ברוך דיין האמת

נס ציונה: הבעלים של 'שיש ברזילי' ומדמויות ההוד של עדת תימן הלך לעולמו

ר' אשר ברזילי | צילום באדיבות המשפחה
ר' אשר ברזילי | צילום באדיבות המשפחה

אתמול (ראשון) הלך לעולמו לדאבון לב אדם יקיר צנוע ויחד עם זאת נכבד עד מאוד, נעים הליכות, מדמויות ההוד של העיר נס ציונה רבי אשר ברזילי ז"ל, לאחר מחלה קצרה, והוא בן 80 בפטירתו.

המנוח ז"ל זכה להקים בית מפואר לתורה ותפארת יחד עם רעייתו מרת אהובה ע"ה, יחד הקימו בית שהוא בבחינת יהלום מפואר בתוככי העיר נס ציונה.

להלן קווים לדמותו ולדמות רעייתו הצדקת, אשר יחד זכו להקים אור גדול בתוך החושך הגדול השורר בעולמנו זה. כפי שנכתב ע"י הרבנית א. יפת – אשר ליוותה ומלווה את המשפחה גם ברגעים קשים אלו.

המנוח ר' אשר ז"ל, שמו 'אשר' כל כך הלם אותו, תמיד קיבל בשמחה באושר וברוגע את מאורעות החיים גם אם נדרש למסירות נפש בעבור כך, הכל מתוך אמונה שהקב"ה עשה עושה ויעשה לו ולכל בני ביתו רק טוב וחסד, ואכן הוא זכה שהקב"ה השפיע עליו טובה וברכה חן חסד ורחמים כל הימים.

פניו היקרות הקרינו שמחה וכל דמותו אמרה הוד ומכובדות, איש נעים הליכות היה אשר, צנוע ומעולם לא חפץ להתבלט, אבל כל רואיו, כל מכריו וידידיו הכירו בו כאיש רם מעלה עד מאוד, והעידו על הליכותיו שהיו יושר ודביקות באמת.

באורח קבע היה משתמש בסרגל עיפרון ודף על מנת למדוד שיש, כדי שהמידות תהיינה מדוייקות וישרות, ואכן עקרות הבית אשר זכו למטבחי שיש מתוצרת 'שיש ברזילי', נהנו משיש נאה ואיכותי שכמו שהבטיח כן היה, לא פעם קרה שהגיע למטבח והוא עצמו ממש עיצב את המטבח כולו. הוא לא רק מדד היכן יעמוד השיש אלא הסביר לבעלי הבית שבעצם הארונות בתכנון שתכנן הנגר לא יעמדו במקום הנכון, וכך באורח מופלא – הוא עצמו תכנן את המטבח – היכן יעמדו הארונות ומעליהם השיש, ואכן המטבח יצא יפה להפליא!

ולא רק במקצועו היה ישר הליכות כסרגל, כל אורחות חייו היו אמת ואמונה צרופה בהשי"ת, ואת האמונה והדביקות באמת האחת והיחידה של החיים – באמונה במלך מלכי המלכים הקב"ה ההליכה בדרכיו יתברך והשמירה על מצוותיו.

 זכה אשר ורעייתו אהובה ע"ה ליצוק בין כתלי ביתם בהרבה אהבה בהרבה שמחה וחכמת חיים נדירה, במסירות נפש של ממש
וכך זכו ב"ה לפירות משובחים, לדורות ישרים מבורכים.

ר' אשר האבא ולימים הסבא וה'סבא רבא', השפיע טובה וברכה ברוב שפע על כל בני הבית, בהרבה שמחה בהרבה נועם, –  מעולם לא ידע להגיד 'לא' 'מה פתאום' 'אי אפשר עכשיו', אלא – תמיד יש ויהיה השאיפה שלו משאת נפשו ממש היתה לתת ולתת כדי לתת בשפע רב עד בלי די במרץ בלתי נדלה בלי שאף פעם הרגיש עייף מלעשות ולרוץ ולתת 'תנוח אשריקו' – היתה אהובה אשתו מפצירה בו, והוא – 'אין זמן לנוח עכשיו', ומליבו הטהור נתן לכל שכניו מכריו ידידיו ולכל בני משפחתו מתנה יקרה מאין כמותה – אהבה.

ואת האהבה שזכה והיתה המידה המיוחדת שלו, זכה להשפיע לא רק בעל פה אלא גם בכתב לרעייתו האהובה ולכל יוצאי חלציו, ב-5 וחצי השנים האחרונות מאז פטירת רעייתו, התגורר אצל אחת מבנותיו, ובכל עת מצוא היה מוצא פנאי לכתוב פיוטים מעוטרים בשלל ברכות לבני הבית – לנכדים, לחתנו שכל כך התפאר בכך שהוא ת"ח ולומד תורה ולבתו היקרה ברכה מופלאה כזו היתה שופעת אהבה וחן מיוחד וחתומה בחתימת 'סבא החמוד' כן זו היתה החתימה שלו, שכן הוא כל כך שמח בזכות הזו לשהות עם נכדיו וצאצאיו! ב'חתימה המיוחדת' הזו בה חתם את מכתביו רצה להתאים את עצמו אליהם להתחבר אליהם באמת..

מסיבה זו חיפש כל הזמן סיבות להפתיע אותם, – פעם במכתב שהוא עצמו תלה על המקרר מבלי שיראו, ופעם אחרת במתנה שקנה, כי ידע שאחת הנכדות או אחד הנכדים רצה את זה… כי הקשיב ושמע אותם…

עם ישראל איבד אבידה נדירה אבידה מיוחדת- אדם שעיצב במו ידיו כשיש יצוק את מידת האהבה להשי"ת, אהבה וחסד לכל אדם באשר הוא, דביקות ביושר ובאמת הצרופה של החיים ושמחה שמחה אמיתית בחיים שזיכה אותו השי"ת, קלילות זורמת כזו למרות הניסיונות כאילו אין ניסיונות בכלל.

אשר המנוח עבד עד השבועות האחרונים לחייו, מסר נפשו למען משפחתו היקרה והכל בשמחה באהבה כך שלא הרגיש אפילו שהוא עושה משהו מעבר למה שהוא יכול, מעבר למה שהוא צריך, וכך בזכות המידות המופלאות הללו זכה להעמיד איתן את ביתו על אדנים מוצקים כשיש של תורה וקדושה.

וכך בעזרת ה' יתברך, כשידליקו בני משפחתו היקרים את נרות החנוכה בחנוכיית השיש המופלאה שעיצב להם אבי המשפחה היקר ז"ל, יזכרו בגעגועים של ממש בעוד ועוד עיתים וזמנים נפלאים שהיו ואינם ועדיין ישנם חקוקים בליבם,

ונרות החנוכה יציתו בנשמתם הזכה את אותן שלהבות אהבה מפוארות ויקרות שהדליק אשר אבי המשפחה היקר יחד עם אהובה רעייתו הצדקת, אשר מסרו נפשם ממש- במסירות נפש טהורה וזכה של שניהם כאחד לגידול ילדיהם, ובהם האירו להם את הדרך לילך ולהאיר את העולם כולו באורה של התורה הקדושה.

הלוויתו יצאה אמש ביום ראשון בערב לבית העלמין בשכונת מרמורק ברחובות, שם נטמן.

ראש מוסדות התורה והחסד 'מאורות הרש"ש' הגאון רבי יהורם יפת שליט"א, אשר אף ספד למנוח במעמד ההלוויה בדברי פרידה מיוחדים, לאחד ומיוחד מתומכי ועמודי המוסדות, הורה להקדיש בשבוע הקרוב את לימוד התורה והתפילות בהיכל 'מאורות הרש"ש', לעילוי נשמתו הזכה והטהורה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

2 תגובות

  1. למה אין תמונה של המנוח? כך יכלנו לנסות לראות אם אנחנו מכירים אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!