מבית ההוראה

מה התיקון של חטא שז"ל? ומה התיקון של מחלל שבת?

הרב אוריאל חוברה
הרב אוריאל חוברה

מאת הגאון הרב אוריאל חוברה שליט"א, רב הישוב נחליאל ורב בבית ההוראה 'המאורות'

שאלות:

שלום לכבוד הרב.
יש לי מספר שאלות בדרך תיקון התשובה.

א. מה התיקון של חטא ש"ז לבטלה, מה הכי רצוי לעשות בעניין, גם על פי הסוד. איזה תיקון מועיל לזה?

ב. יהודי ששלא מרצונו הוכרח לחלל שבת וחג (באופן ששבת וחג יצאו יחדיו), והואיל והגיע אחרי השקיעה הוכרח לחלל שבת, מה תיקונו המועיל לו?
יישר כח גדול הרב.

תשובות:

א. בספרים הקדושים יש הרבה תיקונים לחטא חמור זה, והעיקר שיקבל על עצמו קדושת העיניים ויקרא עשרה מזמורי תהילים כל יום עד שיעיד עליו בוחן כליות ולב, ואז ורפא לו. וזאת מכיון שהיום מחמת חולשה אין אפשרות שאדם יצום 40 יום.

ב. לעולם לא יצא ממקומו לשבת אלא כשיש לו זמן פי שלוש כדי להגיע למחוז חפצו. כגון אם צריך לנסוע מבני ברק לעשות שבת בירושלים, לא יצא בשום אופן שעה או שעה וחצי לפני שבת, כי עלול הוא לחלל שבת וקרוב הוא למזיד. כי הרבה פעמים יש פקקים או ח"ו תאונות דרכים. אלא יצא כשלוש שעות לפני השבת בנסיעה זו. כל שלעולם יכפיל פי שלוש את הזמן שלוקח לו. 

ותשובתו תהיה, שיקבל על עצמו שלא לנסוע בשום אופן אלא רק באופן שיש לו פי שלוש מן הזמן. וכמשקל נגד חילול השבת, יקבל על עצמו ללמוד הלכות שבת ביסודיות.כי לא אחפוץ במות הרשע כי אם משובו מדרכו וחיה.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!