על הטרגדיה בבית שמש: תחקיר מיוחד על העוול של עיריית בית שמש במקום • פרסום ראשון

מקום הנפילה והגדר

כזכור לכולנו, לפני מספר שבועות (7/12/20), אירעה טרגדיה קשה, בה נקבע מותו של הנער דניאל מדמון ז"ל כבן ה-13 מישיבתו של הגאון רבי נריה חובארה שליט”א, לאחר שנפל יחד עם גדר שקרסה בחצר הישיבה בבית שמש, כאשר כוחות ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב אנוש, שם למרבה הצער נאלצו הרופאים לקבוע את מותו •

הטרגדיה הקשה אירעה בזמן הפסקת הצהריים רשמית בתלמוד תורה בו לומד הנער, כאשר בהפסקה זו התלמידים משוחררים לביתם לארוחת הצהריים, ובזמן זה – הינם באחריות ההורים ולא באחריות המוסד, עד השעה 15:00 – אז היה אמור להתחדש שוב הלימודים בתלמוד תורה.

המקרה המצער והקשה, אירע כרבע שעה לפני השעה 15:00, כאשר הנער דניאל מדמון ז"ל הקדים להגיע, ושהה בינתיים בשטח הפקר השייך לעיריית בית שמש, ומצוי בסמוך לחצר ה"מדרש" (מוסד הלימודים בו למד הנער ז"ל – מכונה בפי כל: "מדרש").

השטח הנ"ל, ממוקם במרומי הר גבוה ומגודר בגדר – אותה הקימה עיריית בית שמש, לאורך כל ההר, כשבתחתית ההר – משתרע רחוב בן איש חי. בעלי מקצוע שראו את התמונות ואף ביקרו במקום – נתנו את חוות דעתם המקצועית, שהגדר קרסה כתוצאה מהסדק העמוק המצוי לאורך כל הקיר שמתחת לגדר (נראה בבירור בתמונות), וגרם להיפרדות שתי הגדרות שהיו מחוברות בזווית.

כמו כן חשוב להדגיש, כי תושבי השכונה התלוננו בעבר לעיריית בית שמש על הסדק הנ"ל, וביקשו ממנה לתקן את המפגע הבטיחותי, אך העירייה לא עשתה דבר בנידון! יצוין, כי קטעים נוספים של אותה גדר הקבועה לאורך ההר – רופפים ואינם יציבים.

אך המשטרה, במקום להתמקד באשמים האמיתיים ולזמן לחקירה אנשים מצוות העירייה – הניחה לעירייה לנפשה, וניסתה להאשים את צוות ה"מדרש" בחשד ל"גרימת מוות ברשלנות", ואף לקחה לחקירה את המנהל ואת כל המלמדים, על לא עוול בכפם.

בחקירות – המשטרה התעללה בהם רגשית, בניסיון נואל להאשימם במקרה המזעזע ח"ו, ולא התחשבה בכאב ליבם, ביגונם ובאבלם הכבד על הסתלקותו הפתאומית של תלמידם הנאצל והחביב.

לאחר שנחקר המנהל המסור, הוא נעצר על לא עוול בכפו, והובל למגרש הרוסים, שם שהה עד למחרת בבוקר. בשעה 11:30 בבוקר הוא הובא בפני שופט בבית משפט השלום בירושלים, אשר שחרר אותו למעצר בית למשך יומיים, זאת למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו במגרש הרוסים לארבעה ימים נוספים.
לצערו, הוא לא זכה להשתתף בהלוויית תלמידו הנערץ והאצילי…

עורך דינו של המנהל בבית המשפט, עו"ד איתמר בן גביר אמר: "העירייה אשמה!!! היא הציבה את הגדר!" עוד הוא אמר: "אני מתפלא מדוע איני רואה כאן סוללה של נציגים מצוות העירייה, אשר גם הם נחקרים ומואשמים ב"גרימת מוות ברשלנות"…

לאחר הדיון סיכם עו"ד בן גביר: "אני שמח שבית המשפט הבין שמרשי אינו אשם. צריך לחקור את מי שהקים את הגדר, ולא להתעלק על אנשים אחרים".

עוד יצוין, כי הגדילה משטרת בית שמש לחטוא בעיכוב גופת הנער הטהור, וסירבה לשחרר לקבורה את הגופה, שעוכבה זמן רב בבית החולים הדסה עין כרם, בהחלטת המשטרה. רב בית החולים התקשר אישית לחוקרי המשטרה, וביקשם כי יאשרו לשחרר את הגופה לקבורה, אך נתקל בסירוב אטום ומנוכר!

לאחר מכן, לצערנו, העבירו את הגופה לאבו כביר ל"ע, בכוונה לנתחה. זאת למרות התנגדות ההורים, ולמרות שלא היתה שום עילה סבירה לניתוח הגופה… שהרי לפי החוק, רק קטין שמת בפתאומיות, ללא כל סיבה ידועה ונראית לעין – יש עילה לנתח את גופתו, כדי לחקור את הסיבה שגרמה למותו. אך במקרה הנ"ל, שידוע וברור לכל כי המוות נגרם בסיבת הנפילה – לא היתה שום עילה סבירה לניתוח הגופה.

ככל הנראה, כל המהלך הזה תוכנן ונעשה ע"י משטרת בית שמש בשיתוף עם העירייה, בניסיון נואש להציל את העירייה מהאחריות המוטלת עליה, ושממנה היא מנסה להתנער…

בהזדמנות זו, נבקש מכל מי שהתלונן בעבר ו/או יודע על מישהו שהתלונן בעבר לעיריית בית שמש, על הסדק לאורך הקיר, שם הגדר קרסה, או על שאר הגדרות הרופפות הקבועות לאורך ההר – נא לפנות בהקדם לטלפון: 054-8523322 או לשלוח מייל לכתובת: 0548523322.DAVID@GMAIL.COM

בתקווה ובתפילה שלא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו!


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!