מרהיב!

גלריה מסכמת: הבית בהבנותו – מעמד היסטורי בקהילת בני הישיבות פרדס כץ בני ברק

גלריה מסכמת: הבית בהבנותו – מעמד היסטורי בקהילת בני הישיבות פרדס כץ בני ברק | ערב היסטורי נערך אמש ייום חמישי ב' חשון תשפ"ב ליסוד קהילת בני הישיבות פרדס כץ בני ברק

במעמד רב רושם ברוב פאר והדר ליד שולחנות ערוכים ותכנית אמנותית באולמי קונקורד בבני ברק התקבצו ובאו מאות אברכים בני הישיבות הק' לערב מרגש לרגל ייסוד הקהילה ובניית בית המדרש המרכזי לתורה ולתפילה ברחוב ז'בוטינסקי 67 בני ברק המהוה מגדלור לכל הסביבה כולה בלימוד התורה ועבודת ה' וגמילות חסדים.

היערכות כבירה והתלכדות הלבבות שקדמה למעמד על ידי האברכים היקרים העוסקים במלאכת הקודש אשר ערכו רישום מוקדם של כל משפחות בני התורה מתפללי ולומדי ביהמ"ד בשכונה, ואכן ההיענות להשתתפות במעמד היתה עצומה ורבים רצו לקחת חלק בערב ההיסטורי שיעמיד את בית המדרש לשם ותהילה.

בפתיחת המעמד מנחה הערב הרב חיים הורביץ שליט"א הזמין לשאת דברים את רב הקהילה הגאון הרב אברהם זכותא שליט"א: שעושים לשם שמים לכבוד הקב"ה אז יש סייעתא דשמיא. על הפסוק ויקחו לי תרומה ידוע פירש"י שלי זה לשמי. אבל ראיתי פירוש נפלא שגם הגבאים שיש עליהם אחריות הם עושים לשם שמים. על היסוד של הקהילה הזו אפשר לומר שהכל לשם שמים ורואים את הסייעתא דשמיא. בסיום דבריו בירך את כל המסייעים ובפרט את שלוחא דרבנן שעוזר רבות בהקמת עולם התורה הספרדי הרב אריה דרעי שליט"א.

מנחה המעמד הכריז ברוב רגש: ביראת כבוד מאות בני התורה מקדמים בברכה את רבינו הגדול שר התורה וזקן מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי שלמה בעדני שליט"א ואז פצחו ההמונים בשירה נרגשת שארכה זמן רב של "ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו דור ודור" לאחר מספר דקות הס הושלך בקהל ומרן שליט"א בירך בהתרגשות את כל הקהל הקדוש הנאסף לדבר מצווה.

בפתח האולם נראתה דמותו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א שהגיע למעמד לכבוד התורה ולומדיה והקהל עמד על רגליו דקות ארוכות בשירה אדירה של "כי אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך" ומרן רה"י שליט"א הגיע אל בימת הכבוד לשאת דברי חיזוק לרגל המעמד: בראשית דבריו ביקש להודות לכל אלה שעזרו להגיע ליום הזה, שברוך ה' הקהילה הגיעה למקום תורה להרבות כבוד שמים. דבר אחד צריכים לדעת שהדבר הכי חשוב לקהילה שתרבה כבוד שמים, שיהיה שלום בין החברים וע"י שאחד מכבד את השני זה ירבה כבוד שמים. מי שתמך וסייע יזכה לכל הדברים הטובים מאת הקב"ה, וכל הקהילה תעלה מעלה מעלה להרבות כבוד שמים, אמן.

בשיאו של המעמד נשא דברים הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א שאמר: "בלבבי משכן אבנה" הבית לה' זה המקום שאנחנו פותחים את הלב שלנו להשארת השכינה, אנכי צופה ורואה את בני הקהילה החשובים ואיך הכל הולך ומתעצם זה דבר שבבחינת לא יאומן. ובוודאי שאנחנו מאמינים בני מאמינים בבורא כל העולמים, אבל אברהם אבינו מלמד אותנו שאנחנו צריכים להאמין שאנחנו מסוגלים להגיע להישגים גבוהים, ורואים איך ביום השלישי למילתו הוא פטור מהכנסת אורחים אבל אברהם אבינו עמוד החסד הוא שולח את דמשק אליעזר שדולה ומשקה מתורתו לאחרים, ואז בחום היום אין עוברים ושבים עד שהוא מוצא אורחים. לימד אותנו הסבא מנובהרדוק שמעולם לא שאלתי את עצמי מה אני יכול לעשות, אלא מה אני צריך לעשות וממילא אני יכול לעשות, זכינו הערב לברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א לכל המסייעים שיזכו להצלחה בחינוך הבנים והבנות.

לאחר מכן נשא דברים ראש כולל יששכר באהליך הגאון רבי גד קדוש שליט"א שאמר בדבריו: זכיתי ללמוד אצל מרן ראש ישיבת פוניבז' הגראמ"מ שך זצוק"ל שאמר עוד יגיעו ימים שיקימו הספרדים מקומות תורה חשובים. ועוד אמר לנו הגראמ"מ שך זצוק"ל 'נער הייתי וגם זקנתי' ועוד לא ראיתי מישהו שהקים מקום תורה ולא ראה סייעתא דשמיא בבניו שיצאו תלמידי חכמים. וסיים דבריו מתוך שירת "ואהבתך אל תסיר ממנו לעולמים". 

את המעמד פיארו בהשתתפותם מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ואישי ציבור חשובים:

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין שליט"א שנשא דברים נרגשים באירוע והתבטא שבזכות הקהילות הרבות בעיר התורה, והקהילה הקדושה הזו שקמה פה אתם תראו שרחוב ז'בוטינסקי עוד יהיה סגור בשבתות, וזכינו שמקום שמפאר את שמו של הקב"ה שמגדיל תורה ויראה זהו יום בשורה עבור כולנו.

כמו כן השתתפו במעמד סגן ראש העיר הרב אליהו דדון הי"ו, וחבר מועצת העיר בני ברק הרב ישראל בן ששון הי"ו.

רגע מיוחד עת הוקרן על גבי מסכי ענק סקירה מקיפה על כלל הפעילות הברוכה הן בעבר והן בהווה, הן בכוללים מסביב לשעון שקול התורה אינו פוסק יומם ולילה בהיכל התורה, והקהילה שהולכת בדרכי אבותינו ורבותינו ראשי הישיבות הקדושות, עזרה וחסד למשפחות במעגל השנה, פעילות תורנית לילדי הקהילה.

בשיר וקול תודה הציבור הצטרף לשירה מיוחדת בליווי ילדי הקהילה והתזמורת למחרוזת שירי רגש.

המעמד הסתיים בשעות הערב המאוחרות לקול צלילי התזמורת בניצוחו של בני לאופר והזמר רפאל מלול שהקפיץ את ההמונים לכבודה של תורה.

מארגני המעמד ביקשו להודות באופן אישי לכל מי שסייע בהקמת וביסוס בניין הקהילה ובתוכם מאות האברכים ובני משפחותיהם בוני הבית הגדול לשם ותהילה.

כמו"כ מארגני המעמד ביקשו להביע הערכתם מקרב לב למי שסייע רבות לבניית מקום של קבע לבני הקהילה וטורח רבות למען ציבור הספרדי בעירנו איש החסד והעשייה הרב אבשלום אוחיון הי"ו.

תודה מיוחדת לחבר מועצת העיר ב"ב הרב ישראל בן ששון הי"ו שליווה ומלווה את הקהילה, והתמסר רבות למען בניית בית המדרש עד לכינונו למגדל אור לעיר כולה.

צילומים: מוטי הכטמן – באדיבות מכון המאורות


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!