תיעוד מאשתקד

כהכנה לחודש אלול: הרבנים ומורי ההוראות התכנסו בבית מכון 'קסת הסופר' לייצור סת"ם

בעיצומו של ראש חודש אלול, התכנסו עשרות רבנים ומורי הוראה של רשת בתי ההוראה הארצית 'המאורות' לק"ק תימן, לסיור וביקור מיוחד לקראת חודש אלול, בבית מכון 'קסת הסופר' בראשות הרב שלמה דהרי בעיר ראש העין.

בחלקו הראשון של הסיור התקבלו הרבנים באולם שע"י 'קסת הסופר', שם הסבו הרבנים לדברי תורה וברכה בעניינים העומדים על הפרק בענייני סת"ם ועוד. דברי פתיחה נשמעו מפי ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א שפתח בכבוד אכסניא וכן הודה לרבנים על טירחתם במשך כל ימות השנה להשיב לשואליהם דבר ה' זו הלכה. לאחר מכן נשא דברים הגר"ש נגר שליט"א רבה של אריאל לשעבר ומי שידיו רב לו בנושאים אלו. 

אחריו נשא דברים ראש מכון קסת הסופר הרב שלמה דהרי, שבמשך דקות ארוכות ריתק את השומעים בדברים מאלפים אודות חידושי הסת"ם המתפתחים בימינו. שיעור מיוחד בהלכות תפילין חרוצות ועניין ההידור בהם, נשמע בקשב רב ע"י הגר"מ ברזילי שליט"א רב ומו"ץ במודיעין עילית. דברי נעילה נשמעו מפי הגר"ע יפעי שליט"א מזקני רבני תימן ורב באלעד, אשר הודה ובירך בדברים חמים את ראש המכון הרב דהרי על המפעל האדיר שזכה להקים בשנים האחרונות.

שיאו של הביקור, היה כמובן בעת אשר ירדו הרבנים ומורי ההוראה לסיור מקיף ועיוני בכל רחבי המפעל, בהדרכתו הצמודה של ראש המכון וראשי צוות הסופרים והמגיהים במכון, כאשר במשך שעה ארוכה עמדו הרבנים על השאלות העומדות על הפרק, וכן ניתן זמן מיוחד לשאלות מאת הרבנים.

הרב שלמה דהרי הודה בדברים חמים להנהלת רשת בתי ההוראה 'המאורות' על שיתוף הפעולה הפורה בין רבני תימן חכמי ורבני בית ההוראה, לבין חברי מכון קסת הסופר, אשר עמלים בהאדרת ענף הסת"ם על כל גרורותיו וענפיו, שמטרתם המוצהרת היא שכל יהודי ויהודי יוכל להניח תפילין בצורה הכשרה והמהודרת ביותר ובמחיר השווה לכל נפש. ובפרט עם השקת הבשורה המרנינה כל לב – תפילין החרוצות, אשר כל גדולי ישראל הביעו את התפעלותם מההידור המיוחד והמרהיב כל עין, כפי שראו ונוכחו לדעת כבוד הרבנים החשובים בביקורם במפעל שלנו.

רשת בתי ההוראה 'המאורות' לקהילות קודש תימן, נוסדה בראשות ובהכוונת מרנן ורבנן עיני העדה שליט"א, על מנת לתת מענה הלכה בהיר ומפורט, על פי דעת גדולי רבני תימן לדורותיהם, יחד עם השקפת רבותינו הנאמנה. רשת בתי ההוראה נוסדה ע"י מוסדות התורה והחסד 'מאורות הרש"ש' העומדים בראשותו של הגאון רבי יהורם יפת שליט"א.

צילומים: יעקב כהן


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!