מיוחד

לקראת פרשת התפילין: מה אמר רבה של ראש העין על התפילין החרוצות?

חשיפה: מה אמר רבה של ראש העין ומזקני רבני תימן בדור האחרון – מרן הגאון רבי עזריה בסיס זצוק"ל – על התפילין החרוצות? | כל הפרטים לקראת שבת פרשת עקב העוסקת בדיני התפילין

שפר קדמי להחווייא, מעלת תפילין חרוצות, שיהיה ריווח בין הבתים בפועל שאפשר להכניס נייר דק ביניהן, וכבר הראוני לפני כמה שנים תפילין יפים מאד ע"י אומנים בקיאים, ונתתי להם ברכת הדרך.

והן עתה הראוני תרי צנתרי דדהבא, ידידי הרה"ג שר שלום רוני שליט"א והרב שלמה דהרי שליט"א חוברת הנקראת "חרוצות" תפילין חרוצות על כל דקדוקיה – ובו ביאור השיטות המצריכות רווח בין הבתים – ועם התפתחות הטכנולוגיה בזמננו ניתן לעשות תפילין עם ריווח בין הבתים ניכר, ויהא קיימים ללא קלקול הריבוע במשך הזמן.

לרכישת תפילין חרוצות כעת – הקליקו כאן >> או חייגו – 03-903-1308

והנני מברך על היצור זה שעושים זאת הלכה למעשה והוא הידור גדול מאד, ואף על פי שגם התפילין שעשו עד כה כשרים, מכל מקום יש הידור בתפילין הנעשים בצורה כזו שהרווחים ניכרים, ואין זלזול או פגיעה בכבוד הראשונים, כי עשו מה שביכלתם.

הלא תראה, שגם בתימן לפני יותר ממאה שנה, כבוד הרב רבי חיים ן' סלימאן אלכסאר זצ"ל מי שהיה דודו של הרב עמרם קורח זצ"ל, ראה שהבתים אינם מרובעים, וחקר אצל האומנים הסופרים וראה שאינם בקיאים ותמה עליהם, ולקח יוזמה ודרש וחקר במעשה הקציצות, ופיזר ממון ותוך עמל רב ע"י בניית כלים העשויים מברזל ונחושת מדויקים, הוציא תפילין בריבוע מיושר וחריצים עד התפר וחזקים כראי מוצק ומכוונים בעיר אחד – כיעוין בספר מכמנים מחשיפת גנזי תימן בעמוד ר"א. וכיוצא בזה בבגדאד לא היו הבתים מרובעים, ופסלם זקנו של הבן איש חי, כמובא בשו"ת רב פעלים ח"ד סי' ב', כיעו"ש.

לרכישת תפילין חרוצות כעת – הקליקו כאן >> או חייגו – 03-903-1308

הנה כי כן, אין דנים אפשר משאי אפשר, ואפריון נמטייה להרבנים הנ"ל, שמוציאים מתחת ידם תפילין מהודרים בריבוען ואוירן ביפיין והדרן, וזכות הרבים תלוי בהם, וחפץ ה' בידם יצלח.

לרכישת תפילין חרוצות כעת – הקליקו כאן >> או חייגו – 03-903-1308

מנאי הצעיר באלפי ישראל, עזריה בהגה"צ יחיא בסיס ס"ט


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!