האם האסון במירון אכן הוצפן בזוהר הקדוש, כולל מספר ההרוגים – 45?

מאז האסון הנורא במירון, מתרוצצות ברשתות החברתיות שמועות ואף צילום המעיד על כך שהאסון הוצפן בזוהר הקדוש כבר לפני קרוב ל-2000 שנים. הרב ירון אשכנזי, מרבני ארגון קו ההלכה הספרדי, משיב

"הזוהר הקדוש חזה את האסון במירון, כולל את מספר ההרוגים – 45", מכריזות הודעות רבות ברשתות החברתיות, המלוות בצילום מתוך ספר הזוהר. בחלק מהמילים המסומנות נכתב "וארחישנא להו בנסא דרמינא להו כותלא דהיכלא דמלכא ואתקטרו בקטרוי דמיתו ארבעים וחמישה פרדשכי". תרגום: "כי הפלתי להם כותל היכל המלך, ונקשרו בקשריו (כלומר, נלכדו בבניין המתמוטט) כי נהרגו ארבעים וחמישה פקידי השלטון".

אז האם אכן מדובר באירוע שנחזה מראש ונכתב בזוהר?

בוודאי שהכל גלוי וצפוי מלפני הקב"ה, אבל לדברי הרב ירון אשכנזי, ראש "קו ההלכה" מבית הידברות, לא מדובר בנבואה שהוטמנה בין דפי הזוהר הקדוש.

"ראשית כל, צריך לדעת שאת האידרא רבה גילה רבי שמעון לפני שנפטר", אומר הרב אשכנזי. "אל האידרא נכנסו עשרה חכמים ויצאו שבעה. שלשה חכמים נפטרו בתוך כדי גילוי הסודות העצומים הללו. ביום פטירתו של רשב"י גילה את האידרא זוטא. סיפור זה מובא באידרא רבה, נמצא שאין קשר בינו לבין ההילולא של יום פטירת רשב"י".

אבל האם הסיפור עצמו קשור לאסון הנורא?

"גם הסיפור עצמו אינו שייך למה שאירע אצלנו. שם מסופר שרבי שמעון תמה מדוע אליהו הנביא לא הגיע לשיעור של האידרא, וכשפגש אותו שאל מדוע מר לא הגיע. אליהו התנצל שהקב"ה שלח אותו לשליחות הצלה, שהיה צריך להציל את רב המנונא וחביריו שנשבו לרומאים, ולכן הפיל קיר על 45 שרים גויים, וכך יצר אנדרלמוסיא אצל הרומאים והציל את רב המנונא. ואז אליהו הנביא מספר שראה את החופה של שלושת החכמים שנפטרו באידרא, ואמרו לו שזה חלקו של הקב"ה משמחת רבי שמעון בר יוחאי, כלומר שמעלתם גדולה מאוד".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

תגובה אחת

  1. בכל אופן למדנו מכאן שפטירת צדיקים בעת הילולת רבי שמעון היא דבר גדול מאוד ויש בה מעלה עליונה.
    וברור ופשוט שיש לנו להצטער על האסון הנורא, אך מאידך בתוך סתרי הלב, בסוד הדברים, מי יגיע עד עומקם, בוודאי שיש כאן ענין גדול מאוד ורם מעלה, וח"ו לחשוב כביכול עזבנו השי"ת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!