מדור מס' 29 - בחוקותי תשפ"ד

גַ'מַאעַה | מסכמים את ל"ג לעומר והשבוע שחלף: ההדלקות, השירים, ההכתרה החשאית, ועוד ועוד

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

השבוע האחרון התחיל עם ל"ג לעומר, וגם אנחנו:
בהדלקה המרכזית של בני ברק, במעמד מרן הגאב"ד רבינו הגר"ש מחפוד שליט"א ורבני העיר, נצפו נציגי הג'מאעה כשהם מצטופפים על במת הכבוד ובריקודים סוערים – הלא המה: ח"כ הרב יוני משריקי – 'הקברניט' הבלתי־מעורער שלנו ויו"ר ועדת הבריאות, הרב יחיאל לוי – נאמן ביתו של הגאב"ד, הרב יוסף דוד מוגרבי – נכדו מקורבו של הגאב"ד, ר' נתי נחום – מנהל אגף התברואה בעיר, והמפיק אביעד גיל.

וכל זה בלי לחשוף את שליחי הג'מאעה שנחבאו אל הכלים בתוך הקהל 'כאחד האדם', אבל לא הצליחו להתאפק ושלחו את הבחור המסולסל להפליא בשירה חסידית כדת היום לצידו של הרב יחיאל לוי.

צילום: שואו לייב

*

בהדלקה הספרדית הגדולה בבית שמש, פיזז הגאון רבי שריה מחפוץ שליט"א – מרבני העיר, כאשר על הבמה מנצח ביד רמה מיודענו ר' יוסי גמליאל – מנהל אגף הנוער בעיר.

אותו גמליאל, לאחר לילה כמעט ללא שינה, ניצל את היום הקדוש בכל רגע – החל בפיקוד על מבצע חלוקת ארטיקים ברחבי העיר ועד לסעודת מצוה בביתו של מארי ליאור צברי שליט"א.

*

ובאירוע של סיום ספר הזוהר הקדוש שנערך על ידי מוסדות 'אור הרשב"י' בירושלים עיה"ק, בראשות הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א, כובד ידידנו הגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א לפאר את שלחן המזרח.

*

אחד מהג'מאעה בכפר סבא שלח לנו את התיעוד הבא מחגיגות ל"ג בעומר, בו נשמע קולו של החזן ר' אדיר ושדי בשירת הפיוט הנודע "ואמרתם כה לחי" בנוסח תימני משובב נפש.

*

והנה הבחור היקר אדיר מסעוד מ'אבן יהודה', בביצוע מדהים ומרגש כמו שרק הוא יודע לפיוט "בר יוחאי", בנוסח מחוז אל-שרף (מצפון מערב צנעא – מרכז תימן).

*

ואילו גדול הזמר חיים ישראל (אשואל) העדיף להסתבך עם היידיש במחרוזת ל"ג בעומר…

*

וליתר החדשות:
בשיעורו השבועי ב'מוסאיוף' דיבר הגאון המפורסם רבי בן ציון מוצפי שליט"א במעלתו של מרנא רבינו שלום שבזי זי"ע, והפתיע את הקהל כשהחל לשורר את שיריו כתימני ורגיל.

*

שר הבריאות הרב אוריאל בוסו הגיע ביחד עם חברי מועצת העיר מודיעין עילית לנחם את האב"ד ומרבני 'המאורות' הגאון הגדול רבי יורם סרי שליט"א היושב שבעה על פטירת אביו ז"ל.

*

סדרת ההכתרות והאירועים לכבודו של ידידנו הגאון רבי ברוך עוקשי שליט"א לא נגמרת, מאז שהתמנה על מרן הגאב"ד שליט"א לכהן כרב קהילות בני התורה בעיר אלעד. העיניים של הג'מאעה גילו שבמהלך חשאי הוא הוכתר גם כ"ראש רבני בית ההוראה בעיר אלעד שעל ידי מוסדות המאורות".

לחצו על התמונה למעבר לכתבה המלאה באתר 'המאורות'

*

בשמחת הבר מצוה לנכדו של הגר"ש גבאי זצ"ל מנתניה, בן לבנו הרב חנניה הי"ו, השתתפו הגאון רבי מנחם שמואלי שליט"א – ראש ישיבת 'עטרת יואל' מלפנים, ושר העבודה הרב יואב בן צור הי"ו.

*

מכובדנו הנעלה מנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' וחבר מועצת העיר מודיעין עילית, הרב משה יפת הי"ו התייצב עם כובעו לצילום קבוצתי באופן נדיר וזאת במסגרת ביקורו של שר הבריאות הרב אוריאל בוסו בעיר, לרגל פתיחת מכון דימות חדש של מכון מאר בעיירה הליטאית. רק בריאות לכולם!

מכובדנו הנ"ל אף נתפס בעדשה כשהוא מלווה בחרדת קדש וביראת כבוד את מרן הגאב"ד שליט"א מרכבו למעמד החגיגי שנערך בעיר אלעד, לכבוד פתיחת בית ההוראה המרכזי בראשות הגאון רבי ברוך עוקשי שליט"א וחנוכת בית המדרש דק"ק 'חניכי הישיבות – מקום מקדש' בעיר.

*

ברכות ואיחולים לבביים לידידנו הנכבד הרב יונתן צדוק – חבר מועצת העיר בני ברק, לרגל מינויו לאחראי ומנהל מחלקת הכשרות בעיריית ירושלים. שתזכה להשפיע ולזכות את הרבים עוד ועוד, אכי"ר.

*

כוס תנחומים למשפחת חבאני הי"ו מבני ברק, האבלים על פטירתו הטראגית של בנם הבחור נדב ז"ל בדמי ימיו. מן השמים תנוחמו, אכי"ר.

*

כהרגלנו בקודש נחתום עם תיעוד אותנטי של הגאון רבי איתמר כהן שליט"א – רב ומו"צ 'המאורות' בזכרון יעקב, שקרא את הזוהר ביום ל"ג בעומר עם המנגינה המיוחדת של השרעבים.

*

עד כאן, ניפגש בשבוע הבא בע"ה. שבת שלום!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!