תשפ"ד

גַ'מַאעַה | החשיפות והידיעות של השבוע: מאחורי הקלעים של הברכה בחופה, רב הקהילה מספר על מרן, המלחין של "שיר למעלות" על רב העיר התימני, ועוד

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
אחד מגדולי רבני העדה, ראש מוסדות מפורסם ועניו, השתתף השבוע בשמחת חתונה של צאצאי ידידיו (משני הצדדים, כמבואר להלן), יחד עם בנו שאף הוא תלמיד חכם צנוע, המסייע בניהול המוסדות ומכהן בתפקיד נכבד. למרבה ההפתעה והתדהמה, מי שנקרא והתכבד לברך ברכה בחופה היה דוקא הבן, שבתחילה היסס לגשת וטען שיש כאן טעות – כפי שאכן התברר לאחר מכן – אך אביו המריצו לכבד את המעמד בברכתו. ועל זה אמרו חז"ל והדרשנים: "יפה כח הבן – מכח האב".
זה כל מה שניתן לחשוף בשלב זה, וכל מי שמקשר בין המתואר לעיל לאנשים מסוימים עושה זאת על דעתו האישית בלבד ובאחריותו הבלעדית.

*

באחד משיעוריו האחרונים, חשף הגאון רבי ארז רמתי שליט"א – רב ק"ק 'תורת חיים' בראש העין ומרבני 'המאורות', סיפור אישי מימי עלומיו המגלה טפח ומכסה טפחיים מגודל שקיעותו העצומה בלימוד של מרן הגאב"ד רבינו הגר"ש מחפוד שליט"א, ומסירות נפשו למול את ילדי ישראל.

ואפרופו: מרן הגאב"ד שליט"א השתתף בכינוס של ארגון 'גדלנו', לצד גדולי תורה וחסידות.

מרן הגאב"ד שליט"א הגיע גם ל'שערי צדק' – לביקור חולים אצל תלמידו, חייל שנפצע במלחמה, כשהוא מלווה בנכדו מקורבו הרב יוסף דוד מוגרבי הי"ו וח"כ הרב אברהם בצלאל הי"ו.

*

האמן והיוצר יוסף קרדונר הי"ו – המלחין של "שיר למעלות אשא עיני אל ההרים" המפורסם בכל העולם, בן לאמא תימניה שגדל בראש העין, סיפר בריאיון 'הידברות' על ילדותו בצל קרוב משפחתו, רבה הראשי של ראש העין הגאון רבי דוד חג'בי זצ"ל, ועל הרושם העז שנחרט בלבו לעד.
במהלך הריאיון, טבע המראיין גולן אזולאי את המושג 'ימנקייט' – על משקל 'אידישקייט'…

*

גאב"ד שערי הלכה, מרן הגאון רבי פנחס קורח שליט"א פגש השבוע את מורו ורבו בישיבת פוניבז' הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, והעלה זכרונות מהשיעורים ששמע ממנו בצעירותו.

*

עולם התורה נרעש ונרגש לרגל צאתו לאור של כתב העת השנתי לעדת תימן 'מורשה' – הכרך הרביעי, ובמכון 'המאורות' שמחו מאד לקבל מכתב מיוחד מהסוג שלא מקבלים בכל יום, מאת הגאון רבי ברוך עוקשי שליט"א -רבם של קהילות קודש תימן באלעד ומרבני 'המאורות', שחידושיו מעטרים את הקובץ.

*

והאירוע הגדול של השנה (בינתיים) החל רגע אחרי סגירת הג'מאעה של השבוע שעבר, בעיקר מפני שרוב ככל החברים מיהרו ירושלימה כדי להשתתף בו – הלא הוא המעמד האדיר 'ורוממתנו 2', שהתקיים בס"ד עצומה בהשתתפות גדולי ישראל שליט"א, אישי ציבור ובליווי מוזיקאלי.
רגע לפני תחילת האירוע, תפס ידידנו הצלם ר' מיכאל יעקובוביץ הי"ו את נעים זמירות ישראל ר' הראל סעד הי"ו מרווה את צמאונו ומצחצח את גרונו.

'הקברניט', שלא יכול היה לפספס את האירוע, נקלט בעין העדשה כשהוא מקדם את פניו של מרן הגאון רבי פנחס קורח שליט"א ומנשק את ידיו ביראת כבוד וחרדת קודש.

בהמשך הערב, שהוגדר גם כערב ההשקה לקובץ 'מורשה' החדש, נצפה 'הקברניט' בעיון מעמיק ומשובב נפש בתוכן העשיר והנפלא, ודן בדברי תורה ומסורת אבות עם ראש המערכת מכובדנו הרב משה יפת הי"ו – עד שבא המפיק הדגול ר' יאיר לוי הי"ו ולחש על אוזנו של רב־מויש'ה שהגיע זמן שחרית…

גם יקיר המדור ר' נתנאל רענן הי"ו לא שם לב שהוא מתועד כאשר היה שקוע עמוק מאד בקובץ החדש. כשסיים, ניצל את ההזדמנות לתמונה משותפת עם אביו, מנחה האירוע הג"ר צפניה שליט"א.

ובמהדורת סוף השבוע של בטאון תנועת ש"ס – 'הדרך', תיעוד נרחב מהמעמד הגדול.

*

בין הבודדים שזכו לקבל את קובץ 'מורשה' החדש באופן אישי, מידיו של ראש המערכת מכובדנו הרב משה יפת הי"ו – מנהל רשת בתי ההוראה של 'המאורות' וחבר מועצת העיר מודיעין עילית, היה הגאון רבי מנשה עוזרי שליט"א – ראש ישיבת 'נזר ישראל' בעיר, שהרעיף שבחים עד בלי די.

גם שר הדתות הרב מיכאל מלכיאלי הי"ו הצליח להשיג לעצמו 'מורשה' אחד ועבר עליו מכריכה לכריכה. מי שדאג לכך אישית הוא כמובן שר הפנים והחוץ של 'המאורות' הרב משה יפת הי"ו, וחדי־עין יזהו בתמונה גם 'אות הוקרה' מיוחד שהוענק לשר על עמידתו לימין המוסדות בחפץ לב.

*

בכנס מיוחד לציון אישורה של הצעת החוק להסדרת מקצוע הפודיאטריה בישראל, ראינו את שר הבריאות הרב אוריאל בוסו הי"ו ויו"ר ועדת החינוך הרב יוסי טייב הי"ו מאזינים ברוב קשב לנאומו הנרגש של 'קברניט' עדת תימן ויו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו. שלושתם הובילו את המהלך ההסטורי, שיאפשר שילוב של אנשי מקצוע ראויים מחו"ל במערכת הבריאות ויסייע במאבק הלאומי במחלת הסוכרת.

*

'הקברניט' הנ"ל נפגש השבוע גם עם שגריר ארה"ב בישראל מר ג'ק לו. השיחה עסקה בעניני השעה – שחרור החטופים והלחימה בעזה, וכן על שיתוף פעולה במגוון נושאי הבריאות.

*

באירוע סיום הש"ס וה'דינר' למען בניית בית המדרש דק"ק תימן חניכי הישיבות 'נתיבות שלום' – קרית הרצוג, שבראשות הרב הראל שער שליט"א, כיבדו בנוכחותם: מרן הגאב"ד שליט"א, 'הקברניט' ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו, חבר מועצת העיר הרב יונתן צדוק הי"ו, ועוד.
פחות משבוע לאחר ה'דינר' הגדול – בו גוייסו למעלה מ-3.5 מליון ש"ח לטובת הבנייה, פשטו מפקחי מחוז מרכז של הרשות לאכיפה במקרקעין בשיתוף המשטרה וביצעו איסור שימוש מנהלי של כלי העבודה ששימשו לעבודה – זאת "בעקבות פעילות חקירה מוקדמת שבה תועדה יציקת רצפת בטון בחצר של מבנה ציבורי ללא היתר, ברח׳ הרב חי טייב 8 במקום שבו קיימים הליכים מנהליים כנגד בנייה זו".
מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר: "בניגוד לפרסומים כוזבים, לא קיים היתר בניה בחצר, כלי העבודה המשמשים לבנייה הלא חוקית עדיין תפוסים על ידי הרשות. היה ובעלי הכלים ישובו לבצע עבודה אסורה ללא היתר, יישקלו על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין נקיטת פעולות אכיפה נוספות. הרשות לאכיפה במקרקעין תמשיך לאכוף עבודה אסורה ובלתי חוקית במקרקעין, על מנת לשמור על האינטרס הציבורי, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותה". עד כאן לשון התגובה.

*

ובינתיים – בעיריית בני ברק חוגגים 100 שנה לייסודה של העיר, ובאירוע המרכזי ראינו בשלחן הכבוד את חברי מועצת העיר לשעבר ר' יעקב זכריהו ור' בצלאל נתן הי"ו.

*

בהכנסת ספר תורה לבית המדרש דק"ק 'בית השם' בבני ברק, השתתף כמובן הרוח החיה של הקהילה ומהבולטים בה – ראש המדרשיות של 'המאורות' מזכה הרבים הרה"ג רבי ישי יפת שליט"א, שהלהיב את הקהל לאורך כל הערב. גם אחיו, חבר מועצת העיר מודיעין עילית ומנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' הרב משה הי"ו הגיע לכבד את האירוע, וכמו כן השתתף גם איש החסד הרב יעקב זכריהו הי"ו.

*

חברי הג'מאעה זעמו השבוע למקרא טורו של עו"ד נתן רוזנבלט בעיתון הדיגיטלי 'שחרית', בו כתב בין השאר: "תנסו למשל לפנות לאחד מחברי המועצה במודיעין עילית ותראו כמה הוא יכול / רוצה לסייע". כבודו המשפטן אינו יכול להכליל ולהאשים כך את כולם – שינסה למשל לפנות לאחד מראשי הקהילות בעיר ויראה כמה רב־מויש'ה שלנו (הרב משה יפת, אם אתה לא מכיר) יכול / רוצה לסייע…

וכמעט ברגע האחרון לפני סגירת הג'מאעה השבועית, עלתה על שלחן הדיונים תגובתו של השר יצחק וסרלאוף על אחד המשברים בקואליציה – תקראו טוב טוב: "את הפרויקטור ליישום החלטת הממשלה לעניין הצפון, היה צריך למנות כבר מזמן. אבי כהן סקאלי הוא מקצוען מהזן שאנו זקוקים לו בימים אלו. כל דקת עיכוב במינוי פירושה – אצבע בעיניהם של תושבי הצפון המפונים. אני קורא לראש הממשלה להפסיק עם הריקוד התימני הזה ולקבל את ההחלטה המקצועית הנדרשת". גם אנחנו שפשפנו עינים בתמיהה, וזה המקום המכובד שלנו להבהיר נחרצות: ריקוד תימני הוא תמיד טוב, ואי אפשר להפסיק אותו לעולם!

*

ולסיום, פינת השמחות:
ברכת מזל טוב למכובדנו ידיד המוסדות עו"ד הרב רוני פאלוך הי"ו, לרגל השמחה השרויה במעונו בנישואי בנו החתן המהולל ידידנו ר' משה הי"ו. את המוסדות והג'מאעה ייצגו בכבוד האחים לבית יפת – מזכה הרבים הרה"ג רבי ישי שליט"א והרב רב־מויש'ה הי"ו, שאף נענו בשמחה לתמונה משותפת.

*

ברכת מזל טוב לידידנו הרה"ג רבי ישראל אריאל שליט"א, לרגל שמחת ה'ווארט' לבנו עב"ג נכדת הגאון רבי יחיאל תם – מרבני העיר חולון, בת לחתנו הרב יוסף שליט"א.

*

וממש ממש לסיום- הנה קטע מאחד האירועים האחרונים של נעים זמירות ישראל ר' מידד טסה הי"ו, שמקבע במסמרות את העובדה שאי אפשר לחלוק עליה: התימנים התברכו בקול נעים, ואיתו הם גם יודעים לבצע יותר טוב מכולם את כל מנעד המוזיקה ומגוון הסגנונות של כל העדות והחוגים.

*

עד כאן. שבת שלום!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!