מעקב 'המאורות'

שלוחא דרבנן ח"כ הרב יוני משריקי: "מתעלמים מכאבן של משפחות עולי תימן" | בעקבות דו"ח מבקר המדינה

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי | צילום: דוברות
יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי | צילום: דוברות

לפני כשבועיים נחשף בדו"ח מבקר המדינה כי מסמכים העוסקים בסוגיית ילדי תימן "אבדו". מחשב של 'ועדת החקירה הממלכתית' לפרשת ילדי תימן שבתוכו נשמרו נתונים במערכת ממוחשבת, הושאל לאחד מעובדי ארכיון המדינה – ואבד. כמוהו, 138 תיקי גניזה אשר הושאלו לעובדי הארכיון שכבר אינם עובדים בו, לא הוחזרו.

חשיפה זו הגבירה את הכאב של המשפחות המיוסרות ואת הסבל שנמשך זה עשרות שנים, ואף עוררה זעם בקרב כלל הציבור לנוכח מה שנראה כנסיון מחפיר להעלמת ראיות ועדויות קשות.

היום פורסם בבטאון 'הדרך', כי בדיון מיוחד שיזם בענין זה במליאת הכנסת, יצא ח"כ הרב משריקי בביקורת חריפה על התנהלות הממשלה וקרא לחשיפת האמת בפרשה הכאובה.

בדבריו אמר: "מדובר בשערורייה של ממש, המהווה המשך ישיר למדיניות ההסתרה וההתחמקות של ממשלות ישראל לאורך השנים, אשר בחרו להתעלם מכאבן ומסבלן של משפחות עולי תימן".

הוא ציין כי כבר לפני כשנה הגיש שאילתה בנושא למשרד ראש הממשלה, אך עד לרגע זה טרם זכה למענה מספק. "התשובות שאנו מקבלים, אם בכלל, הן התחמקויות והסתרות מכוונות, במקום לספק תשובות ברורות וכנות למשפחות השכולות".

כמו כן הדגיש כי הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק להתחמק מאחריותה ותיקח אחריות מלאה על מעשיה בפרשה הקשה הזו. "אסור לנו להמשיך ולהסתיר את האמת מהמשפחות. הן זכאיות לדעת מה עלה בגורל ילדיהן שנעלמו בנסיבות טראגיות ומפוקפקות".

ח"כ הרב משריקי קרא לממשלה לנקוט בצעדים מיידיים לחשיפת כל המידע הרלוונטי ולהביא לעשיית צדק מלא עם המשפחות. "אנו חייבים להכיר בסבלן של המשפחות ולפצות אותן על העוול המתמשך שנגרם להן. זהו צו השעה, לפני שיהיה מאוחר מדי עבור הורים רבים שהולכים ומתבגרים מבלי לדעת את גורל ילדיהם".

להלן פרוטוקול מדיון בנושא שנערך בכנסת בתאריך כ"א באייר (29 במאי):


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!