גלריה

מהו ההבדל בין סוגי השופרות השונים וכיצד מכינים את השופר? | הרב יהודה מחפוד לקראת חודש אלול יצא לסדרה מרתקת

מהו ההבדל בין סוגי השופרות השונים וכיצד מכינים את השופר? | הרב יהודה מחפוד לקראת חודש אלול יצא לסדרה מרתקת

עם פרוש ימי חודש אלול ותחילת ימי הרחמים והסליחות, יחד עם מעמדי הסליחות (אשמורות), נמסר שיעור מקיף ומיוחד בעניין השופרות השונים בראי ההלכה והמסורת, ולצורך ניצול סיום ימי בין הזמנים והרחבת הדעת, הוזמן הרה"ג רבי יהודה מחפוד שליט"א לשיעור מרתק וייחודי בפני עשרות רבות של בני תורה ואברכים בבית המדרש דקהילת "תפארת בנים" בהלכות שופר. הרב מחפוד ידוע בבקיאותו במסורות הקהילות בכל תפוצות ישראל.

הרב יהודה מחפוד הגיע עם עשרות שופרות מזנים שונים: שופר של יעל, ראם, ג'מוס, קודו, אילנד, ראון ותיש. כמו כן הביא שופרות פסולים עם סדקים, נקבים, סתימות, אשר על כל שופר יש דיון הלכתי שמובא בפוסקים.

עשרות האברכים ובני הישיבות למדו על בדיקת השופרות: אופן הבדיקה, זיהוי נקבים וסדקים, לדעת מתי שופר נחשב שופר מהודר ומתי הוא כשר מעיקר הדין.

חלק מרתק בשיעור, היה זה כאשר המחיש הרב עם ילדי הקהילה והסביבה, את כל סדר הכנת השופר על פי דעת רבותינו הפוסקים הלכה למעשה, וכך הילדים הכינו יחד עם הרב שופר מהודר ואמיתי מתחילתו לסופו.

אחד מהמשתתפים מספר, כי השיעור המחיש בצורה אמיתית ומרתקת את מצוות תקיעת השופר, באופן ממצה ומותאם היטב לימי "בין הזמנים".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!