האזינו

מרן הגר"ש מחפוד שליט"א בדברים נוקבים: "השנאה בוקעת מקרבם, אין גבול לשנאה. לא מעניין אותם לא חטופים ולא מלחמה, הם רוצים רק את השלטון"

מרן הגר"ש מחפוד שליט"א עם בחורי ישיבות - חנוכה תשפ"ד | צילום: יצירת המופת
מרן הגר"ש מחפוד שליט"א עם בחורי ישיבות - חנוכה תשפ"ד | צילום: יצירת המופת

| קרדיט: אתר 'אמס' מבית קבוצת קול חי |

חבר מועצת חכמי התורה, מרן הגאב"ד רבינו הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א דיבר הערב (א) בשיחה מיוחדת לאבי מימרן ברדיו 'קול חי', אודות הגזירות הנוראות שמרחפות על עולם התורה, בצל פסיקת בג"ץ לגיוס בני הישיבות: "בכל דור יש את הגזרות האלו, הם לא מבינים שהתורה היא החמצן שלנו. הם יכולים לגזור גזירות, אבל לא לנתק אותנו. אנחנו מלומדים בגזירות ובניסים.

"כבר בקום המדינה, כשרצו לגזור גזירות על לומדי התורה, כתב הרב צבי פסח פרנק, שהיה רבה של ירושלים: 'לזאת אני פונה לראשי המפקדה, להודיע דעת תורה המסורה לנו מסיני, שעבורם באנו באש ובמים בכל הדורות ואנו קיימים, לא לשלוח יד בבני הישיבות, וכל אלו אשר תורתם אומנותם'.

"גם הרב חרל"פ, ראש ישיבת מרכז הרב, כתב: 'אני מוצא חובה קדושה בנפשי להודיע גלוי לכל תלמידי החכמים, חובשי הישיבות הקדושות… שהם הפלוגה של חיל השם כדברי הרמב״ם. החובה מוטלת עליהם להמשיך את לימודם ולא יתבטלו מן התורה אף למלחמת מצווה זו'.

"צריך ללכת עד הסוף, גם בחורים שלא לומדים, אסור להם להתגייס לשום מסגרת. זוהי דעתם של גדולי הדורות בכל הזמנים, של החזון איש והרב שך והרב עובדיה, כולם פסקו שהצבא לא מקום מתאים לחרדים, לציבור שומרי מצוות. אני לא אומר את זה מעצמי.

"הצבא בעצמו אומר שאינו צריך את בני הישיבות. בזמן בן גוריון, גדולי ישראל אמרו לא לגייס את בני הישיבות, והוא הבין ולא גייס. למה? כי הייתה לו עוד לחלוחית של מה שלמד בחיידר. אבל אלה היום כבר יבשים לגמרי, השנאה בוקעת מקרבם, אין גבול לשנאה. לא מעניין אותם לא חטופים ולא מלחמה, הם רוצים רק את השלטון. הם פועלים בשיטתיות לפגוע בתורה".

האזינו לדבריו המלאים:


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!