מדור מס' 34 - קרח תשפ"ד

גַ'מַאעַה | הסיכום השבועי: תפילות לרפואת רב העיר, ביקורת פתע, הבר מצוה של הנכד המיוחס, הספר המבוקש והנדיר, הריקוד התימני הכי מתוק שיש, ועוד

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
הני תרי צנתרי דדהבא, מעמודי התווך של מוסדות 'המאורות' ומראשי הג'מאעה הכללית, ארזו את מטלטליהם בחודשיים האחרונים והעתיקו את משכנם לדירה אחרת באיזור מגוריהם. על אף המעבר, לא הורגשו חריגות משמעותיות בעשייה השוטפת שלהם. ובכל זאת, שאר המנהלים והפעילים של הג'מאעה כבר חוששים מתי זה יגיע גם אליהם, אבל אנו כאן כדי להרגיע: זה לא מדבק, אבל תמיד טוב להיות מוכנים.

*

רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי רפאל יהודה דרעי שליט"א זקוק לרחמי שמים מרובים. אחד מהג'מאעה הזכיר לנו את פגישתו עם הגאון רבי שלמה יהודה בארי שליט"א לפני כחצי שנה, בה לאחר שהתפלפלו יחד בדברי תורה, הלכה ומוסר ביקש בעל ה'משנת יהודה' מ'הינוקא' להתפלל על בריאותו (שמו לתפילה רבי רפאל יהודה בן אסתר לרפו"ש בתושח"י).

במוצ"ש העעל"ט הגיע הראש"ל הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א כשהוא מלווה ביו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו, לביקור חולים ולתפילות על יד מיטתו של הגרר"י דרעי שליט"א.

*

עם תחילת עונת ה'תירס', ערך ברא כרעא דאבוה הגאון רבי בניהו מחפוד שליט"א – ראש מערכת הכשרות בבד״ץ 'יורה דעה', ביקורת פתע במקומות הגידול וקיבל סקירה נרחבת ומקיפה מהג"ר יצחק לוי שליט"א – ראש מחלקת כשרות העלים בבד״ץ. הגר"ב שליט"א ביצע בדיקות באופן אישי והביע את שביעות רצונו מההקפדה על כל ההידורים והאיכות הגבוהה מתחילת הגידול ועד לאריזה, ללא כל חשש.

*

בשמחת בר המצוה לבנו של הגאון רבי יחיאל בסיס שליט"א – בנו מ"מ של מרן הגר"ע זצ"ל וראש כולל 'אהל מועד', השתתפו: מרן הגאב"ד שליט"א, 'הקברניט' יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו, חבר מועצת העיר פתח תקוה ויו"ר המועצה הדתית בראש העין הרב אשר שוקר הי"ו, ועוד.

אפרופו הרב שוקר: השבוע נערך 'יום עיון וגיבוש' לצוות משגיחי הכשרות והג'מאעה של המועצה הדתית ראש העין, בהשתתפות היו"ר הנ"ל, רבנים ואישי ציבור.

*

גם הגאון רבי גולן גיאת שליט"א – מרבני 'המאורות' ורב ק"ק 'אבני נזר' במודיעין עילית, בירמץ השבוע את בנו דוד נ"י, וזכה לברכה מאיגוד הקהילות ונציג הג'מאעה במועצת העיר הרב משה יפת הי"ו.

*

אחד הנכבדים שבחברי הג'מאעה שהגיע לביקרו שגרתי בבית אחד מידידיו בכפר סבא, הופתע לגלות אצלו את ספרה המבוקש של אם־המוסדות הרבנית א. יפת תחי' על מהרי"ץ זי"ע.

*

בלשכת סגן ומ"מ ראש העיר פתח תקוה הרב אליהו גינת הי"ו התקיימה השבוע פגישת עבודה והיערכות עם הנהלת איגוד בני התורה דק"ק תימן שע"י מוסדות 'המאורות', לקראת הרחבת הפעילות למען בני העדה התימנית בעיר. בין המשתתפים: 'חברי המועצות' הרב אשר שוקר (פ"ת) והרב משה יפת (מ"ע) הי"ו.
אל הכלים של הפגישה נחבא גם אחד מראשי ופעילי הג'מאעה המקומית, גבאי ק"ק 'בחצרות קדשך' בעיר הרב שלומי חובארה הי"ו (שהוא גם חתנו של הגה"צ רבי יחיאל ג'רפי זצ"ל), אך נחשף בתמונה נדירה עם רב־מויש'ה שלנו, לא לפני שסיכמו ביניהם את דרכי הפעולה לתנופת העשייה.

*

מנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' וחבר מועצת העיר מודיעין עילית הרב משה יפת הי"ו השתתף בשמחת אירוסי בת מנכ"ל ארגון השידוכים 'לב אחד' הרב יצחק פרחים הי"ו, והביא איתו מגש פירות מעוצב ומיוחד מתנת הוקרה והערכה מ'איגוד קהילות קודש תימן' בעיר על פעילותו למען בני העדה.
עוד בתמונה: הרב נתנאל סינואני הי"ו, מראשי הג'מאעה דק"ק 'עוד יוסף חי' בעיר.

*

חברי מועצת חכמי התורה, מרן הגאב"ד רבינו שלמה מחפוד והגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א נפגשו (מול המצלמות) בניחום אבלים אצל רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, יו"ר 'הליכות עם ישראל' הגאון רבי רצון ערוסי שליט"א, היושב שבעה על פטירת אחותו ע"ה.

קרדיט: דרך המלך

גם שר העבודה הרב יואב בן צור הי"ו ו'הקברניט' ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו הגיעו לנחם.

ובזמן שהיו"ר יושב 'שבעה', בירושלים עיה"ק נערך הכנס השנתי של 'הליכות עם ישראל' בהשתתפות הסגל הבכיר של עולם הדיינות והמשפט ואישי ציבור נכבדים. חברי הג'מאעה נהנו מאד להאזין לדבריו של הגאון רבי משה קלזאן שליט"א, רב שכונת 'קטמון' בבירה.

*

אחד מהג'מאעה שיתף אותנו בהתרגשותו מהמבצע המיוחד של 'נוסח תימן' ושותפים נוספים, להחזיר עטרת מנהג עיטוף הטלית בערבי שבתות – נסע לב"ב, קיבל על עצמו וממליץ לכולם…

*

לקראת סיום, לא יכולנו להתעלם מתיעוד 'מחול החרבות' של המורדים החות'ים, שאין בינו לבין 'צעד תימני' ולא כלום (מורדים – כבר אמרנו). ואחרי ההבהרה הזאת, אפשר להתקדם.

*

את המדור הזה נחתום, כפי שאנו משתדלים בכל שבוע, בתיעוד אותנטי והפעם גם מתוק במיוחד:

*

שבת שלום וחודש טוב!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!