גלריה ווידאו

שמחת בית השואבה עם המחשה מרתקת: הרב יהודה מחפוד במושב קדימה העביר שיעור בסוגיות הכשרות והשחיטה

שמחת בית השואבה מיוחדת התקיימה במושב "קדימה" יחד עם סיום מסכת זבחים בהשתתפות עשרות בחורי ישיבה | במעמד הסיום התארח הרב יהודה מחפוד שהעביר שיעור בסוגיות הכשרות והשחיטה בליווי מוחשי | שואפים קדימה

שיעור מעשי בכשרות- שחיטה הכשרת הבשר וצלייתו, נערך יחד עם סיום מסכת "זבחים" ושמחת בית השואבה של קבוצת בחורים מובחרת ישיבת "היכל יצחק – לנדא", במהלך סוף השבוע שעבר, בעיצומם של ימי חול המועד סוכות.

את השיעור העביר הרב יהודה מחפוד ששהה בימי החג במושב "קדימה" קבוצת הבחורים ביקשו  להמחיש את דיני הקורבנות הקרבים על גבי המזבח. הרב העביר שיעור מעשי יחד עם המחשת הדברים החלב והכסלים הכליות ואליה. כמוכן דיבר הרב בהלכות הכשרת הבשר, דיני בשר ששהה שלושה ימים והיבש דמו בתוכו, ניקור החלב ודיני גיד הנשה.

עם סיום השיעור שהומחש באופן יוצא דופן תוך כדי דיון הלכתי פורה ולמדני, פצחו הקבוצה בשירה של מצווה זכר לשמחת בית השואבה. סיום המסכת והבנתה עוררה שמחה אמיתית בתורה ובהלכותיה שעוררו  קידוש ה' ברחבי המושב ותושביו.

"ממש מזכיר את סיפורו של הרב הגאון יעקב שכנזי שליט"א חתנו ראש הישיבה הרב יהודה צדקה. אביו של האב שכנזי אמר לבנו שיעשה סיום מסכת ישחוט לכבוד הסיום כבש וכך היה.. ובסיום אמר למחותנו אביו של הרב שכנזי אם בנו יסיים את הש"ס מה ישחט מיד ענה "עגל" וכך היה וכל גדולי הדור דאז היו שם" אומר הרב מחפוד בהתפעלות.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!